Veien til ønskebarn nummer to

En tråd i 'Dagbøker' startet av ~Ønskebarn2017, 10 Jul 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Da er tanta over for første gang siden før ivf sist gang (makes sense? :hilarious:)
    Bruker flo - appen til å logge diverse, noe jeg brukte før ivf sist og var veldig fornøyd med. Skal iflg den bli mulighet for graviditet om ca 1 ukes tid. Så vi får prøve litt da, litt sånn uoffisielt første gangen.:happy: tror jeg skal teste etter eggløsning.

• Liker Liker x 1
  2. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Spennende å være igang igjen

3. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Ja. På en måte men litt skummelt og. Spent på hvordan syklusen blir.

4. Mammadrøm Gift med forumet Assistert-jentene

Koselig å se deg her igjen❤️ Håper gull nr to kommer raskt:)

5. FruAlve Gift med forumet Julegavene 2019 Assistert-jentene

Jeg bruker også flo-appen. Spennende med litt uoffisiell prøving!

6. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Takk! Ja det håper jeg og :)

7. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Har inntrykk av at flere bruker langt mer avanserte apper... :p bruker du flere enn den ? Den har pleid å stemme og er veldig oversiktelig. Nå vet jeg jo ikke om syklusen min blir stabil men spennende å prøve på de dagene med størst sannsynlighet.:cool:

8. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Jeg liker Fertility Friend godt, bedre enn andre jeg har prøvd. Jeg kjøpte til og med premium abonnement der en stund hehe[emoji12] Men selv med basic gratis-abonnement syns jeg den er fin[emoji4] Men man klarer seg jo gjerne med helt enkle apper også hvis man ikke skal registrerer så mye detaljer[emoji6]

9. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Ah. Hva er bra med fertility friend? Har hørt om den..:)

10. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Tja nå er det jo (heldigvis hehe) en stund siden jeg har brukt den ordentlig, men den var hvertfall veldig oversiktlig og mer detaljert, kunne registrere flere ting, legge inn egne ting osv. Og når du har brukt den noen sykluser justerer den feks forventet fruktbar periode etter gjennomsnittlig syklus for deg, ikke bare at du har skrevet inn at du pleier å ha f.eks 28 dagers syklus (kan hende andre apper gjør noen av de samme tingene også altså, det vet jeg jo ikke). Og hvis man temper, som jeg gjorde en stund for å få bedre oversikt over el, så analyserer den tempen din og sier når du har hatt el osv. Og en del flere ting, men husker ikke i farten, og husker heller ikke helt hva som bare fins når man betaler og ikke. Er jo bare å prøve eventuelt, laste ned og trykke seg litt rundt inni der[emoji4]

11. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Anbefaler også Fertility Friend (FF). Om man betaler noen kr elstra for den får man masse statistikk og analyser i tillegg :)

12. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

Samme her :)

13. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Stemmer. Skal prøve litt frem, takk for tips :happy:

14. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Åh,okei :)

15. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Okei, så fint at flere anbefaler den.

16. aninewe Gift med forumet Assistert-jentene Junilykke2018

Spennende med søskenforsøk! Jeg følger med ❤️

17. Poppi Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Så spennende! Må si du er tøff som vil starte igjen så fort, men er jo litt misunnelig og :p masse lykke til ❤️❤️

18. FruAlve Gift med forumet Julegavene 2019 Assistert-jentene

Har også det inntrykket! Bruker ikke andre apper nei. Synes den funker fint den jeg har :)

19. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Liten kjapp oppdatering.
    Lille sover i vogna, er nok tenner på gang, hun er klegg (!) og skal bare ha mammaen for tiden så blir lite forum tid. Men snart er jo permisjonen over så det nytes hver dag med frøkna :Heartpink

I dag tok jeg en skummel tlf.
    en ny tlf til klinikken. Herrejesus.. Sist jeg pratet med de var ifbm at jeg var gravid og fikk tildelt termindato og papirer.
    Samtalen forventet jeg skulle være noe sånt som " Hei, ja vi kan sette deg opp neste mnd, fordi du har embryo på frys, så bare slutt med ammingen, og reseptene sendes elektronisk, og kontroller blir gjort hos din nærmeste gyn." (og alt annet bare går på skinner.....)

Virkeligheten : " Jo, du er jo kommet rett sted, men vi åpner ikke før 6.August, så ring oss igjen da :)" heldigvis en hyggelig dame da. Og frykten for alt som kan gå galt slår inn... Men, vi har pratet godt rundt dette i ferien, og er begge enige om å prøve å være realistiske og tenker at det kan umulig gå på første forsøk denne gangen, om embryoene i det hele tatt overlever opptining, og/eller jeg (les:vi) kommer oss så langt mtp slimhinne,syklus osv.

Men, uansett! Ifra neste uke er det vektnedgang som teller, jeg er innafor mtp BMI men ønsker å miste 5-10kg og ikke finne de igjen før jeg er gravid :p. Kanskje følger naturlig ammeslutt og med ? Men det gidder jeg ikke styre noe med før jeg VET dato osv. For jeg regner med minst 5 mnd ventetid og jeg vil jo helst amme til hun er 1 år minst.:biggrin

Tenk, snart er jakten på søsken i gang...:Heartred

Og herregud jeg kommer til å slite med vektnedgangen.....

• Liker Liker x 2
  20. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

hehe, takk! Jo, litt skummelt er det jo. Men er fortsatt en del som må klaffe. Det er jo ikke sikkert vi er så heldige å får søsken snart.. så om dette tar noen år så vil vi starte i "god" tid. Pluss at vi ønsker tette barn, og vi er klar for det. ( så klar som man kan bli ?) men jo visst er det slitsomt, men gud så gøy!
    Hvordan går det med dere ? :)

Del denne siden