Veien mot vår 2. skatt

Setter inn mine første innlegg kopiert ffra november... :)


Da har jeg kommet over det værste sjokket. Jeg er gravid, og vi har fått det til helt på egenhånd! :D Jeg går i lykkerus og kunne ikke fått en bedre nyhet.

88ca1b0616894dd4addb4ba3fd0d604b


Min historie kort oppsummert:

Jeg er 28, og bor på sørlandet.For oss har ikke veien mot småtroll vært å lett. Jeg har noe som heter endometriose, som for meg gjør det veldig vanskelig å bli gravid. Kort oppsummert saboterer kroppen seg selv med cyster, betennelser og sammenvoksninger utenfor livmoren, så til nå har jeg hatt to operasjoner for å fikse på dette.

Jeg og mannen fikk det til selv med førstemann, 1 mnd før vi skulle sende søknad til prøverør.
Denne gangen var vi midt i prøverørsprosessen, jeg hadde begynt på en hormonspray som setter en i overgangsalder, og 2,5 uke før før jeg skulle ha begynt med en masse sprøyter fikk jeg det for meg at jeg skulle ta en test, og den var POSITIV.
Det har vel tatt 4 dager nå, og først nå begynner det å synke inn. Når man jobber så med å bli gravid over lang tid kan det bli ganske altoppslukende, og det å få en baby blir det høyeste ønske i hele verden, så jeg går nå å føler meg spm verdens heldigste jente her!!!

Nå er jeg ikke like langt på vei som mange andre her med termin 27.nov, så jeg har bare massevis av murringer og litt trøtt som symptomer.

Blir spennende å følge dere alle de neste mnd :) :) :)
Vi velger igjen å fortelle den store nyheten ganske tidlig til foreldre og søsken. Positiv på at dette skal gå bra til det motsatte er bevist! ;)

Så nå ligger 3 påskeegg klare (3 sett besteforeldre), alle med et par bittesmå babysokker og godis, og oppi den ene sokken er en lapp med «Sees i slutten av november» Om de ikke tar tegninga da er det ikke vår feil iallefall ;) ;) ;) Tenker vi får gitt alle i løpet av helga.

712b8f5ab62437067f4e75cc995c86be
Kjære dagbok. Idag er rett og slett en skikkelig drittdag. I dag begynte jeg å blø og jeg tror dette kan gå den gale veien. Jeg opplevde det samme for en uke siden men blødningen var ikke stor og stoppet heldigvis samme dag, og samme regla i dag bare at jeg blødde litt mer. Jeg kommer til å ringe gyn i morgen for å høre om jeg kan få en time så raskt som mulig.
Bare å krysse alt for at det er et lite hjerte som fortsatt banker...
 
Etter en kjempeskremmende opplevelse på jobb for 1 dag siden og hvor jeg var sikker på at jeg mistet sitter jeg nå igjen med et bilde av en liten krabat som trives godt i magehuset sitt. Det gikk heldigvis bra!!! Nå håper jeg at jeg har opplevd nok dramatikk i dette svangerskapet.
8eadd4ef8c791a0192513d9ff8fbf7d5
lille 13+6
 
777e2dfe67890a06940442ab6bff1a9a


Da har vi vært på OUL og den lille har det bare fint i magen min. :) Jeg var litt redd for at morkaka skulle ligge for langt ned pga blødninger jeg har hatt, men det så også fint ut. Hun som tok ultralyden ga oss grei informasjon og alt så finfint ut. Det ser også ut som vi får ei lita jente og vi kunne ikke vært mer fornøyd. :D Vi har jo en gutt fra før vi elsker, men i vår familie er det så mange gutter, så det at jeg skal få ei jente nå er ekstra stas :D Vi gleder oss!
 
Når blir termin for dere? :)
 
Back
Topp