Veien mot ny spire ❤️

Ja, var inne å sneik i dagboka di! Så spennende med to egg :D

Ja, det blir skikkelig spennende! Ser for meg to små tasser i armene før jul ;)
Men vi får være realistiske og ta alt som det kommer. Tørr ikke håpe altfor mye.
 
Da har vi vært på OUL (i går) hvor vi fikk se en tilsynelatende perfekt liten gutt. Ble ikke endring i termin eller hvor langt jeg er kommet, så er i dag 19+5 :) Kjenner liv hver dag, små dunk inni der, selv om det ikke er hele tiden så er det hærlig! Føler sparkene bare blir sterkere og sterkere [emoji173]
Gravidformen er bra! Merker lite til graviditeten pr nå. Flunsesyk ei god stund men det får gå :) Nå gledes det til nye uker kan fyke forbi og vi kommer oss over i våren :) Her er lille [emoji173]
027cecf8160391eb21b0509f41eafb9a.jpg
 
I dag ble det noe handel, vogn og bilstol :) Ellers kjenner jeg liv hver dag, deilige små spark og romstreringer [emoji173] Synes enda tiden går seint! Men nå kommer våren og tiden vil flyyy :)
 
På torsdag som var, 20+6 fikk jeg kjenne første spark utenpå magen [emoji170] I dag, 21+1 har det virkelig vært liv, kjent spark både utenpå og inni (selvfølgelig) også at han snudde seg mot hånda mi :) Plutselig ble det å være gravid sååå mye kjekkere [emoji14] Vi håper pappan får kjenne veldig snart ;)
 
Så moro[emoji3] Her mangler vi stellebord, vogn og bilstol. Har kjøpt moseskurv og vippestol og masse masse klær.
Veldig gøy at det begynner å fylles opp ja :) Ønsker meg også mosekurv, hmmm.. men da blir det jo bedside, sprinkelseng (til senere) OG mosekurv [emoji14] er jo førstemann ;) Kjekkest å handle vogn, gled deg :)
 
Veldig gøy at det begynner å fylles opp ja :) Ønsker meg også mosekurv, hmmm.. men da blir det jo bedside, sprinkelseng (til senere) OG mosekurv [emoji14] er jo førstemann ;) Kjekkest å handle vogn, gled deg :)
Ja koselig å kjøpe vogn[emoji4] Men det aller beste er å vaske babytøy og legge i plass og sette opp senga[emoji7] Gleder meg[emoji7]
 
21+6 i dag :) Mye leggkramper for tiden, vond isjas etter travle dager og en del hodepine. Har også vann i leggene... skal sjekke urinen i dag for sukker og protein, har satt griller i hodet mitt om SF, UVI og SDB [emoji14] Helt sikkert uten grunn, men når man kan ta helsesjekk på seg selv ifb med jobb så gjør man jo det ;) Mye bevegelse hos baby selv om jeg synes det har vært mindre siste dagene... noe jeg ikke liker. Men man skal vel ikke forvente så mye annet så tidlig i sv?
 
22+1 og tresiffra vekttall... Aldri vært så tung, gruer meg til neste legetime bare for å måtte fortelle vekta... 100kg blank i dag :( Opp 13kg siden positiv test...
 
Da var 24 ukers kontroll gjennomført (23+4). Blir glukosebelastning i uke 28, som ventet... Ellers 23 cm symfysemål, perfekt :) Jeg er nå 2 siffra vekttall igjen, såvidt! Jobber iherdig med kosten men må nok innse at jeg bikker 3 tall igjen, men da pga graviditet og ikke feil kost. Masse liv, kjenner at baby blir sterkere og sterkere! BF liker ikke kjenne så mye, men vi ligger ofte og nyter synet av en dansende mage [emoji173]
 
24+1 i dag. Mye menssmerter siste dagene, utrolig sliten i kroppen etter lange dager (fysisk vondt), vann i beina er også dukket opp. Ellers er den lille blitt utrolig sterk! Hele magen bykster, det er så hærlig å kjenne [emoji173] Ikke lenge før jeg kan se kroppsdeler skli over magen nå tenker jeg :)
 
25+4 [emoji7] sparkene har virkelig økt i intensitet. Kjenner baby både når jeg går, står og kjører bil :) På fridager kjenner jeg han hele dagen, har sikkert bedre tid å kjenne etter da :)
I går kveld ble det en del mensmurringer som kom og gikk ganske regelmessig sammen med kynnere. Borte i dag heldigvis.
 
Last edited:
25+4 [emoji7] sparkene har virkelig økt i intensitet. Kjenner baby både når jeg går, står og kjører bil :) På fridager kjenner jeg han hele dagen, hsr sikkert bedre tid å kjenne etter da :)

Herlig! [emoji5] for en fantastisk følelse! [emoji171][emoji92]
 
26+0 i dag, og mini valgte å feire med fest i magen tidlige morgentimer [emoji7] Finnes ikke bedre følelse.
 
Last edited:
27+2 [emoji7] Mini er virkelig aktiv! Kjenner mesteparten av sparkene/bevegelsene på høyreside, kanskje han da ligger på venstre og sparker ut mot høyre side? Endringer i bevegelsene siste dager også, flere av de glidende bevegelsene sammen med spark :) Er så hærlig nå i disse tider, nyyyter å være gravid :)
 
Back
Topp