Veien mot nummer to

Stars1992

Andre møte med forumet
Tenkte å skrive en dagbok for å ha noe å se tilbake på :)

Jeg har hatt mye trøbbel med syklusen! 2016 hadde jeg svangerskap utenfor livmoren og måtte fjerne ene egglederen, like etterpå tok jeg abort 11+6. I januar 2019 ble jeg konisert, og det var da alt startet. Har prøvd masse, masse hormoner, men ingenting har fungert over lengre tid.
Her er en liten oversikt:
Januar 2019-September 2019: to blødninger i april og mai. Sluttet på p-pillen i mai.
September 2019: Dro til gynekolog, fikk diagnosen PCOS og hadde helt tynn slimhinne til tross for ingen blødning siden mai. Fikk provera, men fikk ingen blødning.
November 2019: Fikk provera på nytt og Letrozol, ingen blødning eller eggløsning.
Desember 2019: Gikk til offentlig gynekolog, fikk østrogenplaster.
Desember 2019-Februar 2020: Østrogenplaster og provera, endte opp med blødning i 10 dager.
Februar 2020-Juli 2020: Hadde tre blødninger av meg selv, men blødde mindre og mindre for hver gang og den siste blødningen var det knapt noe.
Juli 2020-Oktober 2020: Østrogenplaster og provera igjen. Fikk en liten blødning.
Desember 2020: Fikk ingen blødning etter oktober og startet på nytt igjen med østrogenplaster.
Desember 2020-Februar 2021: Østrogenplaster og provera, 9 dager med blødning.
Februar 2021: Begynt på Trisekvens.

Det har med andre ord vært ekstremt mye som har skjedd de to siste årene hormonelt. Har vært innom for tidlig overgangsalder og alt mulig, men de finner ikke noen avvik på blodprøvene. Har PCOS, men denne siste runden med østrogenplaster hadde slimhinnen bare økt fra 3,4 mm til 4,2 mm. Men tydeligvis må Provera ha hjulpet bra på, for i dag var første blødningsfrie dag, så det ble altså 9 dager med blødning. Det er nå spørsmål om jeg har fått en skade under operasjonen for svangerskapet utenfor livmoren eller aborten i 2016. Hvis Trisekvens ikke hjelper vil jeg få henvisning til spesialist på Rikshospitalet.

Jeg er nå veldig spent på om Trisekvens vil hjelpe meg! Aller helst vil jeg bare ha en syklus, og det håper jeg får nå. Men driver også å tester etter eggløsning for å se om jeg får det. Bare å krysse fingrene!
 
Nå er jeg på CD 12, og jeg får knapt en strek på eggløsningstesten. Er så vidt man kan skimte streken om man legger godvilja til...
Er så redd for at Trisekvens ikke vil fungere og at alt bare fortsetter å være kluss...
 
CD 14 idag, og ble sååå glad når eggløsningstesten var litt sterkere :woot: Vet jo at det kan variere i styrke, men håper det er ett godt tegn at den ble sterkere idag. Igår hadde jeg masse eggløsningsslim og det verker litt nederst i magen. Kanskje det er håp?! Spent på de neste par dagene nå!
 
CD 19 idag og fortsatt ingen positiv eggløsningstest. Det murrer godt på høyre side fortsatt, og det verker i puppene mine.
Igår var streken på eggløsningstesten nesten helt borte igjen, var knapt synlig.
Jeg er så lei meg :( Jeg hadde virkelig troa på eggløsning denne perioden, men ser ikke ut som at kroppen min klarer det allikevel... Plagene mine må komme av tablettene jeg går på tenker jeg.

Men en positiv beskjed har jeg fått da! Og det er at hormonprøvene mine var normale, med andre ord så er jeg ikke i overgangsalder!!! :woot: Og jeg blir henvist videre til spesialist på riksen for en ny vurdering. Det blir fint!
 
Sitter her som ett spørsmålstegn!

Fortsatt på CD 19, og tok en ny Make Sure i stad som viste en strek, men da jeg dyppet en til i samme urin kom det ingen på den andre.
Men så testtøs som jeg er så tok jeg en apotek 1 med sensitivitet på 10 litt etterpå som var helt blenda. Men klarte ikke slå meg til ro og tok enda en Make Sure på veldig konsentrert urin nesten nettopp, og det kom en strek! Skyndet meg å dyppe den andre Apotek 1 testen i samme urin og det kom kanskje en svak skygge der også! Har lagt ved bildene under her. Den ene på Make Sure er etter 5 min, det andre er når den har tørket.

Håper ikke dette bare er skygger! Dette er egentlig litt for spennende...
 

Vedlegg

  • E4C386C7-DD32-4433-8A80-03AAE2CA821B.jpeg
    E4C386C7-DD32-4433-8A80-03AAE2CA821B.jpeg
    13,9 KB · Visninger: 35
  • 995FFB88-CB5A-4DC3-8B98-7416C436C5FD.jpeg
    995FFB88-CB5A-4DC3-8B98-7416C436C5FD.jpeg
    21,1 KB · Visninger: 35
  • BE532C13-ED73-4B87-A00C-2A56AA1772F3.jpeg
    BE532C13-ED73-4B87-A00C-2A56AA1772F3.jpeg
    21 KB · Visninger: 39
Back
Topp