Veien mot målet...

Fru.C

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Hei :)
Tror det er på tide at jeg får min egen dagbok.. begynner å bli mye tid brukt innpå her nå ;-)

Jeg er 29 år og min samboer er 31 år. Vi er en lykkelig liten familie med en hund, to katter og hans 7 år gamle sjarmtroll fra et tidligere forhold som han har delt omsorg for :)

Siden sommeren 2015 har vi prøvd å få et felles lite hjertebarn, men ingen hell så langt :-(
Begynner rett og slett å miste litt motet :-( :-(

Han har som sagt et barn fra før og jeg tok en abort i tenårene (tidligere forhold, hvis noen lurte...), så vi vet at vi teknisk sett 'kan' få barn begge to...

Kjenner det virkelig begynner å tære på dette her, og jeg blir like skuffet hver eneste måned TR melder sin entré :-( Har regelmessig syklus (28 dager), og har tatt GU og fått beskjed om at alt ser veldig bra ut. Gynekologen mener vi ikke trenger å stresse siden vi tidligere har vist at vi 'kan' og siden vi er såpass unge ennå.. men tiden går feil vei for min del, det er jo viden kjent at fertiliteten synker kraftig for kvinner fra fylte 30, om ikke før :-( :-(

Trist av å ikke få det til, vil jo så inderlig gjerne :-(
Og som min samboer sa så fint "jeg visste virkelig ikke at å lage barn kunne være så vanskelig som dette" :p
 
Neste steg blir at samboer skal ta sperm-test.. så får vi ta det videre derfra :)
Mye som kan ha endret seg siden han fikk barn (barn i skolealder)..
 
10/11 dpo i dag... kraftig temp-dip i dag; under coverline.. hatt murringer siden 5/6 dpo.. ikm om 5 dager.. krysser fingre og tær på at symptomene er "tegn" og ikke pms :p
 
Blitt kvalm nå på ettermiddagen.. ikke sånn at jeg kaster opp, men såpass at jeg kjenner at spytt-produksjonen økte :p
Hjalp å få i seg middag, men fremdeles litt uggen...
Får ikke håpe jeg har manet frem denne kvalmen og at det kun er oppspinn :p
Vil ha baby i magen - NÅ! ;-)
 
cf5b470b0a8213f27876c028bbe9d2c1


11/12 dpo.. så inderlig negativ test :p

Pleier egentlig ikke teste siden jeg har så regelmessig syklus, men klarte ikke dy meg akkurat denne gangen :p

Satser på bedre lykke neste pp; da skal conceive+ benyttes rundt EL for å se om det kan være løsningen ;-)
 
12/13 dpo... syns dagene kan gå fortere... vil enten få tr slik at neste pp er i gang eller, helst så klart, at tr glimrer med sitt fravær ;-)

Tok ikke noen test i dag, skuffelsen i går var ikke noe kjekk, så nå skal jeg heller vente til ikm å se om det fremdeles er behov for å teste :)
 
13/14 dpo.. murringen har tatt seg litt opp igjen, i går var den fraværende..
Kjennes ikke ut som om det er helt den "varme" murringen som jeg får før tr, men dagen er ennå ung :-/
....og ikm er ikke før om to dager heller forsåvidt :p
 
Murringene har jaggu forsvunnet igjen.... får kanskje noe milde "stikk" innimellom hvis jeg kjenner skikkelig etter... merkelige greier dette her...
Årgh.. vil så gjerne at ikm skal komme, og så bare gå forbi uten å etterlate meg med nok en runde med tr :p
 
14/15 dpo... i følge ff 14 dpo, men tok positiv eggløsningstest morgen CD13 og negativ sen ettermiddag CD14..
Men er nok 14 dpo siden jeg ikke har fått tr ennå...
Antar hun melder sin ankomst i løpet av dagen, murringene endret "form" i går kveld, ble mer "varmende" i livmor - området..
Blææ.. hadde som vanlig et lite håp denne pp'en også :-(
Men men, conceive+ er kjøpt inn, så vi har ikke gitt opp helt ennå og klargjør oss for ny pp :p
 
Murringene har roet seg litt nå, men er fremdeles såpass at det er litt små-vondt (ikke 'helt' paracet-vondt, men dog..).
Regner med tr er like rundt hjørnet, føles ut som om "noe er på vei ut" og jeg springer på toalettet ca en gang pr time for å sjekke.. de jeg jobber med må jo begynne å lure..haha :p
 
Nei nå altså... murringene har roet seg kraftig.. er ikke jevne lenger, og akkurat nå totalt fraværende.. men litt små-kvalm istede.. men det kan komme av redusert matlyst i dag pga at jeg ble så lei meg pga at mensen - murringene slo inn for fullt..
Mannen er dratt på butikken for å kjøpe paracet, han vet ikke hva godt han kan gjøre for meg stakkars :)
Huff.. hadde det bare dukket opp en positiv test så skulle jeg holdt ut all verdens smerter og eget ustabilt humør :-*
 
15/16 dpo... tar meg i å faktisk øyne et lite håp her nå.. murringene er ikke merkbare i dag og tr har ennå ikke vist seg..
Har bestemt meg for å ikke teste før i morgen, eller helst fredag :) (....gitt at tr klarer å holde seg unna...)
 
Og der kom murringene tilbake.. denne gangen akkompagnert av tr..
Skuffelsen er stor, nok en gang :'( :'(
 
For et vakuum det er med tr... ingen prøving og ingen venting.. jaja, venter så klart på at hun skal dra igjen :p

Veldig klar for å komme til EL og få testet ut om conceive+ kan snu lykken for oss :-D
 
CD5... 9 dager til antatt EL.. men prøvingen starter for fullt så fort tr pakker sekken og drar sin vei :p
 
CD6... tr er her ennå.. men regner med det er slutt i morgen :)
Så i morgen tenker jeg å kjøpe solvipect på apoteket etter jobb, denne pp'en skal alt prøves ;-)
Så da blir det solvipect frem til el og conceive+ ved hver sengehygge helt frem til de fruktbare dagene er forbi ;-)
I tillegg så får vi vel vrenge beina mine oppover veggen etter endt hyrdestund..hohoho :p
 
CD7... tr er snart et vagt minne :)
Ser veldig frem til kosetid med mannen i kveld :-D :-D
Ingen av oss som synes "blod og gøgge" er noe særlig, og når man i tillegg må drive med all slags "forberedelser" så blir det heller litt "alternativ kosing" under tr :p
 
CD9... begynner så smått å ane at eggstokkene eksisterer.. ikke el før om 5-6 dager, så det er nok kun forberedende arbeid ;-)
I dag er mannen ute med kamerater (kino, middag og øl ;-) ), så det blir nok ikke noe paringslek i kveld..haha... men men, han er så og si aldri med kamerater lenger, henger bare med meg, så da er det bare kjekt at han er litt sosial :)
Jeg er uansett på jobb ennå, ble plutselig overtid :p
Jaja, mye mer kos og mange flere hyrdestunder skal vi likevel rekke å gjennomføre før tr melder sin ankomst igjen :p :p
 
CD10... sovet elendig i natt... våknet en halv time før klokka ringte, ble liggende å vri meg for å prøve å sove mer.. glemte da så klart å tempe :-/
Skulle stått opp for en time siden, men er så fryktelig trøtt pga elendig søvn :-(
Flexitid på jobb har sine fordeler og bakdeler; herlig å slippe å 'måtte' stå opp, men litt dritt å ikke bli 'tvunget' opp også :p
 
CD10 (siden jeg ikke har lagt meg ennå :p)..
Har begynt å stikke litt i eggstokkene.. satser på at det er gullegget som gjør seg klar til å lage barn de neste ni månedene ;-)
EL om 4-5 dager... første el-test skal nok til pers i morgen tidlig tenker jeg :p
 
Back
Topp