Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Bevegelsene endrer karakter fordi det blir trangere.

jeg foretrekker ammeinnlegg fra Medela eller natures bond. Om du lekker kan drt være nødvendig med bh og innlegg på natt. Heller ikke uvanlig å lekke fra den puppen barnet ikke ligger ved
Jeg har en boks jeg fikk med i ammepakka med ett merkelig merke, også har jeg kjøpt avent både natt og dag.
Men drøyer med å begynne med det. Er så varmt, og lekker ikke så mye. Så går greit uten en stund til.
Blir rart å måtte sove med BH etterhvert kjenner jeg, for det har jeg ikke gjort før.
 
Det er ikke så moro når det er så stille. Ganske stille i dag også, men ikke så stressa i dag kjenner jeg.
Hun våkner nok opp igjen :)
Er ikke lenge før hun her hos dere :)
 
Sliten, kvalm og dårlig i magen i dag... Sliten har jeg vært noen dager.
Skulle gå tur med ei venninne i dag. Men blir heller rolig dag hjemme.
 
Melka i ene puppen kom... Var her ei ukes tid, og nå er den borte igjen... :rolleyes:
Så får vi se, om den kommer igjen i august, eller ikke.
 
Har glemt å dele uke 32 bilde... Ops.
Se om jeg får gjort det i kveldinga :)
 
32+0
Jeg glemte nok litt av og dele her.
Dagene begynner og bli tyngre nå. Hun ligger ofte i tverrleie oppe ved lungene og gnur ribbeina både såre og vonde.
Lungene er slitne av å ha lite luft. Kroppen er sliten nå. Men det er ikke så rart så langt uti svangerskapet har jeg skjønt.

Bilen er henta hjem etter lakkskaden i går og i dag må vi kjøre den andre til verksted. 2019 modellen vår har strømtrøbbel.
Så det må fikses.

På mandag reiser vi på hytta, over fem timer hver vei. Jeg er litt usikker på om vi bør ha med bilstolen, eller om det går uten :oops:
Det er enda 7 uker igjen til termin den dagen vi kommer hjem. Så bør gå uten og ha den med.
 

Vedlegg

  • 32+0.jpg
    32+0.jpg
    40 KB · Visninger: 139
Så flott mage :Heartred
Glemmer aldri de ømme ribbeina, så du har min fulle medfølelse!
 
Så flott mage :Heartred
Glemmer aldri de ømme ribbeina, så du har min fulle medfølelse!
Jeg har hørt at spark mot ribbeina er vondt, men gnuing er ikke helt godt det heller.
Og lungene er ømme også, merkelig at hun liker seg helt der oppe.
Men er koselig og kjenne henne. Tenk at jeg har en levende baby i magen min.
Det er egentlig en merkelig tanke.

Magen vokser og trives den :) Begynner og bli tung i senga, når jeg må ut og inn, og det er ikke rent få ganger heller det nå.
 
Hvordan går det med deg? :) er formen grei?
 
Hvordan går det med deg? :) er formen grei?
Jeg er ganske sliten etter tre netter på Røros før helga. Formen er litt opp og ned.
Bekkenet krangler om jeg gjør mye eller går mye. Begynner og bli litt tungt så jeg puster litt som en hval.
Men jeg koser meg med magen og trives med den :)

Gikk med mensmurringer som murra og gikk i styrke i 17 timer, og det var utrolig vondt og slitsomt.
Burde nok ha ringt føden. Etter det så føles det ut som om hun ligger og klemmer ved rumpa, for jeg får sånn akutt do følelse, men så er det hun som klemmer. Blir spennende neste mandag hos jordmor og høre hvordan hun ligger.
 
Jeg er ganske sliten etter tre netter på Røros før helga. Formen er litt opp og ned.
Bekkenet krangler om jeg gjør mye eller går mye. Begynner og bli litt tungt så jeg puster litt som en hval.
Men jeg koser meg med magen og trives med den :)

Gikk med mensmurringer som murra og gikk i styrke i 17 timer, og det var utrolig vondt og slitsomt.
Burde nok ha ringt føden. Etter det så føles det ut som om hun ligger og klemmer ved rumpa, for jeg får sånn akutt do følelse, men så er det hun som klemmer. Blir spennende neste mandag hos jordmor og høre hvordan hun ligger.
Høres tungt ut :( men godt du koser deg med magen og nyter allikevel :Heartred
Siste tiden kan være veldig slitsom, så lytt til kroppen og la deg slappe av litt ekstra når du trenger det :Heartred
Da skjønner jeg det blir veldig spennende med time til jordmor ja! :eek:
Når i august har du termin da? :)
Ikke lenge igjen nå uansett, blir nok veldig godt å få se jenta deres snart :)
 
Høres tungt ut :( men godt du koser deg med magen og nyter allikevel :Heartred
Siste tiden kan være veldig slitsom, så lytt til kroppen og la deg slappe av litt ekstra når du trenger det :Heartred
Da skjønner jeg det blir veldig spennende med time til jordmor ja! :eek:
Når i august har du termin da? :)
Ikke lenge igjen nå uansett, blir nok veldig godt å få se jenta deres snart :)
Brukt så lang tid hit, så må nyte hver dag føler jeg. Koselig å ha henne i magen og vente på henne.

Går mye i avslapping om dagen, i morgen begynner pappaen hennes på jobb igjen i tre uker. Etter to uker ferie.
Blir rart for meg. Jeg må skaffe meg nytt dekk, for bilen har kjørt på ei patronhylse og punktert.

Det føles nesten ut som hun vil ut av rumpa av og til, så føles ut som om hun ligger LAAANGT ned og holder på.
Hikker hun så kjennes det på sida, rett over "dudla" som bestemor kaller tissen :rolleyes:
Så er spent på åssen hun ligger nå.

21. august :) Venninna mi har neste søndag, spent på hvor nærme de blir.
Men vet ikke om jeg kommer til å gå helt dit. Følt på meg at hun har det litt travelt :oops:
 
Litt rart når man er vant til å ha mannen sin hjemme ja :)
Kanskje hun tenker seg ut litt før ja, blir spennende framover da :)
Er bare å glede seg til det store øyeblikket :Heartred
 
Litt rart når man er vant til å ha mannen sin hjemme ja :)
Kanskje hun tenker seg ut litt før ja, blir spennende framover da :)
Er bare å glede seg til det store øyeblikket :Heartred
Noe av det siste samboer sa før han sovna var at vi kanskje burde få bilsetet i bilen, for han har samme tanken.
Men hun må iallefall bli ei uke til, for ellers kan jeg ikke føde på Kongsvinger. Men håper hun forblir til etter uke 37.

Vi gleder, gruer og alt på en gang oss. Det er ett stort skritt i livet, men vi har venta lenge og føler oss klare :)
 
Noe av det siste samboer sa før han sovna var at vi kanskje burde få bilsetet i bilen, for han har samme tanken.
Men hun må iallefall bli ei uke til, for ellers kan jeg ikke føde på Kongsvinger. Men håper hun forblir til etter uke 37.

Vi gleder, gruer og alt på en gang oss. Det er ett stort skritt i livet, men vi har venta lenge og føler oss klare :)
Kan være greit i tilfelle, vi satte inn bilstolen en liten stund før vi også :) var godt å vite at den var klar hvis det skulle skje noe.
Og en annen ting, ikke vent for lenge med fødebagen.. Min kom bare 1 uke før, men var så sikker på å gå overtid jeg da, siden alle sa at det kom jeg til å gjøre siden jeg var førstegangs :p men når alt startet så måtte jeg rett til sykehuset og rakk bare å raske med meg klær til babyen og ett skift til meg :hilarious: aldri følt meg så ustelt noen gang i mitt liv tror jeg!
 
Kan være greit i tilfelle, vi satte inn bilstolen en liten stund før vi også :) var godt å vite at den var klar hvis det skulle skje noe.
Og en annen ting, ikke vent for lenge med fødebagen.. Min kom bare 1 uke før, men var så sikker på å gå overtid jeg da, siden alle sa at det kom jeg til å gjøre siden jeg var førstegangs :p men når alt startet så måtte jeg rett til sykehuset og rakk bare å raske med meg klær til babyen og ett skift til meg :hilarious: aldri følt meg så ustelt noen gang i mitt liv tror jeg!
Nå slipper ikke samboer ut når han først har kommet inn, pga korona. Så derfor må jeg pakke MYE og ha alt klart. Så stolen må nesten stå klar også. Så begynner å merke det litt egentlig. Fødebagen må jeg få klar også, men mangler litt som er på vei i posten enda.

Men nå er jeg litt mer usikker på hvordan ting blir. Kan komme med eget innlegg.
 
33+6

I natt har jeg ikke sovet etter halv to. Fikk sove noen timer på morgenen, men det var ikke så god søvn det heller.
Jeg hadde for vondt i hodet og to punkter i brystkassa. Samtidig som jeg følte meg i elendig form.
Ringte føden da klokka sa 155 i puls og jeg frøs, hadde vondt og kroppen føltes rar. Fikk beskjed om to Paracet og sove.
Stod opp igjen tre timer senere, etter en tissetur i mellom der. Og sendte melding til kommunale jordmora. Så har fått time der 12.00. Håper ikke det er noe alvorlig. Men jeg er i risikogruppa for svangerskapsforgiftning. Så håper virkelig ikke at det er det.

Skulle egentlig ha fått ordna dekk til bilen også, men det må bare vente kjenner jeg.
 
Masse lykke til i dag, håper alt ser bra ut :Heartred
 
Masse lykke til i dag, håper alt ser bra ut :Heartred
Alt så bra ut, heldigvis :)
Blodtrykket var helt bra, hjertelyden var fin og urinen også.
Så ingenting galt. Men fikk beskjed om å hvile og høre på kroppen.

Håper at det roer seg. Men har time der igjen på mandag, den har jeg hatt ei stund.
Også har jeg ultralyd neste onsdag, så greit med oppfølging utover.
 
Back
Topp