Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Da er ene bilen solgt, så nå er bare mammatralla alene.
Men fått opprettingtime til den, så blir snart uten den. Det var ikke planen.
Men sånn skjer. Heldigvis får jeg den igjen i god tid til fødsel
 
30+0 (og to dager til...)
Hvorfor så treg oppdatering? Lillejenta har skremt nesten alt liv ut av mammaen sin, så jeg har ikke orka.
Fra mandag til onsdag morgen kjente jeg maks 6 bevegelser, havna på føden på tirsdag.
På 5 årsdagen som kjærester.

Orker ikke skrive så mye mer, men hun kvikna til igjen i går, heldigvis.
Kanskje jeg oppdaterer mer siden, men for sliten nå.

Hun har det bra, 13 % for stor, men hun er perfekt og fin.
 

Vedlegg

  • 30+0.jpg
    30+0.jpg
    33,8 KB · Visninger: 97
Huffda, du har sikkert fått beskjed om det nå, en du må ikke vente så lenge hvis du blir bekymret for lite liv. Da kan og skal du kunne ringe allerede samme dag som du merker endringer ❤️ ikke noe godt å gå å være bekymra og redd så lenge.
Håper vesla sparker godt fra seg fremover nå :)
 
Huffda, du har sikkert fått beskjed om det nå, en du må ikke vente så lenge hvis du blir bekymret for lite liv. Da kan og skal du kunne ringe allerede samme dag som du merker endringer ❤️ ikke noe godt å gå å være bekymra og redd så lenge.
Håper vesla sparker godt fra seg fremover nå :)
Jeg ringte litt seint, men var litt usikker. Men ble tatt godt i mot :)

Men formen min er litt laber om dagen, hun begynner å bli tung og skaller meg i lunga, så pusten har vært bedre.
men det går bra :)
 
Jeg ringte litt seint, men var litt usikker. Men ble tatt godt i mot :)

Men formen min er litt laber om dagen, hun begynner å bli tung og skaller meg i lunga, så pusten har vært bedre.
men det går bra :)

Godt at du ble tatt godt i mot. Vet hvordan det er at mn gjerne ikke vil være til bry eller ringe for mye, men de er der jo for deg :) ❤️
Ja, siste trimester kan være tunge uker altså!
 
Godt du ble godt tatt vare på, men viktig som veivalsa sier at du må ringe med en gang du blir bekymret
Ta vare på deg selv og gratulerer så mye med passerte 30 uker. Ca en firedel igjen bare
 
Godt at du ble tatt godt i mot. Vet hvordan det er at mn gjerne ikke vil være til bry eller ringe for mye, men de er der jo for deg :) ❤️
Ja, siste trimester kan være tunge uker altså!
De tok meg like bra imot sist jeg var innom. De er skikkelig flinke og snille. Sies at de har rykte som beste føden i Norge :)
Kommer nok til å ringe tidligere neste gang. De skjønte jeg var ekstra redd etter historien min.
 
Godt du ble godt tatt vare på, men viktig som veivalsa sier at du må ringe med en gang du blir bekymret
Ta vare på deg selv og gratulerer så mye med passerte 30 uker. Ca en firedel igjen bare
Jeg skal ringe før neste gang, men kjente henne av og til, så tenkte at kanskje det er greit. Før jeg fikk nærmest panikk og bare ringte. Det var 5 årsdag for samboer og meg og jeg skulle selge en finn ting til ei som kom. Så skjedde litt den dagen.
Men var godt å ringe og få se. Men de var ikke sikre på om hun hadde det bra likevel, siden hun var så mye stillere enn vanlig. Så ble ingen god følelse og reise hjem og "måtte se ann" og komme tilbake om det ikke tok seg opp.

10 uker til termin i dag! Men har en følelse at det ender med ett planlagt keisersnitt.
Men de har sagt at det går nok ikke til termin. Så jeg tenker 8 uker igjen jeg :eek:
 
Jeg har vært skikkelig redd for ikke å kunne amme...
Men om jeg klemmer på puppen nå så kommer det ganske mye lysegul melk ut :eek:
:happy093
 
Nattkjolen min har melkeflekker ved puppen :rolleyes:
 
Anbefaler ammeinnlegg fra Avent + ullammeinnlegg over (til de kaldere dagene).
Jeg har en boks stående rett bak meg. Men jeg sover ikke med BH, men er vel bare å lære seg det etterhvert nå :hilarious:
Jeg som har hamstra flasker og vært sikker på at jeg ikke ville få melk og amme. Men er ett skritt i riktig retning og ha melk i en pupp
 
31+0!
Jenta vokser og trives. Men skremmer meg stadig med å være stille, så ble en tur til føden i dag også.
Fortsatt 13 % større enn vanlig, men det gjør ingenting betrygget de med med i dag.

Tida går så fort! Bekkenet mitt har takka for seg, men ellers går det bra.
 

Vedlegg

  • 31+0.jpg
    31+0.jpg
    23,7 KB · Visninger: 113
31+0!
Jenta vokser og trives. Men skremmer meg stadig med å være stille, så ble en tur til føden i dag også.
Fortsatt 13 % større enn vanlig, men det gjør ingenting betrygget de med med i dag.

Tida går så fort! Bekkenet mitt har takka for seg, men ellers går det bra.
Er det ikke sånn at på slutten så kjenner man mindre bevegelser ? De har veldig liten plass inne der og ... var ikke mye hos meg heller på slutten, men alt var helt fint for det
 
Er det ikke sånn at på slutten så kjenner man mindre bevegelser ? De har veldig liten plass inne der og ... var ikke mye hos meg heller på slutten, men alt var helt fint for det
Det er det. Men kjente ingen hikking, vridninger, gnuinger eller noe. Ikke da jeg dytta på magen eller noe. Så da blir jeg litt nervøs... :(
Men de tar meg inn og får roa ned meg, og det er veldig godt det.
 
Er det ikke sånn at på slutten så kjenner man mindre bevegelser ? De har veldig liten plass inne der og ... var ikke mye hos meg heller på slutten, men alt var helt fint for det

Det er en myte ja :) bevegelsene skal på ingen måte bli svakere mot slutten. De kan bli annerledes, men skal uke bli mindre. :)
 
Det er det. Men kjente ingen hikking, vridninger, gnuinger eller noe. Ikke da jeg dytta på magen eller noe. Så da blir jeg litt nervøs... :(
Men de tar meg inn og får roa ned meg, og det er veldig godt det.
Ja skjønner jo at du blir nervøs ❤️
 
Bevegelsene endrer karakter fordi det blir trangere.

jeg foretrekker ammeinnlegg fra Medela eller natures bond. Om du lekker kan drt være nødvendig med bh og innlegg på natt. Heller ikke uvanlig å lekke fra den puppen barnet ikke ligger ved
 
Det er en myte ja :) bevegelsene skal på ingen måte bli svakere mot slutten. De kan bli annerledes, men skal uke bli mindre. :)
Det jeg vet. Og de på føden sier at jeg skal ringe om det har vært stille i flere timer etterhverandre.
Greit at de er enige at jeg skal ringe ti ganger for mye enn en for lite.
 
Ja skjønner jo at du blir nervøs ❤️
Det er ikke så moro når det er så stille. Ganske stille i dag også, men ikke så stressa i dag kjenner jeg.
Hun våkner nok opp igjen :)
 
Back
Topp