Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Veslejinta

Forumet er livet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Junispirene24❤️
Det er alltid godt å ha en plass å lufte litt tanker :)
Så lager meg ei dagbok der jeg kan lufte litt tanker og følelser i denne berg og dalbanetidene.

Veslejinta er nicket mitt, jeg er ei 29 år gammel jente, som bor i samboerens barndomshjem, i ei bygd i Hedmark.
Her bor vi sammen med tre katter.

Jeg har prøvd i seks år med eksen, fra 2007 til 2013, men det ble ingenting, og vi avbrøt IVF forsøk.
Så fant jeg han jeg bor med nå, og vi ble prøvere etter noen måneder sammen, og har prøvd siden desember 2015.
Etter halvanna år som kasteball, så er endelig IVF søknad sendt. Og vi er på venteliste :)
Har fått egguttak i uke 39, siste uka i september. Så det telles ned timer, dager, uker og måneder.
Jeg har fryktelig sprøyteangst, så dette blir spennende. Håper det er dette som skal til, for at vi lykkes :)
Tenk å fylle opp sambos barnehjem med barneføtter igjen.

Grunnen til at drømmen lar seg vente på, er fordi jeg har PCOS. Gikk ofte månedsvis uten mensen, kanskje år og. Så kom den av og til, og etter at jeg ble singel og flytta for meg selv, så kom den så og si hver måned :)
Har også fått friskmeldt eggstokka mine, de er uten gamle egg og cyster. Nesten bedre enn julegaver på juleaften det :) <3

Velkommen til meg, eller vælkømmin, som man sier her :)

Så gjenstår det å se, hva som skjer videre.
 
Last edited:
Med nytt nick og bruker, den gamle gikk det i stå for stakkars :banghead:
Men helt greit med nytt og, ny start :happy119
 
Velkommen hit og gratulerer med dagbok[emoji173]️

Hilsen ei som også bor i ei lita bygd i Hedmark[emoji12][emoji12]
 
Ticker på plass :cat:

Fikk litt sommerfugler i magen... Det telles ned. Snart 8 uker igjen til eggutak nå :dummy::dummy1:



Så moro med flere av oss fra Hedmark, men Hedmark er stort. Så kan være langt unna likevel :)
 
Hei, her vil jeg gjerne følge med!
 
Så koselig at du vil følge med på veien :)
 
Velkommen hit :)
 
Tusen takk :cat:
Vært her i ti år med annen bruker, og mest innaktiv. Men er så dødt på andre forumet jeg har vært på. Så tenkte å komme meg hit inn :angelic:
 
Her er det ganske stille denne mnd. Men det pleier å være full rulle, så håper du får utbytte av dette forumet!
 
Hei! Velkommen hit [emoji173]️ Jeg har også PCOS, og skal til vårt andre ferskforsøk med uttak i uke 39. Hyggelig å følge ei som er helt likt i løypen som meg [emoji2]
 
Oi, jeg har vært ei natt i Tønsberg, på ett show, så ikke vært så aktiv.
Men er juli og mange har fri, så ikke så rart at det er litt stille her.

På veien hjem havna vi innom Jessheim storsenter, og der hadde de tilbud på vogna jeg vil ha, 20 %. Det var ett bra salg på den. Men blir ingen kjøp enda, bare lov å drømme :) Jeg vil ha en Duo Edge når det trengs. Håper den kommer på ett bra tilbud når jeg trenger en.


Så moro med helt likt Fruflis :) Riksen, eller hvor skal du? Håper det er dette som skal til for begge to :) Og at vi sitter med blå streker i oktober. Jeg er livredd sprøyter, så aner ikke åssen jeg skal klare å sette de... Men er bare å bite sammen tenna og tenke gode tanker.


Koselig med enda flere fra Hedmark her :) Men Hedmark er ganske stort. Strekker seg ganske langt i lengde.
Men koselig med flere av oss :)
 
Så kjekt med show! [emoji1] Har du ferie nå kanskje? Du skal se at du blir kvitt sprøyteskrekken etter denne IVF-runden. Du får prøve å tenke på at det er dette som skal til for å oppnå livsdrømmen [emoji173]️

Nei, vi bor i Bergen og har 2. ferskforsøk på Haukeland [emoji4] Satser på to streker i oktober altså! [emoji7] Prøver mye nytt i dette forsøket, som jeg håper gjør susen [emoji1][emoji1374]
 
Broren min bor i Bergen:) Men ikke så ofte å besøker han, da jeg bor nesten så langt øst jeg kan komme i landet, så vi har lang vei til hverandre, han og jeg.


Jeg skal begynne med mitt første i september. Var i gang med nesespray i 2013. Men avbrøt av personlige årsaker, som jeg ikke utdyper her. Men nå bor jeg på landet, bedre kjæreste, bedre økonomi (Kremt, jeg er ufør da men :oops:) og bedre rammer for barn. Selv om livet ikke ble som jeg håpa da jeg ble prøver som 18 åring, så håper jeg at det blir det nå.
 
Jeg har en sykdom som gjør at jeg må ta en del blodprøver, men aldri vent meg til nåler, grøss. Har vel tatt noen og hundre opp i gjennom, minst. Så vet ikke om det fungerer å få vekk skrekken altså... Hehe. Men samboeren får jobben med å stikke og ordne sprøyter. Så får jeg tenkte gode tanker og se en anna vei:hungover::sorry:

Samboeren har ferie, så vi har reist på to korte turer, og skal på en firedagers til uka.
Jeg er ufør:oops: så går hjemme.
 
I dag har bestemor vært her på middag :)
Jeg synes det er så koselig å lage mat og be folk. Så hender seg støtt og stadig at vi har middagsgjester.
Hadde svigers på hamburger på terrassen en dag forrige uke. Alle var så mette at vi nesten rulla etterpå :oops:


Nå har vi lista to av tre dører i lillegangen. Mangler bare siste døra, også mangler jeg å male de to dørene (ene som er lista er uten dør, bare åpningen). Når alt der er ferdig, så skal jeg begynne å male det som, forhåpentligvis, skal bli ett barnerom :dummy1::dummy::smug:
Har allerede kjøpt inn litt møbler til det. Har kjøpt kommode, bokhylle og lenestol med puff. For da kan det være ett koselig leserom enn så lenge. Og bare godt å ha det ferdigmalt. Kan ikke male med den typen maling vi bruker når jeg blir gravid. Så håpet er å ha det ferdig innen september begynner.
Det skal males i Grå Harmoni og med Egghvit tak, lister, vindu og dør:love7
Helt nøytralt og fint. Heller ha rosa :dummy1: eller blåe :dummy: detaljer i rommet. Gardiner, sengetøy og sånne ting.
 
Oppe på det ene soverommet, som er gjesterom/bibliotek, ligger det tre stappfulle kasser med babytøy og en sånn her en:

xlarge.jpg

Tenk om den kan brukes en gang i løpet av neste år :dummy::dummy1:
Det hadde vært noe det. Stooore drømmer :love7

Kjøpte den like etter jul en gang. Den var satt ned ganske mye, fra 1100 til 550 kr, så klarte ikke å la være:oops::rolleyes:
Så nå ligger den der, og holder to sengesett, to vognsengesett, en TrippTrapp gammeldags bøyle og masse klær med selskap under senga... :rolleyes:
Planen er å få pussa opp det, som forhåpentligvis, skal bli babyrom, få skrudd opp den kjøpte, hvite kommoden, og få noe inn i den. Og få plass til noe anna under senga der inne...:angelic:

Veldig spennende tid foran meg kjenner jeg. Mange sommerfugler i magen om dagen...
 
Her vil jeg også følge med[emoji5] Vil tro det er godt å ha et tidspunkt å se frem til, selv om det er litt ventetid igjen enda[emoji5] Hvilke sprøyter skal du gå på siden de må blandes?
Litt godt å høre at det er flere som vet hvilket babyutstyr man vil ha før man er gravid[emoji6] Jeg har mer peiling på vogner enn søsteren min som faktisk har barn liksom, føler meg litt gal av og til[emoji23][emoji85]
Jeg har ikke turt å kjøpe noe enda da, det er nesten som det føles mer og mer fjernt i stedet for nærmere og nærmere å få barn, jo lengre vi prøver[emoji53]
Skjønner godt sommerfuglene i magen[emoji7] Gleder meg til vi også får noen datoer å forholde oss til[emoji5]
 
Ikke fått sprøyte type enda. Men så en video der de ble blanda. Så tenkte de måtte blandes. Men hadde vært lett å få de blanda .

Jeg bestemte meg for mye utstyr alt da jeg starta prøvinga som 18 åring i 2007. Så jeg vet hva jeg vil ha. Hehe

Når skal dere i gang?
 
Back
Topp