Veien mot graviditet etter MA <3

Minipie

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Sist jeg var gravid førte jeg opp hver dag alle symptomene fra EL til positiv test.
I denne dagboken skal jeg sammenligne dette hver dag til IKM for å se hvordan kroppen jobber og for å se om det er likt eller ulikt.

Kanskje noen av dere har samme symptomer som meg fram til IKM?

Vet at mange er imot å kjenne på livmortappen men dette er noe jeg har gjort for å bli kjent med kroppen gjennom hver syklus og ser på det som naturlig.
 
Eggløsning

06.07.18
Idag fikk jeg positiv eggløsningstest og hoppet i høyet. Opplevde at det gjorde vondt på høyre side av magen nederst og dette varte i ca 2 timer før det ga seg. Håper og trur at det var egget som slapp. Livmortappen er høy, myk og åpen.

VS:

01.02.19
Positiv eggløsningstest. Hadde vonde smerter på venstre side tidligere i dag. Egget som slapp? Murringer i hoften. Livmortappen er åpen, høy og myk.
 
07.07.18
Negativ eggløsningstest. Murringer i ryggen. Klebrig utflod.

VS:

02.02.19
Ferdig med el slim. Klebrig utflod. Negativ eggløsningstest. Murringer på venstre side av hoften. Stråler nedover venstre fot. Livmortapp er delvis lukket og begynner å bli hard. Litt ømme bryster.

Kveld: Livmortappen begynner å lukker seg.
 
08.07.18
Kan virke som at eggløsningen er over. Livmortappen er delvis lukket og tørr i kjeden (Kveld/natt)

VS:

03.02.19
Det virker som at livmortappen er mer lukket idag enn i går. Utfloden er klebri/tørr. Øm i brystene på sidene. Vondt i hodet.
 
09.07.18
Synlige blodåre på venstre pupp. Murringer i venstre rumpeball. Ettermiddag og livmortappen virker lukket. Kjempe vondt i brystene.

VS:

04.02.19
Utfloden er gådd over til lotion aktig. Fortsatt øm i brystene. Oppblåst. Murringer på venstre siden og stråling nedover venstre lår. Trøtt.
 
10.07.18
Mensmurringer bak på ryggen ved venstre side og nedover venstre fot. Også vond/øm på venstre bryst. Livmortappen virker lukket og hard. Av og på kvalm.

VS:

05.02.19
Livmortapp lukket, lav og hard. Brystene er verre enn igår og har fått hovne kjertler allerede. Murringer rundt bekkenet.


Tenker at jeg blir å stoppe nå å kjenne på tappen i tilfelle man er så heldig og får positiv test neste lørdag :rolleyes:

Begynner å lure på om jeg driver med innbilt svangerskap nå :facepalm:
 
10.07.18
Mensmurringer bak på ryggen ved venstre side og nedover venstre fot. Også vond/øm på venstre bryst. Livmortappen virker lukket og hard. Av og på kvalm.

VS:

05.02.19
Livmortapp lukket, lav og hard. Brystene er verre enn igår og har fått hovne kjertler allerede. Murringer rundt bekkenet.


Tenker at jeg blir å stoppe nå å kjenne på tappen i tilfelle man er så heldig og får positiv test neste lørdag :rolleyes:

Begynner å lure på om jeg driver med innbilt svangerskap nå :facepalm:
Så spennende :D har troen!:smiley-angelic001
 
11.07.18
På morgenen er livmortappen helt lukket og hard. Ømme nippler, mest på venstre side. Av og på kvalm idag. Negativ graviditetstest.

VS:

06.02.19
Skikkelige murringer i ryggen som gjør vondt. Veldig trøtt.
 
12.07.18
Fortsatt ømme bryst og vondt på begge sidene. 2 graviditetstester var negativ. Vært av og på kvalm idag. Litt murringer bak ryggen og litt framme.

VS:

07.02.19
Har murret i eggstokkene i hele ettermiddag og utover kvelden. Er veldig varm i kroppen. Trøtt. Mindre øm i brystene de to siste dagene.
 
13.07.18
Skikkelige murringer i ryggen nå ikveld. Har fortsatt vonde nippler og ømme bryster. Hatt litt murringer ovenfor symfysen. Negativ test.

VS:

08.02.19
Varm i kroppen idag. Veldig veldig trøtt i hele dag. Ikke øm i brystene mere.

Tok en test idag og såklart var den negativ men klarte ikke å dy meg :hilarious: Rare meg!

 
13.07.18
Skikkelige murringer i ryggen nå ikveld. Har fortsatt vonde nippler og ømme bryster. Hatt litt murringer ovenfor symfysen. Negativ test.

VS:

08.02.19
Varm i kroppen idag. Veldig veldig trøtt i hele dag. Ikke øm i brystene mere.

Tok en test idag og såklart var den negativ men klarte ikke å dy meg :hilarious: Rare meg!
Kjenner på testetrangen nå jeg også! Er på en måte glad for at jeg ikke får testa før jeg får pakka fra babyplan neste uke :rolleyes: Hvor mange dpo er du nå igjen?
 
Kjenner på testetrangen nå jeg også! Er på en måte glad for at jeg ikke får testa før jeg får pakka fra babyplan neste uke :rolleyes: Hvor mange dpo er du nå igjen?

Heldig du! Har 3 tester igjen som jeg må tviholde på :facepalm:
Er faktisk 7 dpo i følge dagboken men 6 dpo i appen :D

Si ifra hvordan det går i neste uke når pakken ankommer ;)
 
Heldig du! Har 3 tester igjen som jeg må tviholde på :facepalm:
Er faktisk 7 dpo i følge dagboken men 6 dpo i appen :D

Si ifra hvordan det går i neste uke når pakken ankommer ;)
Hihi, du får prøve å fordele ut testene så godt som mulig :hilarious:
Spennende da! Håper gullegget sitter :smiley-angelic001
 
Hihi, du får prøve å fordele ut testene så godt som mulig :hilarious:
Spennende da! Håper gullegget sitter :smiley-angelic001

Teste med 3 dagers mellomrom så går det akkurat :joyful:

Jeg også men helt ærlig så tror jeg ikke det klaffer denne gangen. Er hverken stresset eller noe denne gangen og tar dagene som de kommer :happy:
 
Teste med 3 dagers mellomrom så går det akkurat :joyful:

Jeg også men helt ærlig så tror jeg ikke det klaffer denne gangen. Er hverken stresset eller noe denne gangen og tar dagene som de kommer :happy:
Håper er ikke ute før tanta kommer :signs003
Jeg krysser fingre og tær for deg!
 
14.07.18
Fortsatt ømme bryst og vonde nipler.

VS:

09.02.19
Trøtt, trøtt og atter trøtt. Dette er den eneste jeg kjenner på nå.
 
15.07.18
Brystene er utrulig vonde nå. Vondt å gå i trapper. Murringer framme på venstre side og det kjennes godt. Trøtt og oppblåst.

VS:

10.02.19
Utrulig trøtt disse dagene fra morgen til kveld. Sovner før jeg når puten på kveldene og dette skjer sjeldent.
Tok test som viser skygge på tidligtesten med 10 mlu som er øverst på bildet men jeg vet at babyplan har i det siste vært veldig dårlig når det kommer til dette.
Testet positiv sist på 9 dpo men tror egget har festet seg tidligere da.
 

Vedlegg

  • 5213DA8F-9CE8-4079-8794-4051779BCF7D.jpeg
    5213DA8F-9CE8-4079-8794-4051779BCF7D.jpeg
    17,2 KB · Visninger: 80
16.07.18
Veldig vondt i brystene og spesielt nipplene. Det blir bare verre og verre. Smertefullt å dusje. Ondt å gå i trapper.
Livmortappen har en middels høyde, virker myk og lukket. Trøtt. Oppblåst mage.
Positiv graviditetstest!!

VS:

11.02.19
Ømme bryst og stive nipler. Fortsatt utrulig trøtt og varm i kroppen.
Tok en graviditetstest som kan virke positiv men tørr ikke å tro at dette er en spire.
 

Vedlegg

  • 9F344DD6-9F3B-4F34-B7A7-F5C9FF352F08.jpeg
    9F344DD6-9F3B-4F34-B7A7-F5C9FF352F08.jpeg
    9,6 KB · Visninger: 80
Back
Topp