Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Åpent sinn er notert :) Og oktober skal jeg ha positiv ;)

Blir du satt i gang på grunn av svangerskapsdiabetesen?
Ja altså, siden jeg har en veldig mild svangerskapsdiabetes blir jeg ikke satt igang før rundt termin :) Får håpe hun legen jeg skal til nå også mener det samme :p gjør meg ingenting å slippe overtid ;)

Ja altså, siden jeg har en veldig mild svangerskapsdiabetes blir jeg ikke satt igang før rundt termin :) Får håpe hun legen jeg skal til nå også mener det samme :p gjør meg ingenting å slippe overtid ;)

Enig med den :) Kommer nok til å få gjennom det jeg også når det blir aktuelt..

Enig med den :) Kommer nok til å få gjennom det jeg også når det blir aktuelt..
Beste er jo at kroppen ordner selv, så sånn sett burde jeg jo ikke ville bli igangsatt, men er jo litt deilig å slippe overtid også :p
Hvorfor?

Beste er jo at kroppen ordner selv, så sånn sett burde jeg jo ikke ville bli igangsatt, men er jo litt deilig å slippe overtid også :p
Hvorfor?

Legen nevnte det pga PCOS og sjansen for diabetes (lurker litt i gråsonen pga ustabilitet i hormoner), hjertefeil hos mannen (så klart kun nødvendig om noe tilsier det på UL, da for å ha kontroll under fødsel da mannens hjerte stoppet under fødsel) og nå nevnte han det pga forhøyede verdier i gallen og forstørret lever (?) men det skal jeg få mer informasjon om på mandag ;) Så om alt dette ordner seg (og PCOS ikke klusser nevneverdig mye mer med hormonene" så skal det nok ordne seg :)

Men beste er så klart at kroppen ordner opp selv :) Han ene legen som jeg diskuterte dette med sa det var normalt å sette i gang uke 37-38 om det er hjertet. Da blir det vel mulig KS også for å unngå unødvendig stress på babyen. MEN sjansen for den hjertefeilen er liten så stresser ikke med det før det er aktuelt :P

Legen nevnte det pga PCOS og sjansen for diabetes (lurker litt i gråsonen pga ustabilitet i hormoner), hjertefeil hos mannen (så klart kun nødvendig om noe tilsier det på UL, da for å ha kontroll under fødsel da mannens hjerte stoppet under fødsel) og nå nevnte han det pga forhøyede verdier i gallen og forstørret lever (?) men det skal jeg få mer informasjon om på mandag ;) Så om alt dette ordner seg (og PCOS ikke klusser nevneverdig mye mer med hormonene" så skal det nok ordne seg :)

Men beste er så klart at kroppen ordner opp selv :) Han ene legen som jeg diskuterte dette med sa det var normalt å sette i gang uke 37-38 om det er hjertet. Da blir det vel mulig KS også for å unngå unødvendig stress på babyen. MEN sjansen for den hjertefeilen er liten så stresser ikke med det før det er aktuelt :P
Såpass ja!
Får krysse fingrene at du får en frisk baby :)

CD 66

..og appen sier mensen er 37 dager for sen. :P

Jeg er jo ivrig tafser (egentlig er det syyyyykt ekkelt), men kjente idag noe som kan minne om en propp der. Men jeg er jo sikker (vel rimelig sikker) på at jeg ikke er gravid og blir nok bare veldig skuffa av å teste. Ikke får jeg testet før imorgen heller ;)

Alt man skal stresse med du :)

CD 67

Fortsatt ikke gravid

ImageUploadedByBV Forum1469382803.958370.jpg

ImageUploadedByBV Forum1469382814.374281.jpg

CD 68, og mulig sykdom...

Har siste årene slitt mye med magen (har alltid hatt det, men blitt stadig hyppigere og verre). Var hos legen forrige mandag og fikk telefon sist torsdag med beskjed om å komme inn igjen idag for nye blodprøver og henvisning til ultralyd. De mistenker primær skleroserende kolangitt eller primær biliær cirrhose med tanke på sykdomsforløp, varighet, blodprøver og lignende. Tok nye blodprøver idag for å sjekke ut mer så er henvisning til ultralyd sendt i første omgang.

Kjenner dette var litt mer skremmende enn "udiagnostisert mageproblem".. Men får ta en prøve av gangen og se hva som skjer. Finns jo heller ingen behandling utenom eventuell levertransplantasjon om/når leveren ikke vil lenger.

Frykten akkurat nå er helt ærlig at IVF må på vent til jeg er ferdig utredet.. Men får håpe det løser seg eller er noe helt annet (og mindre farlig).

Last edited:
Huff, dette var leit å høre. Jeg vet ingenting om sykdommen, men synes det høres tøft ut å bekymre seg for dette i tillegg. Skjønner også at du er redd det skal gå utover IVF-prosessen. Men har du fått noen indikasjoner på at det kan skje da?

Huff, dette var leit å høre. Jeg vet ingenting om sykdommen, men synes det høres tøft ut å bekymre seg for dette i tillegg. Skjønner også at du er redd det skal gå utover IVF-prosessen. Men har du fått noen indikasjoner på at det kan skje da?

Sånn jeg har forstått det så kan jeg fortsette som vanlig, men må da overvåkes jevnlig under graviditeten med tanke på leveren. Får se hva de sier når jeg har fått tatt ultralyd og fått igjen de andre blodprøvene som ble tatt.

Kan jo godt være det er noe helt annet også :)

CD 70
Idag (eller sist mandag blir det vel) skulle jeg vært 16 uker på vei, og ventet spent på å se januargullet på skjermen ved OUL om få uker.. Slik ble det jo ikke, og jeg sitter heller og venter på forsamtalen i Porsgrunn som er om 12 dager. Lei hele prosjektet, gruer meg til mer medisiner og ser virkelig ikke frem til oppstart med IVF. Eneste positive er jo at vi endelig kan ha muligheten til å bli gravide. Likevel kjenner jeg godt på urettferdigheten, hvor urettferdig det føles å være i denne situasjonen. Og hvor maktesløs jeg egentlig er i hele denne prosessen.

CD 70
Idag (eller sist mandag blir det vel) skulle jeg vært 16 uker på vei, og ventet spent på å se januargullet på skjermen ved OUL om få uker.. Slik ble det jo ikke, og jeg sitter heller og venter på forsamtalen i Porsgrunn som er om 12 dager. Lei hele prosjektet, gruer meg til mer medisiner og ser virkelig ikke frem til oppstart med IVF. Eneste positive er jo at vi endelig kan ha muligheten til å bli gravide. Likevel kjenner jeg godt på urettferdigheten, hvor urettferdig det føles å være i denne situasjonen. Og hvor maktesløs jeg egentlig er i hele denne prosessen.

Den urettferdigheten er så grusom. Plaget meg selv med den i hele går. Hvor mange ganger skal man se andre lykkes med den største selvfølge mens man selv gjør absolutt alt i sin makt uten å komme noe sted? Det er dønn urettferdig og vi er dønn maktesløse. Får lyst til å gi deg råd som jeg selv ikke en gang klarer å følge, så da dropper jeg det. Selv har jeg altfor lite tro på mitt eget IVF-prosjekt, men jeg er optimistisk i forhold til ditt :) I motsetning til meg er du ung og på grunn av diagnosen din har du hatt få muligheter til i det hele tatt å bli gravid, ikke sant? Det må være fryktelig frustrerende å ikke en gang få muligheten, men på den andre siden ved hjelp av IVF er vel mulighetene deres veldig store til å lykkes?

Uansett, håper du får noen lysere dager igjen snart.

Den urettferdigheten er så grusom. Plaget meg selv med den i hele går. Hvor mange ganger skal man se andre lykkes med den største selvfølge mens man selv gjør absolutt alt i sin makt uten å komme noe sted? Det er dønn urettferdig og vi er dønn maktesløse. Får lyst til å gi deg råd som jeg selv ikke en gang klarer å følge, så da dropper jeg det. Selv har jeg altfor lite tro på mitt eget IVF-prosjekt, men jeg er optimistisk i forhold til ditt :) I motsetning til meg er du ung og på grunn av diagnosen din har du hatt få muligheter til i det hele tatt å bli gravid, ikke sant? Det må være fryktelig frustrerende å ikke en gang få muligheten, men på den andre siden ved hjelp av IVF er vel mulighetene deres veldig store til å lykkes?

Uansett, håper du får noen lysere dager igjen snart.

Hei fine deg ❤️

Ja, denne prøvingen er forferdelig til tider. Kan jo forsvare den med klisjéen om hva vi forhåpentligvis får - en liten skatt verdt vente på, men samtidig må jeg nok innrømme at jeg lurer innimellom på om det er verdt det.. :(

Sjansene våre er jo relativt gode så fort jeg får produsert egg vil jeg tro. Det er jo der hovedproblemet vårt ligger, dessverre. Og å beholde. 2 av 2 graviditeter har jo endt i tidlig SA.

Og jeg har troen på at vi begge skal lykkes, selv om det tar sin tid. ❤️ Blir noen spennende uker/måneder for oss nå i høst :)

Back
Topp