Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Det er ikke noen støtte å søke etter i slike tilfeller? Det er jo urettferdig at dere som så desperat ønsker å bli gravid, og blir nøtt til å gjøre hva som helst for det, blir straffet med å betale 10-tusentals kroner for det! :(

Wtf:/ du kan ikke slutte nå, midt i prosessen syntes jeg! Tenk om dette gir deg et etterlengtet barn ❤️
Skal tydeligvis ikke være enkelt dette her :(

Det er ikke noen støtte å søke etter i slike tilfeller? Det er jo urettferdig at dere som så desperat ønsker å bli gravid, og blir nøtt til å gjøre hva som helst for det, blir straffet med å betale 10-tusentals kroner for det! :(

Ingen støtte nei, men får nok låne et par tusen av mamma før neste lønning og til høsten går det fint :) Har stipend så får jo inn 21.000 i august + vanlig lønn.

❤️ Ja, er vondt nok psykisk dette

CD 13

75 IE med puregon ble satt igår kveld, ny dose i kveld.

Akkurat nå venter jeg på legen for å forhåpentligvis få sykemelding en uke eller to mens det står på som verst sånn at jeg kan fokusere på meg selv. Jobben er det siste jeg vil "ofre", men samtidig så er det ikke rettferdig mot barna at jeg er humørsyk, nedfor, på gråten hver dag og har kortere lunte enn hva som bør være naturlig i jobb med barn. Føler meg bare ikke som en ressurs lengre.

Endte opp med sykemelding idag - torsdag og hver onsdag fremover når jeg er hos psykologen :) Fornøyd med det!

Endte opp med sykemelding idag - torsdag og hver onsdag fremover når jeg er hos psykologen :) Fornøyd med det!

Kjekt!
Når alt annet er slitsomt, må det være greit å slippe tak i noe, og ta det med ro ♡

CD 14

Dag 13 på sprøyter, ny kontroll om 5 dager igjen.

Fått tilbud (og svart ja) til 40 prosent fast stilling på SFO med mulighet for ekstra vikartimer som lærer eller assistent i skolen. Veldig glad for de 40 prosentene jeg har fast, men likevel litt skuffet da jeg trodde det kom til å bli 50 prosent. Men sånn det er nå er 40 prosent bedre enn ingenting, selv om hele situasjonen er fryktelig irriterende.. Får se hva det ender opp med.

Til noe annet - Jeg er veldig usikker på denne syklusen med medisinering. Økte jo dosen fra 50 IE til 75 IE på mandag med kontroll etter nye 7 dager på sprøyter. Har nå en del av de samme "symptomene" som når jeg fikk cysten sist og er litt engstelig for at jeg får i meg for mye puregon innen mandag og ødelegger alt. Sendt mail til klinikken så får håpe jeg mulig kan få kontroll imorgen eller fredag. Gynekologen er dessverre ikke på jobb da, så får se hva de svarer.

Også føler jeg at jeg maser på de.. Men ulempen med å gjøre sånn hormonstimulering gjennom en klinikk hvor gynekologen kun er der 2 dager (er ikke en fertilitetsklinikk, men har både allmennlege og gynekologtjenester) er jo at de ikke er tilgjengelige når man kanskje trenger de.. Føler litt på det at jeg ble satt opp på kontroll etter 7 dager fordi ingen er tilgjengelige før. Ved IVF eller stimulering ved ren fertilitetsklinikk så er det jo tilgjengelige alle dager, om jeg ikke husker feil.

Last edited:
CD 15

Dag 14 på sprøyter (75 IE). Kontroll imorgen kl 10 etter litt masing på klinikken. Masse stikninger og murringer i dag samt blod i stikket når jeg satt sprøyten. Håper UL imorgen viser 1-2 modne egg :)

Ellers holder jeg på med hjemmeeksamen i SPSS og det gikk greit helt til siste oppgaven.. Døden selv den oppgaven.. Men det går nok til slutt ;) Ba mannen kjøpe jordbær og cola ❤️

Last edited:
CD 15

Dag 14 på sprøyter (75 IE). Kontroll imorgen kl 10 etter litt masing på klinikken. Masse stikninger og murringer i dag samt blod i stikket når jeg satt sprøyten. Håper UL imorgen viser 1-2 modne egg :)

Ellers holder jeg på med hjemmeeksamen i SPSS og det gikk greit helt til siste oppgaven.. Døden selv den oppgaven.. Men det før nok til slutt ;) Ba mannen kjøpe jordbær og cola ❤️

Masse lykke til på kontroll i morgen ♡♡
håper det går bra DENNE gang! NÅ synes jeg at babyfrøet skal sette seg!!

Masse lykke til på kontroll i morgen ♡♡
håper det går bra DENNE gang! NÅ synes jeg at babyfrøet skal sette seg!!

Takk frøken :) Satser på det blir bra imorgen.. Tviler, men man kan jo håpe :P

ENDELIG levert inn den dumme SPSS eksamen :goodnight

CD 16

Fortsatt ingen modne egg på UL idag, så fortsetter 5 dager med samme dose før ny kontroll neste onsdag morgen. 75 IE i 5 dager til før eventuell økning av dose på onsdag.

Lei lei lei.

Æsj. Skikkelig dritt :(
Kan de ikke bare se seg til å modne??

Æsj. Skikkelig dritt :(
Kan de ikke bare se seg til å modne??

Ja det var det da :( Kroppen min er tydeligvis ikke laget for dette nei. Bare redd den kjemiske har "ødelagt" sjansene våre de kommende månedene. Kroppen ble mye verre etter jeg hadde en tidlig tidlig SA høsten 2013..

Føles urettferdig. Ei god venninne er på vei ned til Danmark for å bli inseminert (de er lesbiske) og det føles liksom så urettferdig da jeg skulle ha EL eller ha hatt det nå. Men unner dem at det går denne gangen, det er ikke det.

Noen klager på at tanta kommer måned etter måned, mens jeg er bare glad den kommer naturlig innimellom - for da har jeg i hvert fall hatt EL oh sjans til å bli gravid. Æsj nei, mye klaging her. Bare surt når mamma ble gravid bare av å se på pappa.

Back
Topp