Veien mot drømmenurket <3 Tanker og frustrasjoner!

23+0.
Feirer inngangen til uka 23 med en blødning. Både friskt og koagler. Har ikke hatt det før, så en smule stressa. Er i dialog med føden, så skal vente å se om en times tid. Regner jo med at det ikke er noe, men kjenner jeg gjerne vil ha en sjekk for å eliminere alt av risikoer. Er bare å krysse for uskyldig blødning!!
Uff, så ekkelt! Håper det er helt uskyldig ❤️❤️
 
Håper det er uskyldig❤️
 
Takk!:Heartred Vært på sykehuset nå, og mini er friskmeldt. Kunne ikke finne årsak, og er egentlig fornøyd med det! Skal ringe fastlegen til uka for å roe ned litt på jobb og ta det litt pent. Men så lenge mini har det bra og alt ser bra ut, er jeg fornøyd:Heartred
Hurra, så utrolig godt å høre! ❤️ Høres lurt ut å gire litt ned fremover :)
 
Screenshot_20190915-073143_Preglife.jpg
Ukes oppdatering

- Neste kontroll: skal til fastlegen til onsdag, jm om en 14 dagers tid og vekstestimering på onsdag.

- Ultralyd: på onsdag:)

- Kjønn blir en gutt:)

- Utålmodig: Egentlig ikke, men kjenner det tar seg litt opp nå:) begynner vel egentlig å bli mer stressa!

- Nye innkjøp: Har kjøpt litt klær og lignende. Hentet første gratispakke og seng arvet av venninne.

- Utstyr så langt: Har jo mye fra nr 1, men har laget et liste.

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Går til manuellterapeut.

- Mage: Magen er på plass den. Lille ligger høyt enda, så trykker godt oppunder ribbena...
-Strekkmerker: Ingen nye som jeg vet om.

- Vektendring: +10kg

- Aktivitet: Lillegutt er kjempe aktiv! Særlig om natten såklart, men det er bare kos.

- Matkick: Alt surt og friskt, lakris... og sjokolade på kvelden:)

- Plager: bekkensmerter, blodtrykksfall, kynnere.

- Sykehusbagen: Har begynt litt i det små med benyttet etterhvert som det har blitt vasket.

- Høygravid: om en to ukers tid!

- Tanker om fødselen: Har hatt samtale med sykehuset fordi jeg ikke hadde en ok opplevelse fra forrige fødsel. De har derfor alle ønsker liggende. Har så langt følt meg mye bedre ivaretatt. Mye av det som gikk galt forrige gang var menneskelig svikt, så håper og tror det blir en helt ny opplevelse nå. Satser på lystgass og vann!

- Medisiner: kun multivitamin og jern.

Sykemeldt: Har jobbet 100% og begynt skrivingen av masteroppgave ftem til nå. Planen nå er at jeg trapper ned på jobb denne uka, men fortsetter skolegang. Har ikke noe obligatorisk oppmøte på skolen før jeg har gått i perm, så kan ligge hjemme å skrive. Skal forsøke å få med meg et valgfag, de to siste ukene før termin, men spent på om jeg klarer det...
 
Wow, så langt du er kommet! Tiden flyr visst for andre enn meg selv også :D Håper fødselsopplevelsen blir mye bedre denne gangen ❤️
 
Wow, så langt du er kommet! Tiden flyr visst for andre enn meg selv også :D Håper fødselsopplevelsen blir mye bedre denne gangen ❤️
Denne gangen har det gått MYE fortere!! Blir litt stresset av det... Har jo alt for mye å gjøre:nailbiting: Titter stadig innom deg, og jubler litt for hver gang! Tenk, nå har du bare innspurten igjen:Heartred
 
Denne gangen har det gått MYE fortere!! Blir litt stresset av det... Har jo alt for mye å gjøre:nailbiting: Titter stadig innom deg, og jubler litt for hver gang! Tenk, nå har du bare innspurten igjen:Heartred
Ja, denne gangen har det defintivt gått mye fortere enn sist. Helt umulig å følge med i svingene :bag:
Helt utrolig at termin er rett rundt hjørnet her, ja ❤️ Ikke så lenge før du er der også :D
 
34+2

Var på vekstestimeting forrige uke. Mini er helt perfekt og estimert til ca +6% som vil si en fødselsvekt på ca 3,8-4kg:happy: Fikk også noen 3d bilder og mini er skremmende lik sin bror!!! Laget en kollage til de nærmeste. Det ene ul-bildet er av lillebror, resten av storebror:happy:

Begynner å glede meg skikkelig nå, samtidig som jeg begynner å stresse litt!PhotoEditor_20190919_122354571.jpg
 
37+0!!! :wav

Tenk det!!! Alt er så og si klart til mageboeren. Er mer avslappa denne gangen, så tar ting litt mer på sparket:p
Skal pakke fødebaggen ferdig til uka, og starte litt syprojekter. Har "fri"/perm til uka og det blir veldig deilig! De to siste ukene før termin skal jeg tilbake på skolebenken. Har et valgfag jeg bør ta før jeg føder, så håper jeg får det til:nailbiting: Men det innebærer 2 uker obligatorisk oppmøte, så er litt spent:)
Ellers er kroppen passe redusert. Bekkenet er grusomt og jeg begynner å bli mer og mer hoven. Hormonell er vel bare forbokstaven om dagen, særlig når på kvelden når kroppen er sliten.
Men om 4 uker er jeg mest sannsynlig i mål!!! :Heartred
 
38+3
Siste kontroll hos jm overstått. Alt bra!
Neste kontroll er 11.11 på sykehuset, dagen før termin.
Kjenner at kroppen blir mer og mer hoven og at kynnerene begynner å bli litt værre:p Håper mini holder seg inne en drøy uke til, for jeg har obligatorisk skole frem til neste fredag.
Ellers snakket vi litt om samtalen jeg hadde med ammepol forrige uke. Grunnet pcos og implantater har jeg behov for litt ekstra oxytosin for å få igang utdrivelsen. Jeg har også håndmelket endel for å sikre at mini får i seg noe i løpet av sykehusoppholdet. Med nr 1 hadde vi store utfordringer grunnet stramt tungebånd, reflux og kolikk, så jeg helgarderer og gjør alt jeg kan for å en god ammeopplevelse denne gangen.
Nå gjenstår det bare å pakke ferdig bagen.. Alt til mini og flere bæresjal er pakket ned men klær ol. til meg mangler:)
 
38+3
Siste kontroll hos jm overstått. Alt bra!
Neste kontroll er 11.11 på sykehuset, dagen før termin.
Kjenner at kroppen blir mer og mer hoven og at kynnerene begynner å bli litt værre:p Håper mini holder seg inne en drøy uke til, for jeg har obligatorisk skole frem til neste fredag.
Ellers snakket vi litt om samtalen jeg hadde med ammepol forrige uke. Grunnet pcos og implantater har jeg behov for litt ekstra oxytosin for å få igang utdrivelsen. Jeg har også håndmelket endel for å sikre at mini får i seg noe i løpet av sykehusoppholdet. Med nr 1 hadde vi store utfordringer grunnet stramt tungebånd, reflux og kolikk, så jeg helgarderer og gjør alt jeg kan for å en god ammeopplevelse denne gangen.
Nå gjenstår det bare å pakke ferdig bagen.. Alt til mini og flere bæresjal er pakket ned men klær ol. til meg mangler:)
 
38+3
Siste kontroll hos jm overstått. Alt bra!
Neste kontroll er 11.11 på sykehuset, dagen før termin.
Kjenner at kroppen blir mer og mer hoven og at kynnerene begynner å bli litt værre:p Håper mini holder seg inne en drøy uke til, for jeg har obligatorisk skole frem til neste fredag.
Ellers snakket vi litt om samtalen jeg hadde med ammepol forrige uke. Grunnet pcos og implantater har jeg behov for litt ekstra oxytosin for å få igang utdrivelsen. Jeg har også håndmelket endel for å sikre at mini får i seg noe i løpet av sykehusoppholdet. Med nr 1 hadde vi store utfordringer grunnet stramt tungebånd, reflux og kolikk, så jeg helgarderer og gjør alt jeg kan for å en god ammeopplevelse denne gangen.
Nå gjenstår det bare å pakke ferdig bagen.. Alt til mini og flere bæresjal er pakket ned men klær ol. til meg mangler:)
 
Lykke til i siste innspurt :D

Har selv et reflux barn så skjønner det med å helgradere seg for det meste med nr 2:nailbiting:
 
Wow, snart du helt i mål, du også! :D Masse lykke til med siste innspurt ❤️ Håper du rekker all obligatorisk skole før mini er her!
 
40+3.
Da har jeg offisielt kommet til sykehusets termindag. Ivf termin er i morgen. Økende nedpress, strålesmerter, tynnere og ødemer de siste dagene. Men ingen gode rier enda. Veksler mellom å være veldig utolmodig og få litt panikk. Storebror er jo født 13min over termin så er veldig spent!

Var på sykehuset for trivselskontroll i går. Mini har det fint inni magen og er estimert til ca 3.8kg. Jm fortale at man stort sett har like lange svangerskap, men at lengden kunne øke litt med alder.

Nå er det med andre ord bare å vente...
 
Håper lille nurket er kommet og at du koser deg med bebis ❤️
 
Gratulerer såå mye ❤️ Gleder meg til å høre mer!
 
Natt til lørdag 16.11.19
Etter rier av og på gjennom natten begynte de å bli litt mer regelmessige rundt 04tiden. Ringte føden kl 06, mest for å si "her er jeg", og avtalte at jeg skulle pakke litt ol. Ringte derfor tilbake rundt 08 tiden. Jm som da tok telefonen mente at jeg bare skulle bli hjemme. Særlig siden jeg ikke ville ha epidural uansett. Kjente jeg ble litt motløs, men hadde fremdeles god kontroll! Riene kom oftere og veldig hyppig i perioder. Særlig når jeg var i aktivitet. Hvis jeg ikke lå stille i senga eller badekaret kom de med 3min mellomrom. Dette stresset meg litt og kl 14 ga jeg opp og ringte igjen.

Bærum

Ankom sykehuset ca kl 1500. Hadde da hatt 1min lange rier hvert 5min. Dette ga seg jo så klart i det vi kom inn døra. Kunne gå 10min mellom hver rie. Men de som kom var sterke!
Ble rutinemessig lagt på ctg og alt i første rie droppet pulsen til mini. Måtte derfor ligge på siden med ctg i en time.. Badekar ble da også utelukket.
Kl 1530 ble jeg for første gang målt på sykehuset, 3cm og lite kontakt i bekkenet var svaret. Ble ganske skuffa for jeg følte jeg hadde jobbet hardt til nå. Begynte også å se for meg en lang fødsel.

Vaktskifte

Ny jm og etter ctg avtaler vi klyx og at jeg må opp og ut for å få igang riene. Når jeg setter meg opp føler jeg at riene ikke slipper. Kl 1600 blir jeg målt til 4cm og bedre kontakt med hodet i bekkenet.
Får klyx og tar meg en rask dusj.
Riene tar seg enormt opp når jeg dusjer. Det er nesten ikke pauser og jeg blir bare stående på alle fire uten mulighet for å bevege meg. Får fødestue og lystgass med en gang, men lystgassen hadde null effekt. Riene fortsetter å storme på. De sitter i ryggen og rompa og jeg må presse, roper og vrir meg kontinuerlig. Vannet har ikke gått enda, men presser ned gjennom livmormunnen noe som gir økt nedpressfølelse. Jm ønsker ikke ta vannet da hun er redd for at jeg vil få enda større trykketrang hvis hodet blir stående å presse på. Forsterhinna og vannet er jo litt mykere.

Kl 1730 blir jeg målt til 7cm. Nesten umiddelbart etter dette går vannet i en ri. Jm ønsker da å feste en elektroder til hodet fordi mini fremdeles dropper litt i puls. Dette er nesten håpløst å få til da riene stormer på, men tilslutt går det til. I det elektroden er på hodet føler jeg en enorm terkketrang og det føles som om mini kommer med en gang. For meg er dette helt umulig siden det kun har gått 10min siden 7cm. Men mini er altså ute i løpet av de neste tre riene! Jeg får trukket han ut selv, slik som jeg gjorde med Olav å. Mini gråter umiddelbart og vi får en god kosestund før jm begynner å styre med morkaka.

Lillebror kom til verden kl 1810.
Han ble målt til 3770g, 51cm og 35.5cm i hodeomkrets. Det ble en helt annerledes fødsel enn nr en. Nr 1 var jeg i aktiv fødsel i ca 16t, nå kun tre. Hadde absolutt ikke kontroll på noe, på bpde godt og vondt. Første fødsel fikk jeg aldri oppleve trykketrangen og gruet meg veldig til det når jeg hadde enorme rier nå. Men jeg må si at trykking og "the ting of fire" ikke var noe vondt kontra riene!
Mini er helt perfekt! Forutenom et stramt tungebånd, som gjør ammingen ganske smertefull. Vi dro hjem og hentet en svært stolt storebror i bhg i går.

Formen min er overraskende god. Måtte ikke sy, og har kun noe smerter i magen ved etterrier. Har endel vann i kroppen enda og er litt trøtt såklart. Fryser og svetter mye om natta og nå jobbe litt for å finne ut hva som funker best for oss denne runden. Er like skummelt og overveldende å mamma nå med nr 2. Sov om jeg til og med er helsesykepleier i jobb til vanlig!
Veldig spent på hvordan denne barseltiden blir!
 
Back
Topp