Veien mot drømmenurket <3 Tanker og frustrasjoner!

Maramo

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Får vel begynne i riktig ende her. Har pco, men har få andre symptomer enn fryktelig mange cyster på eggstokkene. Har prøvd å få barn i 1.5 år, men får ikke eggløsning på egenhånd og har vel derfor ikke hatt et eneste ordentlig forsøk.
I tillegg til dette har samboern dårlige svømmere, så skal vel et mirakel til å få dette til på egenhånd.
Ble i desember henvist til riksen, og skal dit på forsamtale i mai.
Rastløs som jeg er tok vi kontakt med privatklikkikk hvor vi først prøvde 2 runder provera og femar og etterhvert en runde med provera og menopur.
Begge uten noe effekt!
24. Mars var jeg derfor til lapraskopi, en såkalt "ovarian drilling". Men etter kontroll i dag ble det konstatert at dette ikke har hatt noen effekt på antall cyster....! Nå sitter jeg her ganske frustrert og bare venter på at dagene skal gå slik at jeg igjen kan starte på provera. Skal nå prøve puregon i håp om at kroppen responderer på dette....

Oppdatering":
etter mange forsøk fikk vi endelig en gutt i oktober 16. Er nå igang med søskenforsøk på fertilitetssenteret.

Sept.18 FER riksen, 3dgr embryo x2, neg

Feb. 19. icsi, FS, menopur 125ie fra dag 3.

Håper vi lykkes en gang til!
 
Last edited:
Høres ut som en lang og tøff prøvetid. Håper lykken snur for dere nå ♡ stor klem :)
 
Nå har jeg bestemt meg! Hvis ikke tr kommer innen 2/5 begynner jeg på provera. :) Da er jeg godt i rute for uttak i begynnelsen av juni hvis medikamentene i heletatt fungerer denne gangen da! I mellomtiden får jeg bare smøre meg med tolmodighet og prøve å takle den møkka kvalmen jeg får av metformin tablettene :p
 
I dag har jeg fri, og hva gjør jeg da? Jo, jeg blir liggende å sløve på sofaen og ser på ulike videoer om ivf :p Kjenner at jeg begynner å bli rastløs! Vil virkelig starte opp med behandling nå. Er på dag 32 i dag, og ser INGEN tegn til kjære tante rød. Ikke at jeg burde forvente besøk heller egentlig, for jeg har som oftest en syklus på 18-120 dager uten provera..

Hvorfor må dagene gå så sakte når man gleder seg til noe??!
 
Håper tante rød dukker opp før 2. mai!

(Du skal ikke be moderator flytte dagboken din inn til oss andre på assistert? Så blir det lettere å følge deg:))
 
Håper tante rød dukker opp før 2. mai!

(Du skal ikke be moderator flytte dagboken din inn til oss andre på assistert? Så blir det lettere å følge deg:))

Hahaha! Det kan jeg ordne! Ikke helt rutinert på dette enda :p
 
Nå har jeg bestemt meg! Hvis ikke tr kommer innen 2/5 begynner jeg på provera. :) Da er jeg godt i rute for uttak i begynnelsen av juni hvis medikamentene i heletatt fungerer denne gangen da! I mellomtiden får jeg bare smøre meg med tolmodighet og prøve å takle den møkka kvalmen jeg får av metformin tablettene :p
Wow!! Begynte å lure om det var noen som hadde kopiert min historie her. Hehe:) Jeg har også pco, masse cyster, lapraskopi 13. Mars, fortsatt ekstremt mange eggposer, får eggløsning men ingen egg, mann med dårlige svømmere, og går på metformin:) Blir veldig spennende å følge med på deg. Jeg og mannen har prøvd i snart 7 år og holdt på med ivf i 1,5 år. 3 forsøk der ett ble avbrutt pga ingen egg ved uttak. Nå går jeg på lang protokoll og fikk bedre effekt av den sist og. Flere egg ut. Håper det klaffer for dere snart:) Ser dere også er på samme klinikk som oss. Hehe:)
 
Wow!! Begynte å lure om det var noen som hadde kopiert min historie her. Hehe:) Jeg har også pco, masse cyster, lapraskopi 13. Mars, fortsatt ekstremt mange eggposer, får eggløsning men ingen egg, mann med dårlige svømmere, og går på metformin:) Blir veldig spennende å følge med på deg. Jeg og mannen har prøvd i snart 7 år og holdt på med ivf i 1,5 år. 3 forsøk der ett ble avbrutt pga ingen egg ved uttak. Nå går jeg på lang protokoll og fikk bedre effekt av den sist og. Flere egg ut. Håper det klaffer for dere snart:) Ser dere også er på samme klinikk som oss. Hehe:)

I lige måde! Følger med på deg også;) Er godt å vite at det er andre er i samme situasjon, selv om jeg ikke unner noen å oppleve alt dette styret!
Morsomt at vi er på samme klinikk også:) Jeg er hvertfall strålende fornøyd så langt!
Har ikke helt forstått logikken rundt dette med kort/lang protokoll. Tror jeg kommer til å mase litt om det hvis ikke medisinene gir resultater denne gangen heller :p
 
I lige måde! Følger med på deg også;) Er godt å vite at det er andre er i samme situasjon, selv om jeg ikke unner noen å oppleve alt dette styret!
Morsomt at vi er på samme klinikk også:) Jeg er hvertfall strålende fornøyd så langt!
Har ikke helt forstått logikken rundt dette med kort/lang protokoll. Tror jeg kommer til å mase litt om det hvis ikke medisinene gir resultater denne gangen heller :p
Det er lurt å spørre og grave litt. Jeg leste veldig mye om ivf og muligheter da jeg satte igang. Lærte masse jeg ikke hadde noen anelse om tidligere:) Det er lov å be de se om det kan være andre ting som hjelper. Gikk på bare sprøyter de 2 første gangene, så en lang med spray først, så ble det ventetid før lapraskopi og nå er det spray og sprøyter:)
 
Det er lurt å spørre og grave litt. Jeg leste veldig mye om ivf og muligheter da jeg satte igang. Lærte masse jeg ikke hadde noen anelse om tidligere:) Det er lov å be de se om det kan være andre ting som hjelper. Gikk på bare sprøyter de 2 første gangene, så en lang med spray først, så ble det ventetid før lapraskopi og nå er det spray og sprøyter:)

Ja, her gjelder det å holde tungen rett i munn :p kommer nok til å mase litt mer før neste forsøk.
Men vil først se om lap og endring av medikamenter har noe nytte. Er jo ikke som om jeg bruker opp noen forsøk. For jeg har jo enda ikke fått et egg, selv med medisiner :p Er veldig spent på om eggstokkene vil lystre denne runden!
 
I dag sitter jeg å teller dager. Jeg har stirret på kalenderen 100 ganger og regnet meg frem til forskjellige mulige dager jeg kan begynne med medisiner. Ikke minst har jeg jobbet hardt for å finne gode unnskyldninger for å begynne i dag.
Er på sd 40 i dag, og ingen tr i siktet! Skal begynne med provera hvis ikke mens dukker opp. Men hvor lenge skal jeg vente da? Det kan jo ta lang tid å få en blødning etter provera, men den kan jo også komme med en gang.... Forrige gang gikk jeg på menopur i 17 dager før forsøket ble avbrutt. Det vil si at jeg må beregne hvertfall 3 uker med sprøyter..

Skulle ønske jeg hadde en dato å forholde meg til!
 
I dag har jeg opplevd noe "rart". Begynte vel egentlig i går. Kjente smerter i eggstokkene. Litt murring. Og av en eller annen grunn tok jeg eggløsningstest. Har egentlig gitt opp testene med tanke på at jeg ikke har hatt eggløsning på egenhånd, pluss at jeg har en samboer med lave antall spermier.
Men jeg tok hvertfall en test. Og den var NESTEN positiv...!
Vet jo at jeg kan få falske positive, så tenkte ikke mer over det.
Murringene har fortsatt for fult i dag, men i ingen mens å se.
Tok en ny test nå, og den var helt blank! Vil det si at jeg har hatt eggløsning?
Vi har jo ikke tenkt i de baner, og med tanke på at vi trenger icsi uansett pga samboeren så er det jo ikke håp i verden at jeg er gravid.
Men nå sitter jeg her som er lite spørsmålstegn...
Er dette en gylden mulighet til å begynne på provera? For da følger jeg jo kroppen litt.. Eller skal jeg vente 14 dager til for åse om jeg får mens? Er livredd for at jeg ikke rekker et forsøk før sommeren...!
HJELP!!! Klarer ikke sortere tankene mine!!
 
Kan dessverre ikke hjelpe deg med dette, da jeg ikke har noen erfaringer med denne problemstillingen. Skjønner dette er veldig vanskelig, og håper du finner ut av det.
 
Da ha jeg kommet hjem etter en avslappende uke i Spania :) var godt å koble av litt! Men samtidig så gøy å komme hjem å lese alt som har skjedd her inne på en uke. Drasset med meg alt av medisiner i tilfelle tr skulke dukke opp for tidlig, men det var ikke nødvendig.
Er gått 5 dager siden jeg sluttet på provera nå, så håper tr er rett rundt hjørnet!
Har hatt kjempe ømme bryster de siste 2 ukene, så noe skjer hvertfall :p hehe
Gleder meg sånn til sprøyte start nå!!!
 
Krysser fingre og tær for at tr kommer asap! :)
 
Tanta is in the building!!!! Wiiii!! Aldri før har "hun" vært då velkommen som nå :) Endelig skjer det noe, og jeg kan begynne på sprøyter på mandag. Nå har jeg noe å se frem til denne nattevaktshelgen. Er veldig spent på denne runden. Forrige gang hadde jeg jo ingen effekt av menopur, men skal nå på puregon. Gleder meg!!!
 
Hurra! Deilig når kroppen samarbeider litt:) Det blir spennende med oppstart, håper på god virkning av Puregon!
 
Så bra!! Jeg tror Puregon er den beste medisinen:)
 
Back
Topp