Veien fra søknad til IVF

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Noen som kan fortelle hva som skjer fra man sender søknad og til man kommer så langt at man får IVF?

Noen som kan fortelle hva som skjer fra man sender søknad og til man kommer så langt at man får IVF?
For vår del har det tatt halvannet år, fra jeg ble henvist med ufrivillig barnløshet til vi var igang med IVF. Legen henviste meg til Gynekologisk poliklinikk, derfra gikk veien videre til Lapraskopi, og etter den ble jeg henvist til IVF. Hadde lapraskopi i juni og var på forsamtale i november påUllevål. Medisinstart i desember og har idag satt inn et befruktet egg, og skal nå ruge de neste tre ukene før jeg vet om det er vellykket eller ikke :)

Du er jo vel ferdig utredet ifr årsak til barnløsheten ( ser du har både Pcoc og endo ). Fra jeg var henvist ( var da ferdig utredet) til vi var i gang med medisiner gikk det ca 5 mnd :) Lykke til

ferdig utredet vil jeg tro...
hos oss tok det 2mnd ca fra sendt søknad til samtale med klinikken og en liten måned etter det var vi igang :)
l

For vår del har det tatt halvannet år, fra jeg ble henvist med ufrivillig barnløshet til vi var igang med IVF. Legen henviste meg til Gynekologisk poliklinikk, derfra gikk veien videre til Lapraskopi, og etter den ble jeg henvist til IVF. Hadde lapraskopi i juni og var på forsamtale i november påUllevål. Medisinstart i desember og har idag satt inn et befruktet egg, og skal nå ruge de neste tre ukene før jeg vet om det er vellykket eller ikke :)

kan jeg spørre hvorfor 3 uker? alltid ruget to uker før man vet svaret..
lykke til som ruger håper det blir varig, ble selv ruger på torsdag

Tusen takk for svar jenter :D
Vi er ferdig utredet ja, så mangler bare sædprøven nå, før gynekologen sender inn søknaden til St. Olav.

Så det er bare forsamtale før medsinstart? Leste ett eller annet sted at man måtte gjennom psykolog evaluering og greier? Så jeg så for meg den lange veien frem til medisiner

Og er det noen som vet hvordan det er når man veier litt for mye, når man sender søknaden? Må man gå ned til forsamtalen, eller før søknaden kan godkjennes?

Og masse lykke til, til dere som ruger :)

Jeg tror offentlige klinikker har en øvre BMIgrense men vet ikke hva den er på. Vi måtte hvertfall ikke gjennom noe psykologisk vurdering, var bare forsamtale på klinikken og så oppstart på medisiner

Jeg tror offentlige klinikker har en øvre BMIgrense men vet ikke hva den er på. Vi måtte hvertfall ikke gjennom noe psykologisk vurdering, var bare forsamtale på klinikken og så oppstart på medisiner

Ja, det var ikke at det hadde vært noe problem med psykologisk vurdering. Hehe. Det er bare dess mindre turer til sykehuset, dess bedre, for det er langt å reise.
Offentlige klinikker har øvre BMIgrense på 32, og jeg ligger nå ca på 34. Men jobber med saken da.

Ja, det var ikke at det hadde vært noe problem med psykologisk vurdering. Hehe. Det er bare dess mindre turer til sykehuset, dess bedre, for det er langt å reise.
Offentlige klinikker har øvre BMIgrense på 32, og jeg ligger nå ca på 34. Men jobber med saken da.
Dette skal du klare snart er du der du skal være, lykke til med vektredusjon.

Back
Topp