Veien din hit

Synne89

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Er litt kjekt å bli kjent med hverandre selvom vi ikke er så mange enda.
Vil du fortelle om veien deres til endelig positiv test? Ble du gravid i første PP eller har veien vært lang?

Vi hadde tenkt å begynte forrige måned og jeg testet dagen før forventet mens med Rsfu strimler. Den viste svak positiv, men da jeg våknet neste morgen var mensen kommer trodde jeg. Jeg har vanligvis mensen i opp mot 8-9 dager, men denne gang stoppet det etter kun 4 dager. Ettersom det ikke er helt normalt for meg, tok jeg en test i forrige uke, som overraskende nok viste positiv! Det førte til legetime med blodprøvetaking. Skal ta siste prøve i dag eller i morgen, samt at jeg er henvist tidlig ul pga at jeg blødde såpass mye og lenge. Av en merkelig grunn føler jeg meg rolig. Føler meg gravid og hadde i tillegg blødning med storebror på omtrent samme tid i svangerskapet. Da gikk alt bra.

Jeg har en datter på snart 8år fra tidligere forhold. Vi flyttet sammen med min nåværende samboer for ca 4 år siden. Planla etter en stund å få et barn sammen, og fikk det til andre gang vi prøvde. Han blir 2 år nå i høst. Så ville vi ha nytt barn igjen til neste sommer. Og bestemte oss for å starte prøving i starten på august. Den satt også med en gang :) Så veien hit har ikke vært lang. Håper å kunne være her fremover og at spiren sitter :)

Har en sønn på 4 mnd. Vi bestemte oss for at vi ikke skulle begynne med noe prevensjon etter fødsel. De første ukene hoppet vi av i svingen. Rakk én menstruasjon før vi begynte å prøve. Og det klaffet på første forsøk :)

Har to barn fra før, hadde tenkt å sette i gang nå i september (satt på første forsøk de to andre gangene), men så var vi visst litt tidlig ute gitt.. Så får se om det går veien denne gang også..
Gått med ømme pupper og vært trøtt og småkvalm siste to ukene, så hadde en anelse, teste positivt i går - to dager før forventa mens.

Har ei jente på 17mnd som var ganske tunglaget så var veldig spent da vi satte igang prøvingen igjen. Denne spiren satt i pp4 og med mitt kvalmenivå ser det ut til at det kan gå bra :)

Vi har prøvd i 2år nå. Fant ut at jeg var gravid i desember i 2015. Desverre i uke 8 hadde jeg en SA. Så nå teller jeg ned til uke 8 istede for 12 fordi jeg har fått for meg at kommer jeg gjennom uke 8 så er det trygt.. I Mai gikk jeg til lege med problemet ved å bli gravid. Har time på sykehus i november for utredning. Denne timen er enda ikke avbestillt da jeg fortsatt går og er litt redd at det skal gå galt. Er jo så lang ventetid for å få utredning om jeg skulle trenge den. Er i dag 6+1 og vi gleder oss masse til tiden fremmover og krysser fingre for at denne gangen skal det gå veien :)

Jeg gikk på pp, men har for tiden hormonforstyrrelser i kroppen.. Slik kommer nr 2 ett år før vi tenktexsmile8 Men selv om det ikke er den beste tiden så gleder vi oss! Så blir det heldigvis ikke så lang tid mellom barna likevel.. xsmile5

Vi har en sønn på 10 mnd som satt på første forsøk og det gjorde jammen denne og.

Prøvd i nesten 4 år. Har pcos. Prøvd doble kurer med pergotime og letrozol uten hell, og måtte fjerne en vridd eggleder i fjor. Ble endelig gravid på vårt andre prøverørsforsøk :)

Vi har ei jente på 10 måneder og bestemte oss nå for å droppe noe prevensjon nå, men ikke prøve aktivt. Ikke bare satt denne spiren på første forsøk men også på ett forsøk

Har 1 gutt som er 7 år, vi knapt i lag for 1 år da eg ble gravid etter pp5. Lille søsteren hans kom 2 år etterpå etter pp2. Deres lille søster kom ikkje helt planlagt men veldig ønsket. Dessverre mistet vi ho da ho var 2 dager gammelt pga medfødt sjukdom.

Denne lille spiren som bu i magen nå klaffa etter pp1! Vi fekk helt sjokk men er samtidig overbevist at det var rett og slett meninga. Vi hadde så vidt bestemt oss å prøve igjen tross sjansen at vi må avbryte svangerskapet, og vips, eg var gravid! Er så utrolig takknemlig for å oppleve det en gang til <3

Back
Topp