Veie seg

Grykkan

Blir kjent med forumet
Veide meg nettopp hos jordmor med klær på og 2 frokoster innabords og veide da 78.1 kg. Tror startvekt var på 66 kilo +/-. Så rundt regnet ca 12 kilo opp. Er 28+5 i dag. Spent på hva det ender med. Har jo egentlig ingenting å si, men føler meg litt tjukk og rundere i ansiktet.. Men formen er god og svangerskapet går bra, og det er jo viktigst av alt. Har ikke fått trent så mye, men prøver å gå noen kilometer hver dag.

Hva tenker dere andre om vektøkning? Er så uvant å gå opp i vekt hver uke.. ;)

Jeg er en uke bak deg og ca. like mye opp i vekt. Sist veiing viste at jeg gikk litt mindre opp pr. uke nå og det synes jeg jo er kjekt, kan ikke rase like mye opp hele veien.

12 kg er litt, men jeg får ikke noen vonde tanker av det siden det er midlertidig og man har en god unnskyldning. Likevel, man ser jo at kroppen forandrer seg og kan lure litt på hvor det skal ende :p Jeg er litt rundere her og der, og alle musklene mine er borte siden jeg av ulike grunner ikke trener særlig. Magen er ganske stor, noe naboen kommenterer støtt :facepalm: Ellers er folk rundt snille og sier mye fint. Det er hyggelig! Gleder meg aller mest til å møte den lille, men også til å bevege meg litt lettere igjen.

Jeg veier meg alltid hjemme før frokost før sånne kontroller, for jeg veier mye mer etter frokost (og noen ganger er timen også etter lunsj). Synes det er mest representativt :) Jeg har sånn semi-anstrengt forhold til vektoppgang nå, men prøver å tenke at det er sånn det skal være. Det er bare det at jeg føler meg så rund og ufresh, så det er litt vanskelig også :rolleyes:

Opp 13 kg, er straks 30 uker, med tvillinger, så litt annerledes.
Jeg veier meg hjemme om morningen, med klær, for Det kan være ulikt resultat på ulike vekter..

Har ikke et anstrengt forhold til vekten nå i svangerskapet. Tenker det er normalt, og tar fort 1 år å bli kvitt de, og det er greit.

Er 28+5. Gått opp 11kg. Har også gått opp 8 BH-Størrelser men man føler jo veldig på at man har blitt rundere steder. Prøvde å trykke meg inn i den gamle bikinien.... det var særdeles lite elegant Men sånn er det nå, man gror tross alt et lite menneske Tenker at så lenge man lever relativt sunt, og holder seg så aktiv man klarer, så går kroppen opp det den trenger, også får man bare akseptere det!:)
Forrige svangerskap var jeg undervektig, da gikk jeg opp nesten 25kg selv om jeg trente og levde sunt! Nå var jeg 10kg tyngre ved start (normalvektig):)

Er 28+5. Gått opp 11kg. Har også gått opp 8 BH-Størrelser men man føler jo veldig på at man har blitt rundere steder. Prøvde å trykke meg inn i den gamle bikinien.... det var særdeles lite elegant Men sånn er det nå, man gror tross alt et lite menneske Tenker at så lenge man lever relativt sunt, og holder seg så aktiv man klarer, så går kroppen opp det den trenger, også får man bare akseptere det!:)
Forrige svangerskap var jeg undervektig, da gikk jeg opp nesten 25kg selv om jeg trente og levde sunt! Nå var jeg 10kg tyngre ved start (normalvektig):)

Hjelp! Hvordan endrer jeg navn på meg selv?

Her har jordmor sagt at jeg kan veie meg selv hjemme så legger vi inn den vekta der. Jeg veier meg alltid rett etter jeg har stått opp uten klær. Blir fort 1 til 2 kg ekstra utover dagen etter mat/drikke/klær.
Her er de kun opptatt av at de vil ikke jeg skal legge på meg over 20kg. Men det er pga det er kravet for å kunne føde på fødeloftet.

Jeg har ikke gått opp særlig mye, 23+noe og +5/7kg. Skulle gjerne gått opp litt til, men tenker at det er egentlig ikke så viktig så lenge ungen er frisk og fin når hun kommer :)
Kom frem til at jeg kunne gå opp nesten 20kg før jeg begynte å synes det var ugreit for meg selv, jeg er veldig liten fra før :p

Gått opp ca 5,5kg og er 26+0
Ved forrige svangerskap hadde jeg gått opp 10,5kg da jeg var 27+0. Den gang veide jeg 10 kg mindre enn nå fra start + at jeg var godt trent og mye mer aktiv enn nå.
Endte opp med å gå opp 26kg da jeg gikk gravid sist, denne gangen håper jeg å gå opp en god del mindre siden vekta viste 10kg mer fra start :meh:

Hvertfall 12 kg her. Sikkert mer siden jeg er på ferie nå :P

Nesten 10 kg her, 26+2. Det har gått litt opp og ned om jeg plages av det eller ikke.. de siste to kiloene synes jeg har vært kjedelig og jeg begynner å bli redd for hvor mye det blir til slutt..

Husker jeg hang meg ganske greit oppi det selv når jeg var gravid. Og det er lett for meg å si at dere ikke må henge dere sånn kjempe mye opp i hvor mye dere går opp eller ned, og det anbefales ikke å sammenligne med hverandre, fordi alle er forskjellige.

Når det er sagt. Så har jeg en ganske fin artikkel om det med vekt i svangerskapet. som jeg anbefaler dere alle å lese :)

"Hva er normal vektøkning i svangerskapet"

Hiver også med hvordan vekten fordeler seg i svangerskapet

Og ja:

62214146_145045553279941_119262513003590571_n.jpg

Husker jeg hang meg ganske greit oppi det selv når jeg var gravid. Og det er lett for meg å si at dere ikke må henge dere sånn kjempe mye opp i hvor mye dere går opp eller ned, og det anbefales ikke å sammenligne med hverandre, fordi alle er forskjellige.

Når det er sagt. Så har jeg en ganske fin artikkel om det med vekt i svangerskapet. som jeg anbefaler dere alle å lese :)

Og ja:

Kroneis med jordbær utgjør noen kilo!!

Siste 20 årene har jeg hatt et anstrengt forhold til mat og det er jo litt masete.

Veiingen min er alltid om morgenen, etter toalettbesøk, før jeg tar på klær. Da oppleves sammenligningen riktig for min del.

Har forøvrig aldri målt meg hos jordmor, de bare skriver ned den vekten jeg sier gjelder fra morgenen av.

Da jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning sist måtte jeg veie meg hver dag, men det var fordi plutselig vektøkning ville bety økt væske j kroppen og da forverring av svangerskapsforgiftningen

Siste 20 årene har jeg hatt et anstrengt forhold til mat og det er jo litt masete.

Veiingen min er alltid om morgenen, etter toalettbesøk, før jeg tar på klær. Da oppleves sammenligningen riktig for min del.

Har forøvrig aldri målt meg hos jordmor, de bare skriver ned den vekten jeg sier gjelder fra morgenen av.

Da jeg ble lagt inn med svangerskapsforgiftning sist måtte jeg veie meg hver dag, men det var fordi plutselig vektøkning ville bety økt væske j kroppen og da forverring av svangerskapsforgiftningen
Syns du det var et problem å plutselig måtte veie seg på sykehuset? Eller var det greit, siden den plutselig handlet om vann og ikke fett?

Jeg hadde et veldig anstrengt/stressa forhold til vekt i forrige svangerskap. Både før jegbble gravid og under svangerskapet. I dette svangerskapet har jeg ikke tenkt over det. Veier meg før jordmortimene, ellers ikke.
Men syns det er fint å kunne veie meg hjemme alene, ikke forran jordmor. Det syns jeg fremdeles er litt ubehagelig.

Syns du det var et problem å plutselig måtte veie seg på sykehuset? Eller var det greit, siden den plutselig handlet om vann og ikke fett?

Jeg hadde et veldig anstrengt/stressa forhold til vekt i forrige svangerskap. Både før jegbble gravid og under svangerskapet. I dette svangerskapet har jeg ikke tenkt over det. Veier meg før jordmortimene, ellers ikke.
Men syns det er fint å kunne veie meg hjemme alene, ikke forran jordmor. Det syns jeg fremdeles er litt ubehagelig.

Nei, ikke i det hele tatt noe problem å veie seg på sykehuset. Og mine problemer med mat har mer dreid seg om at det er kontroll og min form for selvskading, enn at vekten er det store. Når jeg ser meg i speilet er jeg som regel ganske fornøyd selv med bmi på 37.

Men liker best å veie meg hjemme, da er det mer sammenlignbart fra tidligere målinger.

Har ikke blitt så stresset over vekten i svangerskapene mine, men det har det nok hjulpet også at jeg gikk ned en del i begynnelsen. Forrige gang gikk jeg ned 5 før det snudde, nådde startvekt ca uke 24 tror jeg. Denne gangen gikk jeg ned 10 kg før jeg fikk medisiner og er ennå 2-2,5 kg under startfelt (28+5 i dag).

Og ja:

Det bildet der føler jeg representerer oktober-gjengen veldig bra :hilarious:

Back
Topp