Veie baby

anines

Elsker forumet
Hvor ofte har dere vært/skal dere på helsestasjonen for å veie baby etter fødsel? Her har vi ikke fått første time hos hs før lillebror er 7,5 uke men tenker at det er greit å veie hver andre uke?
 
Jeg dro da han var 9 dager, og tenkte å gjøre det igjen nå når han blir 3 uker. Kjenner jeg blir litt urolig når de ikke maser om at jeg skal veie han:p
 
Jeg var hos hs når han var 9 dager og da ble han veid. Også var hs på hjemmebesøk og veide han når han var 2 uker. Så har vi time på helsestasjonen igjen når han er 4 uker og når han er 6 uker :)
 
Hun kom til oss to dager etter vi kom hjem fra sykehuset, da var han fem dager.

Så var hun der da han var 1 uke, og da han var 12 dager og kommer igjen når han ca er 1 mnd., så 2 mnd..
 
Vi har veid han 3 ganger siden vi kom hjem fra sykehuset, skal på nytt i dag. Men han sliter med å legge på seg :) Litt over 3 uker nå.

Jeg bruker bare å stikke innom når jeg mistenker det kan være lurt med en kontroll av vekta :)
 
Har bare veid lillebror en gang etter at vi kom hjem. Hs kom på hjemmebesøk da han var 14 dager. Men denne gangen har jeg ikke tenkt så mye på det. Han legger fint på seg :)
 
Jeg var nede på helsestasjonen og veide dagen etter hjemkomst siden jeg likevel hadde time hos jordmor (skulle egentlig på modningsakupunktur). Så veide jeg igjen når helsesøster var på hjemmebesøk når han var en uke. Da hadde han tatt igjen fødselsvekten, så nå er hu mor fornøyd :) jeg stikker nok ned på helsestasjonen i løpet sv uka og veier en gang til... Er litt nysgjerrig på hvor mye han legger på seg :)
 
Var da han var 4 dager, sykehuset ville være sikker på at vektnedgangen etter fødsel hadde stoppet. Så veide vi uken etter da hs var hjemme hos oss, og da han var ca 16 dager. Må tilbake denne uken for hadde ikke gått opp så mye.
 
Helsesøster veide 3 dager etter at vi kom hjem, så veide vi da hun var 9 dager, og da hun var 17 dager, og da hun var 23 dager. Sist gang hadde hun gått opp masse, så nå skal vi vente med neste veiing til 6ukers kontrollen. :)
 
Min begybte ikke å gå opp før det var gått ca 10 dager eller noe så jeg var og veide han ofte i starten. Men det var fordi jeg ikke fikk til ammingen ordentlig og jeg hadde visst ikke nok melk viste det seg. Når han nå legger bra på seg venter jeg bare på 6 ukerskontrollen om en uke:)
 
Vegde når ho var ca. 2 veker, 4 veker, 8 veker og skal på kontroll når ho er ca. 16 veker:)
Men har ei stor jenta, og er ikkje bekymra for at ho legger på seg for lite:)
Vog 7200 gram når ho var 8 veker:D
 
Veide først når hun var 1uke, så i dag, 2 uker. Neste blir om 16 dager :)
 
Var der kun for veiing dagen etter hjemkomst. Forutsetning for å kunne få dra fra barselavdelingen. Måtte vise til at vi greide å fore babyen nok, siden hun hadde avvikende vektnedgang første døgnet etter fødsel. Fikk vi vite den dagen jeg hadde hørt at jeg kunne dra hjem, så litt paff. Vekta gikk heldigvis oppover, men vi spurte også om samtale med helsesøster på eget initiativ, og veide igjen da (kun noen dager etterpå). Ellers var det ny veiing nå på treukerskontroll. Mulig "normale" babyer har første veiing på treukerskontrollen.
 
Jeg har vært å veid kanskje seks ganger. Gutten min er 3,5uke. Jeg har fått ekstra oppfølging på grunn av en SKIKKELIG brystbetennelse som gjorde at babyen ikke la på seg nok da jeg var tilstoppet og syk.

Håper vi er over det værste nå. Har starta å gi pupp til noen måltider nå istedet for pumpet MM på flaske.
 
Her kom jordmor på hjemmebesøk to dager etter hjemkomst (fire dager etter fødsel) da hadde jenta vår lagt på seg 160g på to dager, og manglet bare 50g til fødselsvekt :p

Helsesøster kommer imorgen, da er lille 8 dager gammel. Har helt sikkert bikket fødselsvekta med god margin :)
 
Veide hu på hs 3 dager etter jeg kom hjem fra sykehuset. Fikk hjemmebesøk da lillemor var 9 dager gammel og skal på hs 2 uker etterpå å veie han. Er åpen veing hver fredag så kanskje jeg stikke innom på fredag en tur :)
 
Hver uke foreløpig hos hs tenker jeg fordi hun veier litt lite og vil gjerne følge med om hun legger på seg. Hun er Litt urolig når jeg ammer også, så vil forsikre meg om at hun for nok mat og går opp i vekt
 
Dro innom helsestasjonen dagen etter vi kom hjem fra sykehuset da barselhotellet ville at vi dro og sjekket vekten siden han hadde gått en del ned i vekt på de dagene på sykehuset. Hs var fornøyd med vektoppgangen så har ikke veid han siden og det er 8 dager siden. Nå kommer hs på hjemmebesøk idag så får vi se hvor mye han har gått på til nå og ta det fra der. Sliter med litt dårlig følelse ifht nok melk da jeg slet med ammingen med storebror. Men har sikkert nok melk denne gangen
 
Veide på hjemmebesøk når hun var 5 dager gammel, ikke veid siden. Hun er 23dager nå. Men både ser og kjenner at hun legger godt på seg :-D Dessuten oppfører hun seg som en normal baby også, så regner med hun får godt med mat :-D
 
Veide engang i uken til han var over 3kg :) nå skal vi i morgen og da er det to uker siden sist
 
Back
Topp