Veggdyr!

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jepp, tror det er det vi har da hytta vi var på hadde hatt det like før vi leide den. (Den hadde vært gassa, men sikkert ikke bra nok...)

Hvor nøye må jeg være med vasking osv? Jeg får litt noia av dette. Jeg heiv en bukse på vask fordi jeg hadde sittet på senga en liten stund før den var støvsugd osv. :P

Noen tips og triks?

Etter det jeg har hørt hjelper verken støvsuging eller vasking. Man må ta kontakt med skadedyrbekjempere :/

ALT må fryses/kok vaskes! Vi fekk med hjem etter syden tur, og hele loftet måtte sprøytes med gift og varmebehandles etter på. En kostnad som kostet oss 20.000 (men forsikringen dekket dette, sjekk om dere har med skadedyr i forsikringen din. Veldig få som har dette)

Deretter så må alt av dyner, sengetøy og klær hives i frys, og vaskes. Veldig viktig, får du ikke tatt knekken på alt, så kommer det igjen.

Vi hadde det en god stund, før jeg oppdaget det. Var til legen flere ganger, for kroppen min reagerte på bitta jeg fikk. Men fant ikke ut før 6 mnd senere. Da var det MYE under listen med sengen og i kanten på undermadrassen. Ble til at vi brant opp sengen og kjøpte ny. Fekk helt noya :p

ALT må fryses/kok vaskes! Vi fekk med hjem etter syden tur, og hele loftet måtte sprøytes med gift og varmebehandles etter på. En kostnad som kostet oss 20.000 (men forsikringen dekket dette, sjekk om dere har med skadedyr i forsikringen din. Veldig få som har dette)

Deretter så må alt av dyner, sengetøy og klær hives i frys, og vaskes. Veldig viktig, får du ikke tatt knekken på alt, så kommer det igjen.

Vi hadde det en god stund, før jeg oppdaget det. Var til legen flere ganger, for kroppen min reagerte på bitta jeg fikk. Men fant ikke ut før 6 mnd senere. Da var det MYE under listen med sengen og i kanten på undermadrassen. Ble til at vi brant opp sengen og kjøpte ny. Fekk helt noya :p

Vi har skadedyr med i forsikringen, mener jeg. Ganske sikker.

Jeg har ikke sett en enda, men bittene taler jo for seg.

Skjønner godt dere brant senga! :P

Husker en nabo som hadde dem. De satt dobbeltsidig tape på sengebena for å stoppe krypene på vei dit. Grei måte å sikre nattesøvnen, og grei måte å fange noen for å være sikker på hva det var.

Grøss, jeg studerte jo samlingsbasert, og en gang skulle jeg overnatte i en hytte. Begynte å krype frem små dyr mens jeg lå nederst i køyesenga og så film. Fjernet først en, og så en til, og de bare fortsatte å kravle fram. Fikk byttet hytte, og kjenner jeg er så sjeleglad for st jeg oppdaget det raskt og faktisk ikke dro dem med meg hjem!

Back
Topp