Vegetarianere

frøken-strikkedilla

Betatt av forumet
Flere som er vegetarianere her inne? :)
Tenkte det hadde vært fint med en egen tråd hvis vi er flere og kan dele alle mulige tips.

Dette er mitt første svangerskap som veggis og jeg gleder meg:)

samme som meg, første veggis graviditet. Følger jeg;)

Jeg er halvveis veggis! Ser alltid etter nye tips til kjøttfri måltider! Så hvis det er greit vil jeg gjerne følge :)

Idag blir det enkel middag her! Soppburger fra Coop vegetar, grønnsaker og pommes :)

Trengs enkle middager i blant etter å ha vært på farten hele dagen og sambo jobber overtid
:)

middagsfavorittten her for tiden er grønnsaksbollene fra IKEA med kokte poteter/grønnsaker til. Eller taco med linser og avocado. Eller søtpotetsuppe... skikkelig glad i mat jeg;)

Er ikke vegetarianer, men spiser minst mulig kjøtt til hverdags, så jeg slenger meg gjerne med her for tips! Min favoritt er falafel i pitabrød med salat og en god dressing. Også syns jeg rødbetburgerne til Coop er sykt gode!

middagsfavorittten her for tiden er grønnsaksbollene fra IKEA med kokte poteter/grønnsaker til. Eller taco med linser og avocado. Eller søtpotetsuppe... skikkelig glad i mat jeg;)

De grønnsaksbollene er mini også glad i, må huske å kjøpe flere neste gang jeg er på IKEA :) spiste Taco i dag her, men prøvde en ny variant med Kikerter, var godt, men Linser er også godt:) søtpotetsuppe har jeg faktisk ikke smakt, kanskje jeg får teste ut det :)

Er ikke vegetarianer, men spiser minst mulig kjøtt til hverdags, så jeg slenger meg gjerne med her for tips! Min favoritt er falafel i pitabrød med salat og en god dressing. Også syns jeg rødbetburgerne til Coop er sykt gode!

Så bra :) falafel er skikkelig godt :) rødbetburgerne har jeg ikke smakt, da jeg tror ikke rødbeter er noe som mine smaksløkene liker:(

Last edited:
Hei! Både mannen og jeg er fleksi, men spiser en god del fisk i tillegg til vegetarmat. Har spist kjøtt mindre enn en gang i uka, men etter at vi fant ut at jeg var gravid har vi begynt å spise kjøtt litt oftere, kanskje 1-2 ganger i uka.

Noen andre som spiser fisk?

Masse gode supper både vegetar og med fisk. Kan også anbefale en variant av taco der man steker sopp, paprika og løk nesten som en wok og heller over tomatboks og krydderet. Kan gjerne ha en boks svarte bønner i også. Ellers med alt kaldt tilbehør man liker å ha til taco. Kjempegodt

Hei! Både mannen og jeg er fleksi, men spiser en god del fisk i tillegg til vegetarmat. Har spist kjøtt mindre enn en gang i uka, men etter at vi fant ut at jeg var gravid har vi begynt å spise kjøtt litt oftere, kanskje 1-2 ganger i uka.

Noen andre som spiser fisk?

Masse gode supper både vegetar og med fisk. Kan også anbefale en variant av taco der man steker sopp, paprika og løk nesten som en wok og heller over tomatboks og krydderet. Kan gjerne ha en boks svarte bønner i også. Ellers med alt kaldt tilbehør man liker å ha til taco. Kjempegodt

Det hørtes godt ut, må testes :)

Ååå, prøv rødbetburgerne i spelt pitabrød med spinat og cottage cheese....Og ketchup (Jeg har ketchup på alt:-p )

Jeg er veganer :Heartred
Tok positiv babyplan tidlig test i dag, håper det ikke bare er en skygge hehe.. og håper spiren sitter:Heartred

Back
Topp