Veganer

Groot

Flørter med forumet
Hei! Jeg spurte på matforumet også for en stund siden, men tenkte å spørre her også for å se om det er flere.

Så spørsmålet mitt: Er det flere veganere eller vegetarianere her? :)

Jeg var veganer noen år, men syntes det ble for vanskelig. Nå er jeg lakto-vegetarianer, bortsett fra at jeg spiser kjøtt fra Grøstad og Holte gård, samt skalldyr og fisk som ikke er oppdrett.

Du er veganer?

Jeg var veganer noen år, men syntes det ble for vanskelig. Nå er jeg lakto-vegetarianer, bortsett fra at jeg spiser kjøtt fra Grøstad og Holte gård, samt skalldyr og fisk som ikke er oppdrett.

Du er veganer?

Jeg er veganer ja :) var vegetarianer i 15år før jeg ble veganer i år :)

Hva gjorde at det ble for vanskelig for deg å være veganer?

Syntes det var kjempevanskelig å finne mat. Syns fortsatt det nå forsåvidt :) Jeg er ikke glad i å bruke lenger tid enn nødvendig påmå lage mat nemlig. Liker du å lage mat? Da er det sikkert mye lettere.

Syntes det var kjempevanskelig å finne mat. Syns fortsatt det nå forsåvidt :) Jeg er ikke glad i å bruke lenger tid enn nødvendig påmå lage mat nemlig. Liker du å lage mat? Da er det sikkert mye lettere.

Jeg er svært lite kreativ i matlaging, og selve matlagingen ser jeg mer på en nødvendighet enn at det er gøy.Så lager mye når jeg først lager mat, og fryser ned. Det jeg syns er gøy er å oppdage ny mat, så følger med på diverse blogger. Særlig veganmisjonen er jeg glad i, hun er utrolig flink og kreativ :) Har du sett bloggen hennes?

Men all matlaging tar vel litt tid uansett? Kan ikke si at jeg syns det tar lenger tid å lage veganmat enn vegetarisk mat.

Har sett den ja. Mye å prøve der. Kanskje jeg skulle funnet noen å prøve, trenger å utvide repertoaret :)
Husker at pålegg var det vanskeligste. Har du noen tips?
Nei, det har du nok rett i :D

Har sett den ja. Mye å prøve der. Kanskje jeg skulle funnet noen å prøve, trenger å utvide repertoaret :)
Husker at pålegg var det vanskeligste. Har du noen tips?
Nei, det har du nok rett i :D

Ja det er mye å prøve der! Også har hun et greit oppskriftarkiv, så jeg tenker bare på hva slags mat jeg vil ha (suppe, gryterett, middagskaker++) også ser jeg hva hun har :) Flyttesuppa er genialt enkel og god, anbefaler deg å prøve den en gang :)

Pålegg er noe herk ja. Men jeg bruker av og til syltetøy, eller lager vegansk omelett og har på skiva, har i det siste bare hatt ristet brød med smør og tomater på. Avokado og krydder er godt å ha på skiva. Etter jeg lærte meg å lage vegansk majones(som er sykt enkelt å lage!) så lager jeg innimellom potetsalat, italiensk salat eller fruktsalat. Veldig godt å ha med i matboksen :)

Back
Topp