Vedr Kongo - soning

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Den andre tråden var jo blitt stengt... så kommer med en beklagelse her[;)] Egentlig på p4`s vegne da.. var flere enn meg som hørte at de sa: Vi bryter inn for å si at (de tiltaltes navn) får sone i Norge, Støre skal ha pressekonferanse senere i dag..

Men det viser seg nå å være feil ser det ut til.. jeg har ikke sett nyhetene i dag... men ser ikke noe om det på nett heller..

Så nei, var ikke noen inside information.. skrev jo også hvor jeg hadde hørt det hen..

Og Bobla.. glad du ikke bestemmer her i Norge[;)] Du skriver at du er for dødsstraff om det finnes BEVIS... det gjør det ikke i denne saken.. men aliekel så synes du at disse guttene skla henrettes

Noen har litt dobbelmoral vettu [:D]
Og btw, hadde jeg hørt det på p4 hadde jeg sikkert skrevet om det jeg også [:)]

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Noen har litt dobbelmoral vettu [:D]
Og btw, hadde jeg hørt det på p4 hadde jeg sikkert skrevet om det jeg også [:)]

[:D]

Åh, pinlig for P4! Alle vil være først ute med nyheter vettu, dermed slenger de med kjeften før de har sjekka fakta..[&:] jaja, fort gjort[:)]

Jeg lurer på om de som mener at det er OK med dødsstraff, om de hadde ment det hvis det var SØNNEN deres som hadde vært i den situasjonen de 2 nordmennene er i.

Kryssere fingrene for Moland og French [:)]

ORIGINAL: shiby

Jeg lurer på om de som mener at det er OK med dødsstraff, om de hadde ment det hvis det var SØNNEN deres som hadde vært i den situasjonen de 2 nordmennene er i.

lurer jeg også på

Tenkte meg nesten at det var noe som skurra der ja.. for det er ikke bare bare
å få til det uten en stoooor sum med penger![;)]

For å si det sånn, om de har gjort det så får de ta den straffen som gjelder for det aktuelle landet. Det er dessverre ikke noe kjære mor noen steder i verden. Det var virkelig feil land å drite seg ut i.

Hadde det vært min sønn, ja da hadde jeg blitt kjempe lei meg og oppgitt og frustrert..men jeg skal i hvertfall lære barna mine om å respektere loven, samme hvilket land de befinner seg i.

Vet det er brutalt å si det!

ORIGINAL: Vesle_mor

For å si det sånn, om de har gjort det så får de ta den straffen som gjelder for det aktuelle landet. Det er dessverre ikke noe kjære mor noen steder i verden. Det var virkelig feil land å drite seg ut i.

Hadde det vært min sønn, ja da hadde jeg blitt kjempe lei meg og oppgitt og frustrert..men jeg skal i hvertfall lære barna mine om å respektere loven, samme hvilket land de befinner seg i.

Vet det er brutalt å si det!

Så det du sier er at du egentlig klandrer foreldrene til disse guttene? At foreldrene der ikke har lært guttene sine å respektere loven? Om de har gjort det.. så har de vært voksne nok selv.. og man kan ikke klandre mor eller far....

Hadde det vært 100% sikkert at de hadde gjort dette, så skal jeg være enig i at de da burde sone i dette landet (vel og merke IKKE med en dødsstraff hengende over seg).. men nå er det sånn at i denne rettsaken så har de ikke kommet med et eneste håndfast bevis.. og da synes ikke jeg det er riktig av Norge og la disse to bli sittende der nede.. og kanskje bli henrettet.. De er også sikter for spionarsje på NORGES vegne.. noe som er helt latterlig.. og det gjenspeiler hele rettsaken

Det lurer jeg på også.. tviler på at de hadde hatt samme holdnig da gitt..

PS: Er så herlig bilde av gullet ditt i avataren din altså Shiby

Det er noe i det som p4 har sagt, har ikke hørt den uttalelsen selv, men leste på nettet tidligere i dag at Kongo sin utenriskminister (eller noe i den duren) har sagt at han vil garantere for at en henrettelse ikke blir gjennomført. men at de får sone i Norge er ikke blitt sagt, derimot jobber den norske stat med å få til en utleveringsavtale der de kan sone deler av straffen her hjemme.

En ting er i hvertfall 100% sikkert og det er at ikke har fått en rettferdig rettsak.

Jeg kan ikke uttale meg så mye om skyld spørsmålet, men er de skyldige så fortjener de ikke dødstraff. I bunn og grunn er jeg imot dødstraff, men hadde noen voldtatt og torturert mitt barn hadde jeg nok ment at den personen hadde fortjent å dø.

Nå er ikke de dømt for en så "alvorlig" handling, men har de gjort det så fortjener de fengselstraff i Kongo.

ORIGINAL: Fridasinmamma

ÅÅ takk søta [:)]
Det varmer i mammahjerte med slike fine komentarer

Frida er også nydelig

ORIGINAL: Fridasinmamma

ÅÅ takk søta [:)]
Det varmer i mammahjerte med slike fine komentarer

Frida er også nydelig

Bare hyggelig det[;)]

Og takk[:)]

Back
Topp