Vedrørende personlig økonomi..

kab

Forelsket i forumet
Hva sitter dere igjen med til disp etter at alle utgifter er betalt?Eventuell sparing legger jeg inn under utgifter. Sparing for oss er til uforutsette ting og eventuell sommerferie ol.. (barnetrygden sparer vi på konto til snuppa).
Til disp mener jeg da det dere har til å bruke på klær til dere selv, klær til unger, annen shopping, ut å spise, kino, bursdagsgaver etc?

Jeg har pr. i dag kr. 541,- til disp i uken. De blir fort borte om man må kjøpe et par sko, frisør, klær til snuppa, eller en bursdagsgave eller to i løpet av måneden altså. Er alltid skrapa før lønning...

PS!
Vi bor ikke fancy, bor i en 4-mannsbolig og har 2003modell (bil). Har lån på bolig, bil og studielån. Har en jobb som ikke er så godt betalt, kjipt da man har investert 4 år på høyskole. Vi deler utgiftene ganske så på midten. Mannen tjener ikke noe særlig mer enn meg, så vi sitter igjen med nogenlunde det samme.

Hva med dere?

Vi sitter heller igjen igjen med så masse, men har hus som vi har lån på. Dette er jo ganske dyrt. Er vant til å ha litt ekstra hver mnd pga diett og kjøregodtgjørelse i jobben, så nå før permisjonen har vi nok litt til overs hver mnd ja. Ca 5000 kanskje. Men de går mye til barnerom nå. men når jeg skal i oerm, får jeg jo ikke disse pengene, så da går vi nok akkurat i 0,- Kanskje 1000,- igjen, siden forsikringen på bilen halveres...

Har lån på hus og har litt studielån (bare 35.000 igjen på det) Så når alt er betalt av utgifter sitter vi igjen med ca 12.000 totalt i måneden... Så kan ikke klage...

ORIGINAL: aina_josefine

Har lån på hus og har litt studielån (bare 35.000 igjen på det) Så når alt er betalt av utgifter sitter vi igjen med ca 12.000 totalt i måneden... Så kan ikke klage...

Oi så superbra [:D] Deilig det da... Misunner deg der[;)][;)]

er veldig fornøyd med at vi klarer oss så bra.. Men var veldig heldige når vi solgte leiligheten og kjøpte hus.. Hadde mye egenandel, så har et ganske billig huslån... Så har jeg jobbet meg igjennom 4år på høgskolen, så noe må en jo få igjen får det.. blir nok litt strammere når babyen blir født, er vår første.. Blir nok litt uvant...

I følge bankens standardsbudsjett eller noe i den duren sitter vi igjen med 6000,- etter alt er trukket. Så kommer 3300,- i kontantstøtte i tillegg. Den regner ca 10 000 på mat, div husholdning og nødvendigheter, noe en standar familie på bare to voksne skal bruke.. Kan ikke si jeg merker stort til de pengene enda siden vi henger litt igjen med gjeld etter 20 000 i skattesmell i fjor og 10 000 i tannlegeregninger. Fikk nettopp dette budsjettet også da, fått 100% rehabilitering nå og dobbelt så mye som jeg levde av før[8D] Gi meg mammatruser..

*mammatruser* Renathepro?? *ler*

Jeg og gubben leier for tiden, 6500 i mnd, så vi sitter veldig godt i det nå=)
Sparer mange lapper i mnd og lever bra. Ellers har vi vel faste utgifter på ca 6000 og 2 vanlige inntekter.
Vi koser oss nå, men når vi skal kjøpe leilighet og lillegutt kommer, så endrer det seg vel drastisk hehe.. Vi koser oss med god råd så lenge vi kan!
Kun ett lite billån, mobil, forsikring og bensin i mnd.. Ingen studielån eller andre utgifter.

Etter alt det faste er betalt sitter vi igjen med alt fra 10000-150000,-
Her er jeg i full jobb, sambo er student på deltid så han prøver å jobbe alt han kan + at han får stipend[:)]

Jeg studerer fulltid og jobber litt i tillegg, mens sambo jobber fult, med helt grei lønn, så er han som forsørger oss[:D]
Har egentlig god råd tror jeg, lever hvertfall godt, og kjøper det vi vil av mat og andre ting[;)]

Våre faste utgifter er mobilregninger,bensin,og mitt lille billån på 2000 kr i mnden. Ellers setter vi av 3500 kr på egen konto som går til strømregning,forsikring osv på huset.. Etter mat og regninger er betalt sitter vi igjen med ca 19000 til andre ting. Nå som vi pusser opp huset og slikt er det en del mindre da,men normalt sett så sliter vi ikke når slutten av måneden melder seg,men detter har nok mye og gjøre med at vi har arvet en hel bondegård etter foreldrene til sambo. Vi leier ut et hus her,pluss leiligheten i kjelleren hos oss,så vi tjener en del i mnden ved siden av lønningene våre,og de pengene setter vi på en egen konto som går til vedlikehold av huset,uforutsette ting osv[:)]

Får ofte høre at vi er såååååå heldige som slipper lån osv,og ja vi er vel det,men jeg ville heller hatt svigers levende enn og sitte så "jævlig godt i det" som alle hele tiden sier...

ORIGINAL: hysteria

*mammatruser* Renathepro?? *ler*

Føler en intens trang til å dekke hele stumpen for tiden! Mine gjør bare halve jobben og deler også bakenden opp i fire separerte deler! [8|]

Nå er nok vi nokså heldige i og med at det kun er mannen som jobber
og jeg har mulighet for å gå hjemme med barn [:D]
Så når alle våre faste utgifter som huslån, bil lån og sparing er betalt
så sitter vi igjen med en 12-15 tusen i mnd.
(Men nå er ikke jeg den som "sløser bort" pengene. Jeg må alltid ha en del å gå på
når det gjelder sparekonto. For plutselig kan det dukke opp noe som vi ikke hadde rekna med, Gudene vet hva det må være
men det er sånn jeg tenker.. Har tida sløst bort penger og det vil jeg aldri mer gjør.)

hmm det er vist bare jeg som er omtrent blakk når alt er betalt...[:'(][8|]

etter at alt er betalt, hus, bil, forsikring,strøm, mat og diverse. så sitter vi vel igjen med ca 5000-6000 hver.
det hjalp veldig å slutte å røyke, da fikk vi mye mere å rutte med :) røykte for flere tusner i mnd (7000)

Hmmm.. Skal vi se..
Jeg er student og har 6500 i mnd, mens sambo tjener alt mellom 30 - 60 000 i mnd. Vi leier, har ikke bil, så vi har gaaanske mye å rutte med når alt er betalt ja. Men nå skal vi jo kjøpe da, så da blir det nok litt mer utgifter. [:)]

Her har vi ca 20000 utbet hver, og er blakk hver mnd. [:-] Jeg skjønner ikkje hvordan vi klarer det, men vi har to biler, eier hus OG leier leilighet som vi betaler på. Vi har diverse dyre lån, og liker å leve godt [8D]
Huff vil så gjerne har mere penger til å spare og sånn... men vi har det tross alt godt [8D]

Her får vi totalt 30000,- utbetalt hver mnd... vi betaler 10 000,- i huslån, sambo har bilforsikring (men ingen billån), han har også studielån på 300 000,- , også har vi de faste trekkene, mobil, tv, strøm, osv... og vi SKAL egentlig sitte igjen med nesten 8000,- hver mnd, men etter 2 uker er det alltid bare en tusenlapp eller to igjen på konto[&o]

ORIGINAL: lillelise

hmm det er vist bare jeg som er omtrent blakk når alt er betalt...[:'(][8|]

Du er ikke alene... Her er det kun mannen som jobber, fordi jeg var ferdig på skole i jan og har ikke funnet meg noen jobb etter det. Er ikke så mange som vil ansette en med "kul" på magen... Å jeg forstår dem godt. Vet jo aldri om jeg kommer til å holde meg frisk og rask frem til fødsel. Men vi klarer oss heldigvis. Er vi heldige står det rundt 3000 igjen i måneden, kommer ann på hvor mye som går til mat og bensin...

og forresten, det er så PLAGSOMT med de store regningene som bare dukker opp av og til [:@] Denne mnd fikk sambo regning fra lånekassen, bilforsikringen og Nrk-lisensen, som tilsammen kom på 10100,-! og man MERKER jo fort om man har 10 000,- mindre å rutte med i mnden[:@][&:]

Finst ikkje økonomisk anlagt[&:] er eg heldig har eg 3000 igjen før neste lønning. men no i jan/feb er eg ganske blakk pga lisens og reperasjoner på bil[:'(] og blir nok ikkje bedre når årsavgiften kommer[&:]

Back
Topp