Vedlikehold av vogn

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Er dere flinke til å vedlikeholde vogna? Hva gjør dere og hvilke produkter bruker dere?
 
Nei :angelic: Alt for dårlig til det. Men mondialen brukes mest på kjøpesenter eller står stille inne så tenker det går fint. Den andre brukes bare i "drittvær" osv, skal brukes til barnehagevogn, er ikke så nøye med den. :)

Han jeg kjøpte Mondialen av, så det var fint å spyle rundt ved dekkene og demperne, smøre på olje for å holde den myk, men husker ikke hvilken olje han sa. Hvis man har en leketøysbutikk i nærheten som fører disse vognene kan man få service der, gratis :)
 
Overhodet ikke flink. Emmaljungaen ble brukt i et par års tid av storebror uten at vi gjorde stort, så ble den lagret på loftet fram til lillebror kom, pumpet luft i dekkene, vasket trekket i bagen så ble den tatt i bruk. Har ikke gjort noe så langt annet enn at jeg byttet slange i et dekk i dag (men det er vel mer reparasjon enn vedlikehold)
 
Samboer vasket vogna igår. DÉT trengtes. :p
Har ikke smørt noe.
 
Sniker fra januar! Jeg er elendig til å vedlikeholde, vet ikke hvordan man gjør det en gang. Barnas hus kjører imidlertid kampanjer hver vår og høst med gratis service på vogn, så jeg tar med vår vogn dit jeg:D
 
Føler jeg er det, har hatt samme vogn til 3 barn og den er 5 år gammel :) Blitt oppbevart / stått inne når den ikke er i bruk og vasker av flekker som kommer med en gang:)
 
Vasker over bagen og skinnet jevnlig, siden den er hvit. :rolleyes: Ellers ble det vask og oljing av understellet da våren tittet frem. Brukte vanlig sykkelolje på alle bevegelige deler/ledd. Har også pumpet hjulene ofte.
 
Har tørket av understellet og oljet hjulene. Også vasket tekstiler kun ved behov, samt impregnert kalesje og sånn.
 
Back
Topp