Ved terningkast 4......

Tirnanog

Elsker forumet
Fikk vesle Ella-Linneah navnet sitt [:D][:D][:D]

Jeg og sambo har siden 28.september "kanglet" om navnet til vesla... Jeg har hatt Miya som min favoritt og sambo Ella som sin. Men vi klarte rett og slett ikke bli enige om hvilket vi skulle velge. Vet ikke hvordan det er i Norge med registrering av navn, men i England har vi en tidsfrist til å registrere den nyfødte, og holder vi ikke fristen får vi bot. Så første turen til rådhuset (fortsatt med Miya og Ella som favoritter), møtte vi opp på kontoret uten å være enige i navnevalget (vi hadde jo time så vi fikk forhøre oss ang. bot i det minste). Og det resulterte i at vi stakk halen mellom beina og gikk derifra uten registrering eller fødselsattest... Ny time ble bestilt nok en gang... og avbestilt...

Men igår... klar for ny time tilregistrering (alle gode ting er tre). En knapp halv time til vi skulle dra avgårde... fortsatt uenige mellom Miya og Ella!!! Bestemte sambo at vesla skulle få bestemme selv! En liten terning ble plassert i hånden hennes, og dersom hun rullet 1,2 eller 3 ble det Miya og 4, 5 eller 6 ble det Ella. Og der satt vi på gulvet: og vesla nektet og gi slipp på terningen! Hun pludret og smilte i vei som hun alltids gjør, uvitende om at "sjebnen hennes var i hennes egne hender..." Etter 10 minutter nøs hun føst en gang, og så en gang til, slik hun misstet skjebneterningen, og terningen rullet 4! [:)]

Ella ble det altså til syvende og sist. Jeg fikk velge Linneah som mellomnavn, så da ble navnevalget 50% sambo's og 50% mitt. [:D]

Det blir en morsom historie å fortelle henne den dagen hun kommer og sier: "Mamma? Kan jeg bytte navn? Jeg vil heller hete...." Men da kommer jeg nok til å si at: "Nei, lille deg. Du valgte ditt eget da du var liten!" [:)]

Ble litt langt dette her, så takk for at du leste. [:)]

Gratulerer med navnevalget. Ella er en av mine favoritter [:)]
Og det er absolutt en morsom historie.
Det er tidsfrist i Norge å... men tror ikke man får bot, jeg tror faktisk staten eller noe slikt bestemmer navn...[8|] I allefall hva jeg har hørt!

For en fin historie.[:)] Det ble jo rettferdig til slutt![:D] Nydelig navn!

Morsom historie og fint navn [:)]

ORIGINAL: Molly80

Det er tidsfrist i Norge å... men tror ikke man får bot, jeg tror faktisk staten eller noe slikt bestemmer navn...[8|] I allefall hva jeg har hørt!

Tror de velger noe "random" her også... og det er jo ikke noe hyggelig å plutselig få tilsendt fødselsattest med "Dorothea-Rose" i posten liksom! [&:]
Og her bøtelegger de også. Og en har ikke rett på lege, skole eller noe av det staten tilbyr dersom man ikke registrerer babyen.

Men det er unnagjordt nå, og vi er storfornøyde med valget! [:)]

Gratulerer med navnet [:D]

Kjempe fint navn, og en utrolig morsom måte å gjøre det på. Kos at dere fikk viljen deres begge to også [:)]

Og i Norge har man en tidsfrist også, overholder man ikke den så bestemmer staten navn, og da får man sånne urnorske navn [8D]

ORIGINAL: Tirnanog

Tror de velger noe "random" her også... og det er jo ikke noe hyggelig å plutselig få tilsendt fødselsattest med "Dorothea-Rose" i posten liksom! [&:]
Og her bøtelegger de også. Og en har ikke rett på lege, skole eller noe av det staten tilbyr dersom man ikke registrerer babyen.

Snakk om å være strenge... men lle gir da vel barnet navn??
Harry Jonny Judas hadde heller ikke vært så gøy [8D]

Snakk om å være strenge... men lle gir da vel barnet navn??
Harry Jonny Judas hadde heller ikke vært så gøy [8D]

Joda, alle gir vel barnet sitt navn, men fødselen skal registreres og det skjer ikke automatisk. Det er strffbart dersom du ikke registrerer den selv: du får bot (etter hva vi har hørt) og "noen" vil da skrive ut fødselsattesten selv (sykehuset melder fra til de folkene om at du har født og du vil få påminnelse i posten). Og da er det fare for at noen velger et navn som er helt ute på jordet! Og ja: barnet har ikke rett på lege etc. dersom du ikke har registrert fødselen og kan vise frem fødselsattest. Veldig strengt reglemang! [8|]

herlig!!! kjempefint navn!! (vi hadde ella victoria på navnelista til førstemann[:)])
her ble det forhandlinger på fødestua. sambo villa ha Sanna og parkett på barnerommet,eg ville ha Gabriella og rosa tregulv. dermed heter hu Gabriella, og har parkett på rommet[:D][:D]

Så morsom historie å tenke tilbake på. Navnet likte jeg innmari godt, kjempefint[:D]

For et kjempenydelig navn!! Ella var en av favorittene her i huset også [:)]

Og historien er jo kjempesøt! Jeg er akkurat passe sliten til at jeg ble superrørt av den, har tårer i øynene her jeg sitter, hehe..

Ååå jeg ble jo helt rørt her nå jeg!
Så herlig historie...og ikke minst så nydelig navn! Det skal dere absolutt være fornøyde med spør du meg, Gratulerer med navnevalget[:D]

Hihi her lot vi jo storesøster få avgjøre, men blir litt av det samme hehe[8D]

hehe, morsomt, bra påkommet igrunn![:D]
Kjempefint navn og, flink å velge jenta deres[;)]

Fikk vesle Ella-Linneah navnet sitt [:D][:D][:D]

Jeg og sambo har siden 28.september "kanglet" om navnet til vesla... Jeg har hatt Miya som min favoritt og sambo Ella som sin. Men vi klarte rett og slett ikke bli enige om hvilket vi skulle velge. Vet ikke hvordan det er i Norge med registrering av navn, men i England har vi en tidsfrist til å registrere den nyfødte, og holder vi ikke fristen får vi bot. Så første turen til rådhuset (fortsatt med Miya og Ella som favoritter), møtte vi opp på kontoret uten å være enige i navnevalget (vi hadde jo time så vi fikk forhøre oss ang. bot i det minste). Og det resulterte i at vi stakk halen mellom beina og gikk derifra uten registrering eller fødselsattest... Ny time ble bestilt nok en gang... og avbestilt...

Men igår... klar for ny time tilregistrering (alle gode ting er tre). En knapp halv time til vi skulle dra avgårde... fortsatt uenige mellom Miya og Ella!!! Bestemte sambo at vesla skulle få bestemme selv! En liten terning ble plassert i hånden hennes, og dersom hun rullet 1,2 eller 3 ble det Miya og 4, 5 eller 6 ble det Ella. Og der satt vi på gulvet: og vesla nektet og gi slipp på terningen! Hun pludret og smilte i vei som hun alltids gjør, uvitende om at "sjebnen hennes var i hennes egne hender..." Etter 10 minutter nøs hun føst en gang, og så en gang til, slik hun misstet skjebneterningen, og terningen rullet 4! [:)]

Ella ble det altså til syvende og sist. Jeg fikk velge Linneah som mellomnavn, så da ble navnevalget 50% sambo's og 50% mitt. [:D]

Det blir en morsom historie å fortelle henne den dagen hun kommer og sier: "Mamma? Kan jeg bytte navn? Jeg vil heller hete...." Men da kommer jeg nok til å si at: "Nei, lille deg. Du valgte ditt eget da du var liten!" [:)]

Ble litt langt dette her, så takk for at du leste. [:)]

Hihi!

kjempe fint navn..[;)][:)]

Back
Topp