Ved salg av barnetøy/ting

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hva har vært enkelt å selge?
Hva har vært vanskelig?

Her er markedet ganske stille, eneste var at babybjørn vippestol ble solgt i løpet av 20min :p men det andre jeg har (uro på batteri med kontroll, bæremeis, masse tøy til billig penge) står fast :shy:

Hvis ikke det forsvinner, tror jeg det havner hos fretex eller i den andre containeren :happy:

Tøy har vært veldig vanskelig å selge for meg i baby str, selv merkeklær.

Ellers så har jeg fått solgt alt av bæreseler, senger, uro, osv bare jeg har vært tålmodig nok.
Finn er flott!

Klær har vært litt vanskelig, men vippestol og større ting har gått ganske greit :)

Tøy har vært veldig vanskelig å selge for meg i baby str, selv merkeklær.

Ellers så har jeg fått solgt alt av bæreseler, senger, uro, osv bare jeg har vært tålmodig nok.
Finn er flott!
Får kanskje være litt mer tålmodig, men blir så lei av å ha det liggende (vi har lite hus) :hilarious:

Leker og klær har vært vanskelig. Opplever at folk vil ha klærne så billige at de omtrent gis bort.

Seng, stellebord gav jeg bort. Bæresele og vippestol og bilstol gikk veldig lett å selge.

Ikke lett. Tok kontakt med flyktningtjenesten i kommunen og ga til noen familier via de. De ble veldig glad.
Ser for meg at jeg også gjør noe sånn evnt, har ei i nabolaget som holder på med "hjelp oss å hjelpe" her i området (kom jeg på nå):)

Hmmm... Tøy tar tid. Vognen var mange useriøse. Vuggen ble solgt raskt (men flaks da det var en mann som skulle ha AKKURAT den typen). Ellers ikke solgt så mye.

Både å egentlig :p

Ser at mange sliter med babytøy, men det gikk veldig greit i lokale barnegrupper her. Men det er noen år siden. La ut passe store pakker, med hbo og ganske lav pris. Fikk greit pris for alt. Dette var kjedebutikk klær.
Nå som min er eldre selger jeg mest merkeklær og samme der, går relativt greit å selge, men utenfor sesong kan det være verre.
Ull er greit å vente med til vinteren.
Leker har hvert vanskelig synes jeg, det vil folk helst ha gratis.
Utstyr har vi ikke solgt så mye, mest lånt bort og gitt videre, men det vi har solgt har hvert greit.

Jeg bruker mest Facebook grupper for klær og Finn for leker og utstyr. Lokale grupper har blitt veldig mye styr de siste årene, så de holder jeg meg unna :p

Last edited:
Hva har vært enkelt å selge?
Hva har vært vanskelig?

Her er markedet ganske stille, eneste var at babybjørn vippestol ble solgt i løpet av 20min :p men det andre jeg har (uro på batteri med kontroll, bæremeis, masse tøy til billig penge) står fast :shy:

Hvis ikke det forsvinner, tror jeg det havner hos fretex eller i den andre containeren :happy:
Om man ikke får solgt ting synes jeg det er bedre å legge det på «gi bort» på Finn enn å kaste det :) men Fretex er jo også greit.

Klær synes jeg aldri jeg får solgt så har gitt bort til helsestasjonen (her kan man hente babyklær på helsestasjonen, de ligger i kurver etter størrelse!). Unntaket er Nøstebarn eller Lillelam.

Mye er såpass lett å få kjøpt på salg at klesprisene må skrues ned veldig kraftig for å få solgt det. Nesten bedre å gi bort til de som virkelig trenger det:)

Om man ikke får solgt ting synes jeg det er bedre å legge det på «gi bort» på Finn enn å kaste det :) men Fretex er jo også greit.
Selvfølgelig er det bedre å gi bort enn å kaste, men jeg vil heller gi det bort gjennom "hjelp oss å hjelpe" og lignende enn privat. Da får de som trenger det tingene :)

Selvfølgelig er det bedre å gi bort enn å kaste, men jeg vil heller gi det bort gjennom "hjelp oss å hjelpe" og lignende enn privat. Da får de som trenger det tingene :)
Jeg har ofte lagt ut ting på gi-bort på Finn, men opplever alltid at de som henter det virkelig trenger det og er kjempeglad for å finne noe på gi bort :) De uttrykker stor takknemlighet

Jeg har ofte lagt ut ting på gi-bort på Finn, men opplever alltid at de som henter det virkelig trenger det og er kjempeglad for å finne noe på gi bort :) De uttrykker stor takknemlighet
Når jeg har gitt bort andre ting så har det kommet kommentarer som "å, ja takk. Det hadde vært greit å ha" :p
Ellers hadde jeg en pose jentetøy jeg skulle gi bort, med null interesse. Så det går veldig opp og ned :) det praktiske med fretex o.l er at jeg blir kvitt det veldig raskt også:)

Varierer , nå som haner så stor så har ting vært vanskeligere å selge, men selges etterhvert så må bare ha littis i magen.

Alt av utstyr som vogn, bedsidecrib, babysete, vippestol,babygym newbornsete til tripp trapp har vært lett å selge.
Klær syns jeg er vanskelig, både kjedeklær og merkeklær. Man må sette det så lavt i pris at jeg heller da gir det bort til bekjente eller venner av venner.

Back
Topp