Vdr utenlandsreise ?!

Sunhzhine79

Andre møte med forumet
Hei. Jeg lurer på hva som er anbefalt ved utenlandsreiser når man er gravid.
Jeg er nå 17 uker på vei, og skal til London i påsken, men lurer på om en slik tur
har innvirkning på barnet i magen eller ikke.?
Ettersom dette er min første, så er jeg nå blitt litt usikker (ettersom det ikke er lenge før vi drar).
Noen tips og råd??
Har å fått beskjed å hvile masse og ikke gå for mye på den turen (noe jeg sikkert klarer å gjennomføre
på turen, altså hvile og slappe av mellom trimturene :angel8

Vi skal også ut og fly i trimester, jeg får ikke reise i trimester pga sykdommene mine fordi det kan bli belastning.

Ville ha kjøpt støttestrømper på apoteket, og passet på å gå litt mens du er på flyet, selv om det bare er etpar timer, og drikke nok væske før og mens du er på flyet!

Hvis du er i fin form er det ikke noe problem å traske litt, men med bekkenløsning elns bør du nok ta det mer med ro.

Ellers er det å ikke spise salat, softis, og be dem om å steke kjøttet ekstra godt til deg siden du er gravid :)

Går fint ann å reise :) bare ta noen forhåndsregler som å spise på gode resturanter, sørge for gjennomstekt kjøtt, flaske vann, ikke salat eller is krem fra liters beholdere.

Som kakedeig sier er støttestrømper veldig greit på flyet. Og drikke godt :) Mi søster var 27 uker da vi reiste til Kreta.. gikk kjempe fint. Venninna mi reiste til Thailand i uke 25 og var der i 3 uker .. gikk veldig bra det også :) så sant du har et normalt sundt svangerskap kan du bare slappe av å kose deg ;)

Nettopp vært ute å reist med fly, og det gikk helt greit :) Kjøpte meg støttestrømper på apoteket, og passet på og få i meg nok drikke hele turen :) Var ikke heldig med maten vi fikk da vi reiste med større gruppe og noe av maten var forholdsbestilt, så ble mye mc'donalds på meg :P

London har vel stort sett samme standard på kjøkken som Norge, og ikke er det særlig varmt heller så ville tatt de samme forhåndsregler i forhold til mat som hjemme (Matportalen sine anbefalinger), men jeg ville heller ikke drukket vannet i springen. Det kan være bakterier man ikke er vant til i andre land, så selv om de ikke er farlige kan man bli dårlig i magen, og det er ikke noe bra å være dehydrert når man er gravid.
Og Antibac til å ha i vesken :-D Sprit deg etter du har vært på do og før du skal spise. Det er ihvertfall mine beste tips.

Vi skal på tur i uke 25-26, så jeg spurte jordmor. Hun sa ta på støttestrømper, drikk mye og ikke stek for mye i sola. Og nyt det! I tillegg til å ta de hensynene med mat som er nevnt over :)

Back
Topp