Vasking!

snuppesnellamamman

mamma med mange interesser :)
Har vasket å ordnet litt i heimen i dag, og behovet var absolutt til stede etter x-antall uker med bare tørrmopping av gulv og bytting av ... Så dagens spørsmål : hvor ofte vasker dere hus, og har dere faste vaskerutiner? Hva gjør mannen av vasking og lignende? Lager mannen middag?

Jeg prøver å bytte sengeklær minimum hver fjortende dag, eller etter behov kan d bli oftere.. Tørrmopper/støvsuger 1-2 ganger i uka, støvtørker ca 1 gang i mnd eller v behov.. Vasker vinduer 3-4 ganger i året, badet prøver jeg å ta 1 gang i uka, mn på sommeren blir det sjeldnere, da vi prioriterer å være utendørs å holde på;) våtmopper gulv hver fjortende dag ca.. Gubben støvsuger gulv ca ti ganger i året, og kan vaske vinduer utvendig til jul feks ; P han lager sjelden middag, mn klipper plen og dekker alle utgifter til bilen min, nye dekk og lignende.. Og pusser opp å styrer på, og jobber innimellom både overtid og litt vennearbeid. Dvs stort sett alt av huslige sysler faller på meg;) mn er ikke misfornøyd med tingenes tilstand, bare nysgjerrig på hvordan andre har det;)

Vasker huset skikkelig en gang pr uke. Bytter på sengene en gang i uken og ellers ved behov( har blitt 2 ganger i uken når det er så varmt)støvsuger ca annenhver dag i 1 etasje(gang,kjøkken og stue)jeg som har ansvaret for klesvasken. Vasker vinduer en gang pr mnd. Stuevinduene noe oftere nå på sommeren:)

Vaskingen her er det jeg som står for. Mens mannen er veldig flink til å diske opp middag. Han som klipper plenen, har ansvaret for bilen. Men han er flink til å rydde og tar frem støvsugeren ved behov.

Men vaskingen av huset syntes jeg det et greit å gjøre selv,så blir der slik jeg vil:p

Ellers er vi flinke til å rydde hver dag begge to:) fornøyd med ordningen

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Vasker ved behov. Blir vel vask av hele huset en gang i uka, men rydder, vasker klær ol hver dag da. Vi er bare tre i husstanden så vi klarer ikke å rote/skitne til så mye akkurat.
Gubben vasker opp etter middag og rydder av og til. Middag har han aldri lagd, han kan skjære kjøtt/kylling hvis jeg ber han, men ikke mer. Ja og han kan faktisk glimte til med å vaske klær av og til! :)

Vi har egentlig vaskehjelp hver uke, annenhver uke har vi en time ekstra til bytting av sengetøy, litt ekstra vask (lister etc), men vi har sagt dem opp nå. Funker dårlig om sommeren når vi alle er hjemme og vi er ut og inn og på stranda.... Da må det vaskes når det trengs. Begynner igjen med vaskehjelp etter permisjonen (eller mens... Om jeg ikke gidder:-).

Oi har lite å stille opp med her ser jeg;)

Støvsuger annenvær dag.
Vasker kjøkken, vasker klær å sånne ting vær dag.
Skifter på senga vær 14dag eller ved behov.
Vasker bad, toalett og støvtørker vær fredag.
Er ikke så flink med gulvvasken, men det kommer seg nok.
Føler jeg er en flink husmor i en alder av snart 22 ;) hehe

Jeg støvsuger hele leiligheten hver dag, rydder hver dag og vasker kjøkkenet hver dag :) bytter på senga enten hver uke eller hver andre uke (ellers ettee behov) gulvvaskingen er jeg ikke så flink til :p.. vasker klær annen hver dag, lager middag, tar inn og ut av oppvaskmaskinen også vasker jeg badet 1 gang i uka :) mannen står for sofaslitinga, vasking av bilen og tvtittinga ;)

Venter ei prinsesse i august <3
* Sladrer med Tresmåhjerter *

Back
Topp