Vasking ved bleieskift

Qualitas

Forumet er livet
VIP
For dere som har babyer som bæsjer endel ganger i løpet av døgnet[:)] Bruker dere våtservietter når dere vasker eller bruker dere bare klut med vann??

Hvor mange kluter har dere?

Vi bruker sykt mange kluter om dagen, så måtte kjøpe enda fler[:-]

ORIGINAL: SecondTimeAround

Når han har bæsja bruker jeg bare klut med vann ja. Og bittelitt babyolje på om det sitter mye fast på huden.
Når han kun har tissa så lar jeg han lufttørke for dette fikk jeg beskjed om av helsesøster at var det mest vennlige for huden hans. Ikke bra å vaske FOR mye heller sa hun... [:)]
Vi har vel ca. 20 blå kluter som er til stumpen, og ca. 10 hvite som er til resten av kroppen. (Vi trenger ikke flere foreløbig fordi jeg vasker klær hver dag...)
Synes det er kjempekjekt å ha forskjellig farge på "bæsjeklutene" så ikke disse blir brukt i ansiktet ved en senere anledning... [;)][;)][;)]

ok, her er det aldri noen "bare" tissebleier... han bæsjer stort sett hele tiden[8D] Så her må vi nesten bare vaske ofte.. men smører med sink salve da hvis det er litt rødt...

vi bruker mesoft nå som hun bæsjer hele tiden, når det stabiliserer seg og blir mer omfattende bæsjer går vi over på vanlige kluter. har kjøpt masse kluter på sparkjøp, rimelige og veldig gode å vaske med - samme stoff som gas-bleier. 

Her skyller vi stumpen under rennende vann vist det er ALT for gale, ellers bruker vi mesoft med vann på (olje vist nødvendig).
Det er hovedsaklig alltid noe bæsj i hver eneste bleie.

Bruker first price universalkluter som er klipt i 4 og fuktet på og lakt i en tett eskae :) Funker kjempe fint! Nikolai bæsja så ofte at han ble kjempe sår og da var det ikke noe sæli værken med gas kluter eller våtservietter! :)

kluter med vann... Og bruker kluten FLERE GANGER, jeg synes ikke det er nødvendig å ta ny klut for hver gang, så lenge den kun brukes på stumpen.

ORIGINAL: Grete71

kluter med vann... Og bruker kluten FLERE GANGER, jeg synes ikke det er nødvendig å ta ny klut for hver gang, så lenge den kun brukes på stumpen.

Jeg henger meg med på denne[:D]. Måte på hvor mye klesvask man skal lage eller hvor mye unødvendig forsøpling man skal gjøre[8|]

Jeg kommer til å skylle stumpen til snuppa under springen, altså slipper alt styret med vaskekluter [:D] Såååå lettvint!

ORIGINAL: vann123

vi bruker mesoft nå som hun bæsjer hele tiden, når det stabiliserer seg og blir mer omfattende bæsjer går vi over på vanlige kluter. har kjøpt masse kluter på sparkjøp, rimelige og veldig gode å vaske med - samme stoff som gas-bleier. 

hva er mesoft[:-]

ORIGINAL: Marit 83

Jeg kommer til å skylle stumpen til snuppa under springen, altså slipper alt styret med vaskekluter [:D] Såååå lettvint!

Kommer jeg også til å gjøre. Var det vi gjorde med lillesøsteren min (attpåklatt, så jeg skiftet en god del på henne), og det fungerte helt supert.

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: vann123

hva er mesoft[:-]

Etter min mening, noen teite greier!!! Litt mer konkret, 10x10 cm myke engangskluter som egentlig er beregnet til sår(vask?). Syns de var stusselige små og tynne, så kan ikke skjønne at disse har fått så mye skryt av folk og fe rundtomkring. De er veldig myke da, men... Skulle gjerne vært både større og tykkere, da hadde jeg likt de 100 ganger bedre.

Back
Topp