Vasking av vogn:-)

Venterispenning

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Et spm fra muligens hysterisk mor:-p
Sist kjøpte vi brukt vogn, og da følte jeg det var helt naturlig å vaske den godt, men denne gangen har vi kjøpt ny, skal jeg vaske den?:-p jeg er veldig nøye på at alt nytt skal vaskes. Å tenker at det er naturlig å vaske vognen der babyen skal sove.. Hmm.. Hva gjør dere?:-)

Hm, det har jeg ikke tenkt på. Det som er nært babyen er jo vasket. Så det er kanskje ikke nødvendig? Eventuelt tørke av med en litt fuktig klut. Har ingen anelse hva som er "rett":p

Tror ikke du trenger det. Babyen skal jo ikke ligge med huden inntil. Vaska ikke min. Mn nå har vi tatt den ned fra loftet og da vaska vi litt over den selv om den har vært innpakka mn var greit å få bort ev lukt og støv :)

En problemstilling jeg aldri har tenkt på siden jeg kjøpte brukt vogn til junior og skal bruke den denne gangen også..... Men vil tro det holder at den luftes litt etter den er blitt pakket opp og før bruk slik at "nylukta" og det forsvinner?

Jeg kommer ikke til å gjøre det med nye vogna, men om jeg hadde kjøpt brukt hadde jeg gjørt det. HAr kjøpt sånn damprenser så det er en smal sak. Men babyen sover i babynest til å begynne med i vogn, og de sover som oftest ikke inntil vogna. Og jeg tviler på at de innsetter den med masse farlige kjemikalier når det er til baby, og de er jo godt pakket :) Men jeg tenker å impregnere den før den skal brukes :)

Takk for svar:-) tror jeg velger å tørke av den med en fuktig klut mest for min egen del:-p føles litt bedre da:-)

Jeg vasket ikke vognen da den var ny. Men har vasket den nå etter at den har stått lenge i kjelleren etter storebror.

Jeg vasker madrassen :)

Hvordan vasker man madrassen? :) jeg har kjøpt brukt

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg vasker ikke vogna, siden den er helt ny. Men hadde den vært brukt, hadde jeg nok vaska over.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har ikke tenkt på å vaske vogn eller madrass, bare det som skal oppi. Men impregnering var ikke dumt! Har ikke vasket dyne heller, forressten, bare hengt den til lufting. Den er ny. Vasker dere dyner?

Jeg vasker hverken vogn eller dyne. Tenker at babyen ligger ikke helt inntil uansett. Dyne har jo dynetrekk på og i vogna har en joenten dyne, teppe, vognpose og/eller mye klær mellom. Ser ikke poenget med å vaske den ;)
Skjønner hvis den er nedstøvet. Da ville jeg gjort det, men ikke ellers :)

Jeg har kjøpt brukt vogn, så har tatt alle tekstiler en runde i vaskemaskinen. Tror de fleste produsenter er ganske nøye på å ikke bruke giftige materialer til barneutstyr (i tester av barnevogner er det som regel en av tingene de vurderer), så hvis du har ny vogn ville jeg kanskje ha vasket madrasstrekket og bare luftet resten godt før bruk.
Tenkte å vaske alle dyner, tepper og lammeskinn som vi har kjøpt også.

Ser mange vasker dyner:-) dun eller fiber?
Vi har dundyner etter storebror og de har ligget på kvisten i 3år, så føler for å vaske dem, men redd for at de skal gå istykker. Noen som har vasket dun og har tips?:-)

Har ikke tenkt på å vaske vogn eller madrass, bare det som skal oppi. Men impregnering var ikke dumt! Har ikke vasket dyne heller, forressten, bare hengt den til lufting. Den er ny. Vasker dere dyner?
Har vasket dynene ja. :)
Hadde to fra før, som hadde ligget på loftet.. og lukta litt vondt. Og en ny, som lukta plast.
Fiber dyner alle tre. Tok de bare på 30 grader og lufta og rista de godt etterpå. Mest for å få ut lukta.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Noen som vet hvordan vaske babynest?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vasket ikke ny vogn vi nei, vasket madrassen, eller skylte den opp. Men brukte jo alltid laken, lammeskinn eller vognpose i også. :)

Dyner og sånt blir vasket på 60 grader.

Mest sannsynlig laget av bomull og vatt eller noe inni? Må høre med den som har laget?

Funker sikkert i vaskemaskin på finvask med lite sentrifuge og flytende blenda?

Det er bomullsstoff utenpå og vatt inni. Redd for å ødelegge vatten ..?

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp