Vasking av utstyr?

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Vaskere dere trekk til vippestol, sengekant osv før bruk? Gjelder nye ting som har ligget innpakket for min del. :)

Men får dere trekket på sengekanten på igjen? Jeg er så redd for at den krymper.. Hvilken temperatur vasker dere slike ting på?

Sent from my iPhone using BV Forum

Men får dere trekket på sengekanten på igjen? Jeg er så redd for at den krymper.. Hvilken temperatur vasker dere slike ting på?

Sent from my iPhone using BV Forum
Min kan vaskes på 40, men den ble litt bonglete.. :/ fra kid. Tror jeg skal kjøpe en fra babydan. Jeg var fornøyd med de fra sist.

Vasker dere overmadrass, madrasstrekk osv også?

Jeg vasker bare selve lakenet jeg, tenker det som kommer borti babyen er viktigst, men jeg lufter alt det andre. Lufter dundyna (som er allergivennlig), lammeskinnet osv.

Alt av klær og sengetøy vasker jeg selvsagt. Vasker ikke vognposen (Risarosa, hun som lager dem sa det ikke var nødvendig å vaske før bruk) eller tekstilet på vogna osv.

Vasker heller ikke dundyna, hakke tørketrommel, så er redd den blir ødelagt, men alt av trekk og saker som lett kan vaskes uten å bli ødelagt går i maskinen. Ble dog litt sløvere etterhvert som babyen ble eldre, og det kommer sikkert til ¨gå den veien nå også:P

Av frykt for å høres ut som foreldrene våre tenker jeg på alt vi ble utsatt for da vi var små og det gikk bra likevel...

Mannen sin mor røyka hele svangerskapet, og hele oppveksten hans har begge foreldrene røyka rullings i samme rom som han..., vi ble fora med transfett som nå er ulovlig, og ble sikkert utsatt for masse kjemikalier gjennom både det ene og det andre.

Det gikk jo bra likevel.

Jeg velger stort sett økologisk og kjøper bare ull/bomull hittil, og velger allergivennlig, og bruker vaskemiddel uten parfyme på det vi vasker til babyen. Men tenker at jeg skal være litt pragmatisk. Så lenge det meste er rent og vasket tror jeg ikke det er skadelig at overmadrassen under det vasker lakenet ikke er vasket før bruk.

Tenker også at for barnets immunforsvar er det bra at ikke alt er sterilt. Og har sansen for de som har litt knall-og-fall-opp-igjen-det-går-bra-barneoppdragelse, tror det er bra for barna :D Men dette er jo min første, så fare for at jeg blir litt hønemor likevel ;)

Av frykt for å høres ut som foreldrene våre tenker jeg på alt vi ble utsatt for da vi var små og det gikk bra likevel...

Mannen sin mor røyka hele svangerskapet, og hele oppveksten hans har begge foreldrene røyka rullings i samme rom som han..., vi ble fora med transfett som nå er ulovlig, og ble sikkert utsatt for masse kjemikalier gjennom både det ene og det andre.

Det gikk jo bra likevel.

Jeg velger stort sett økologisk og kjøper bare ull/bomull hittil, og velger allergivennlig, og bruker vaskemiddel uten parfyme på det vi vasker til babyen. Men tenker at jeg skal være litt pragmatisk. Så lenge det meste er rent og vasket tror jeg ikke det er skadelig at overmadrassen under det vasker lakenet ikke er vasket før bruk.

Tenker også at for barnets immunforsvar er det bra at ikke alt er sterilt. Og har sansen for de som har litt knall-og-fall-opp-igjen-det-går-bra-barneoppdragelse, tror det er bra for barna :D Men dette er jo min første, så fare for at jeg blir litt hønemor likevel ;)
Enig der! Men synes jo ikke det er nödvendig å utsette de for mer kjemikalier enn man må, når man kan unngå det:) Når det kom til koking av flasker og slikt utstyr var vi ganske laidbacke, av den grunn at vi ikke ville være for hysteriske Man MÅ jo ikke sterilisere flaska etter hvert bruk om man vasker den ordentlig. Kjenner ei som måtte sterilisere brystpumpa for hvert bryst selvom hun skulle pumpe fra begge i samme sleng f.eks.

Back
Topp