Vasking av ting til babyen

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg har tenkt å vaske det jeg har til nå. Hvordan har dere gjort det?
Vasker dere farger sammen?
Bruker dere ullvaskemiddel fra butikken (milo etc) på ulltøy eller sånn ullshampo fra babybutikkene? Hun i babybutikken sa at milo ødela noe? Noen erfaringer der?
Og vasker dere bamser? Hvordan?
 
Jeg stussa noe veldig selv.
Jeg endte opp med å vaske håndkler og kluter på 90c° hvitvask.
Mørkt og lyst hver for seg, med riktig vaskemiddel deretter på 40c°
Ullklær, brukte jeg milo og 30c°
Dynene tok jeg på 40c° med hvitvaskemiddel og tennisballer i tørketrommelen.
Jeg har enda ikke gått løs på kosekluter og bamser, tenker isåfall håndvask.
 
Enig med virrehøna;)

Jeg har vasket leker/bamser i håndvask bare:)
 
Jeg har vaska alt på vanlig vask 40 grader. Jeg vasker lyse farger for seg å sterke farger for seg.

Bruker bare milo, det er godt nok her i hus :)

Babygymen vår er i tøy, å den vasket jeg i dag, da jeg fant den i helga. Å da tok jeg en ekstra skylling. Bare for barna gjerne sikler og smaker på ting oppi der.
 
Jeg har tenkt å vaske det jeg har til nå. Hvordan har dere gjort det?
Vasker dere farger sammen?
Bruker dere ullvaskemiddel fra butikken (milo etc) på ulltøy eller sånn ullshampo fra babybutikkene? Hun i babybutikken sa at milo ødela noe? Noen erfaringer der?
Og vasker dere bamser? Hvordan?
Vasker alt farget tøy sammen, alt hvitt sammen også vaskes ull på ullprogram med nøstebarn sitt ullvaskemiddel. Milo kan brukes på behandlet ull, men bør ikke brukes på ubehandlet ull da milo bryter ned lanolin som er ullas eget vaskemiddel :)
 
Jeg vaska bamsene på 40 grader i maskina - var redd de ikke skulle være like myke etterpå men det gikk helt fint selv om det sto håndvask på bamsene ;)
 
Alt som er vaskbart vaskes. Jeg har vasket alt som er funnet frem til nå, sengetøy og slikt ligger pent i skapet :) vugga ble tatt ned og ordnet i dag. Vi må nok venne på minste storebror på to at han ikke skal klatre oppi og at han ikke skal racervugge ;)
 
Jeg har vasket alt minus madrassen. Den la jeg ut da det var minusgrader her. Kosebamser tok jeg på finvask i maskinen, og det gikk helt fint.
 
Back
Topp