Vasking av tekstiler i barnevogna

worththewait

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har kjøpt ei brukt vogn, og synes at "trekket" til bagen var litt skittent. Altså den kappa man knapper på over babyen som dekker opp til der kalesjen begynner.
Kan man vaske denne i vaskemaskin? Fikk med bruksanvisninga men det stod ingenting der.
Samme gjelder det av tekstil som er løst inne i bagen, altså madrassen og et trekk som strekkes over plata i bunnen. Madrassen er sydd inn helt i trekket.
Skulle gjerne få vasket alt, for det lukter litt sånn støvete loft.

Eventuelt så syr jeg nytt til innertekstilene, men da må jeg sikkert kjøpe ny madrass. Hvor kjøper man sånt, og skal de alltid være så ekstremt tynne?

Jeg har vasket mitt i maskina på 40 grader. Brio happy vogn.
"Madrassen" her er kun en tynn ullvatt, så jeg har lagt et lammeskinn over også. Men går jo an å kjøpe skumgummi og skjære til selv, eller platevatt i dobbelt lag e.l :)
Vet ikke om man evnt får kjøpt tykkere madrasser

Ja madrassen er vel bare 2,5-3 cm tykkelse, ser liksom så stusselig ut og sikkert kaldt i ryggen om baby bare ligger rett på den.

Men skal våge meg på å vaske i maskina. Mest redd for trekket oppå vogna, for om det krymper så vet jeg ikke om man får tak i nytt (vogna er litt gammel modell av Mountain Buggy Urban Jungle) og må kjøpe en helt ny bag :(
Skjærer det seg med innertekstilene så er det en lett match å sy nytt, liksom.

Hva med å håndvaske? Har emmaljunga og der står det at det kun tåler håndvask!

Ja madrassen er vel bare 2,5-3 cm tykkelse, ser liksom så stusselig ut og sikkert kaldt i ryggen om baby bare ligger rett på den.

Men skal våge meg på å vaske i maskina. Mest redd for trekket oppå vogna, for om det krymper så vet jeg ikke om man får tak i nytt (vogna er litt gammel modell av Mountain Buggy Urban Jungle) og må kjøpe en helt ny bag :(
Skjærer det seg med innertekstilene så er det en lett match å sy nytt, liksom.
Det vet jeg ikke noe om dessverre. Men går sikkert an å håndvaske for å være sikker:)

slengte alt i maskina på håndvaskeprogram, men fikk ikke bort endel større flekker (gammel gulp??) fra madrassen så jeg tror nok det blir en tur på stoff og stil snart... innertekstilene så ut til å ha klart det fint, men har ikke prøvd med den "yttertrekket" om det har krympet selvom jeg tror nok at det gikk bra for den er jo av sånt materiale som ikke skal krympe (samme som parkdresser har i rumpa og på knærne tror jeg)

Back
Topp