vasking av tøy til babyen

SnellaMedSpire

Betatt av forumet
Begynner vel å bli på tide å klargjøre siste, vil ha alt klart før desember :) Hvilket vaskemiddel bruker dere på babyklær, sengklær, håndduker og div? bruker dere skyllemiddel? Tørketrommel?

Bruker nøytral vaskemiddel- ikke noe annet. Minst mulig :-) Har ikke tørketrommel..

Jeg bruker vanlig Omo for farget eller hvitt. Og skyllemiddel, blir mykt og godt da.
 Guttungen reagerte ikke på det, så regner med og håper at lillebror ikke reagerer.
Vet at mange bruker flytende vaskemiddel på babytøy, skal vist skylles ut lettere.
Milo bruker jeg til alt som har et snev av ull.

Jeg bruker ikke tørketrommel på klærne, da krymper de en str. Bruker trommelen på sengtøy og håndduker.

Her bruker jeg nøytral vaskepulver og skyllemiddel, milo brukes på ull :)

Blenda sensitive vaskepulver, Comfort sensitive tøymykner. Bruker tørketrommel på sengetøy og håndduker bare, men hender jeg putter baby- og barnetøy i tørketrommelen også om det blir mye vask på kort tid

Så en plass at man sku vaske nye klær/sengtøy flere gang..? Å må d vaskes på 60 eller? Hører å leser så mye at jeg vet ikke ka som e "rett"

sommerfuglimagen skrev:
Blenda sensitive vaskepulver, Comfort sensitive tøymykner. Bruker tørketrommel på sengetøy og håndduker bare, men hender jeg putter baby- og barnetøy i tørketrommelen også om det blir mye vask på kort tid

Samme her:) Å nå hadde jo ICA 40% på all vaskemidell så hamstret MASSE! De oss og barna ;)

SnellaMedSpire skrev:
Så en plass at man sku vaske nye klær/sengtøy flere gang..? Å må d vaskes på 60 eller? Hører å leser så mye at jeg vet ikke ka som e "rett"

Man må neste bare ta et valg selv:p jeg vasker det meste på 40. Ekstra skittent på 60. Håndklær har jeg faktisk begynt å ta på 80/90!!

Jeg kommer til å vaske klærne til vesla med samme vaskemiddel som jeg selv bruker og det er Blenda sensitive for lyse og mørke farger, neutral tøymykner/Comfort sensitive og ullklærne blir vasket med milo uten parfyme. Blenda sensitive kjøper jeg i store esker på Felleskjøpet, samme med skyllemiddelet. Det er billigere, og når vi nå blir en familie på 3 blir det jo mye klessvask. 

Jeg bruker Blenda sensitive på babytøy. Tar det i tørketrommelen for syns det blir så mykt og godt da. Jeg har aldri opplevd at det krymper en str. som nevnt over her.

Bruker Milo på ull og vasker nytt sengetøy på 60 grader 2 ganger før jeg legger det på. Kluter, helsetepper og håndklær på 90,

Her har jeg brukt og bruker nøytral vaskemiddel og skyllemiddel:) Jeg bruker også tørketrommel hvis plaggene tåler det. Men da skal det jo være en full vask. Setter den sjeldent over for 2 plagg:p

Vi bruker blenda sensitive på babytøyet (og alt annet) og blenda tøymykner. Milo parfymefri til ullklær. 

Tror nok ikke man trenger å vaske klær og sengetøy flere ganger, det holder med en gang.

Back
Topp