Vasking av støvler

_Marte_

Glad i forumet
Vi har nettopp arvet et par gummistøvler med fór i. Det er ikke cherrox, men en mellomting mellom det og vanlig gummistøvler. Jeg har lyst til å vaske de inni, men hvordan gjør jeg det best?? Kan de vaskes i maskinen? Evt. hvor varmt?

hmm. hvis det er til bhg bruk ville jeg heller invistert i nye. for de blir brukt mye åså er det noe me utformingen av føttene til de små som gjør at arve sko er fy igrunn.

Hvis de er brukt før før ville jeg rett og slett kjøpt nye jeg. Aner ikke med vasking av støvler/cherroxer heller, beklager.

Takk for svar, men... Spørsmålet mitt var da ikke om jeg skulle bruke disse støvlene eller ikke. August har nye støvler som han hovedsakelig bruker, men veldig kjekt med et par ekstra. Barn kan jammen bli våte i bhg.

ORIGINAL: _Marte_

Takk for svar, men... Spørsmålet mitt var da ikke om jeg skulle bruke disse støvlene eller ikke. August har nye støvler som han hovedsakelig bruker, men veldig kjekt med et par ekstra. Barn kan jammen bli våte i bhg.

Det var ikke meningen med kritisering, bare ikke alle som vet at en ikke bør arve sko. Men så lenge det bare er ekstrasko er det jo helt fint, veldig greit å slippe å kjøpe mange par selv for å ha i reserve. Og ja, de kan jammen bli våte i barnehagen. Nå har veslesnuppa her badet i dammer i barnehagen og blitt gjennomvåt med støvler og regnklær (har sittet så vannet har gått inn ved strikken i regnklærne, de er jo laget for at en står, ikke sitter med beina oppover i en vanndam [8D]) ganske mange ganger. Har ingen ekstra verken klær eller sko, og da er det intensiv tørking på kvelden og natta.

Men for å være helt ærlig, aner jeg ikke med vasking av de. Jeg tror nok jeg ville prøvd å vaske de i vaskemaskina på 30-40 grader og håpt det skulle gå fint, det meste gjør faktisk det. Og så sette de på et varmt gulv/bruke skotørker/sette de ved ovnen eller lignende og la de tørke.

Nå er de vasket, og står i skotørkeren til tørk[:)] Jeg hadde vann og grønnsåpe oppi de, jeg... Det fungerte allfall fint! Og jeg fikk ut både møkk og sand!! Så nå står de på vent til August blir våt igjen i barnehagen. Forrige gang han var våt, måtte jeg sende med han våte støvler i barnehagen dagen etter (før vi kjøpte skotørker). Heldigvis hadde han ikke bruk for støvler den påfølgende dagen! Følte meg liksom ikke som verdens beste mor da jeg sendte med han våte sko... Da syntes jeg det er bedre å sende med noen pent brukte arvesko[:)]

Back
Topp