Vasking av sengekant

JellyBean28

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har kjøpt en sengekant/sprinkelbeskytter til sprinkelsengen til mini. Tenke jeg skulle vaske denne men ser at den kun skal håndvaskes. Man får heller ikke tatt av trekket på den så lurer på om man slenger hele i vaskemaskinen på håndvaskprogram eller om noen andre har noen gode tips?

Hva slags sengekant er det? Bilde? Tørr liksom ikke anbefale noe uten å ha sett den ;)

Jeg vasker ikke sengekanten. De ligger som regel ikke oppi den i begynnelsen uansett, så får den heller lufte seg litt til det skjer.
Prøvde å vaske sist på 30 grader, men da ble den veldig slapp og hang liksom litt her og der.

Jeg vasker ikke sengekanten. De ligger som regel ikke oppi den i begynnelsen uansett, så får den heller lufte seg litt til det skjer.
Prøvde å vaske sist på 30 grader, men da ble den veldig slapp og hang liksom litt her og der.

Lukter veldig sterkt av den nå, men kanskje det holder å bare lufte den godt. Er jo fortsatt lit tid til babyen kommer også.

Lukter veldig sterkt av den nå, men kanskje det holder å bare lufte den godt. Er jo fortsatt lit tid til babyen kommer også.

Ja jeg har lufta min endel ute, du kan jo prøve det først for å se om lukta går vekk. Event ta en klut med såpe og tørke over.. Eller håpe det er noen andre her som har noen gode råd, Hehe :p

Hei!

Egentlig bør du la være å bruke den, da den øker faren for krybbedød. :/

Når det er sagt, kan du stort sett vaske det meste med det symbolet på håndvaskprogrammet til vaskemaskinen, eller rett og slett håndvaske det i vasken/i en bøtte. :)

Hei!

Egentlig bør du la være å bruke den, da den øker faren for krybbedød. :/

Når det er sagt, kan du stort sett vaske det meste med det symbolet på håndvaskprogrammet til vaskemaskinen, eller rett og slett håndvaske det i vasken/i en bøtte. :)

Tror ikke du skal tenke på krybbedød. Det har vært et tema ift sengekanter med lange tråder som barnet kan få rundt halsen. Din sengekant har korte tråder, som de fleste sengekanter som selges for tiden :)

Tror ikke du skal tenke på krybbedød. Det har vært et tema ift sengekanter med lange tråder som barnet kan få rundt halsen. Din sengekant har korte tråder, som de fleste sengekanter som selges for tiden :)
Nei, det er snakk om kvelningsfare pga stoffet i seg selv, og at det kan løsne.
Det er av samme grunn man anbefales å bruke fast madrass. :)

Jeg synes egentlig alt går på håndvaskprogram på maskinen, med Milo. Hvis ikke så kan du vaske den for hånd, eneste er at da bruker den lengre tid på å tørke☺️ Sengekanten jeg har hatt til de to andre tålte tom 60 gr i maskinen, den jeg har nå (fra ikea) tok jeg på 40.

Jeg har lest om det med kvelningsfare, og sånn jeg forsto det var en av grunnene til at de ikke anbefalte det, at ungen kunne få ansiktet inn i sengekanten akkurat som om h*n ligger på magen med ansiktet ned i madrassen. Tenker jo selvfølgelig på det og blir liksom litt usikker. Men samtidig tenker jeg at faren er jo like stor med dyne eller andre ting h*n kan få over seg.
Har alltid sett for meg at jeg vil ha sengekant så han ikke skal sette fast armer og ben i sprinklene.

Når det kommer til vasking er jeg fortsatt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Redd for at den skal miste fasongen som det blir nevnt over. Men synes den lukter så skarpt. Den er i alle fall ute til lufting nå :)

Jeg vaska mitt på 30 grader. Og mitt er hvitt og selve stoffet i det er veldig tynt. Men det gikk helt fint. :)

Back
Topp