Vasking av rosa klær...?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Kanskje et dumt spørsmål fra ei guttejente som bor med 4 hankjønn...
Jeg skiller mørkt og lyse klær (og temperatur). Men hvordan vaske røde/rosa klær? Bør det vaskes alene???

Vasker dere babytøy sammen med ull (på ullprogram) om det ikke er tilsølt? Vaskemaskinen vår.har eget program for babytøy, men det tar nesten 3 timer! Det kan da ikke være nødvendig?

Jeg skiller mørkt og lyse klær (og temperatur). Men hvordan vaske røde/rosa klær? Bør det vaskes alene???

Vasker dere babytøy sammen med ull (på ullprogram) om det ikke er tilsølt? Vaskemaskinen vår.har eget program for babytøy, men det tar nesten 3 timer! Det kan da ikke være nødvendig?

Jeg vasker rosa/rødt hver for seg... Det røde er raskt til å farge av på andre klær... Ville også skilt på sterke rødfarger og for eksempel lys babyrosa. 3 timer vask tenker jeg er unødvendig. Jeg vasker på vanlig bomullsprogram med en hurtigfunksjon hvor det tar ca 45 minutter... Ull vasker jeg for seg :)

Rosa/rødt vaskes separat fra hvitt ja. Kan godt vaske sammen med ull ja. Her kjøres det på vanlig finvask om det ikke er veldig skittent. 3 timer kan da umulig være nødvendig...

Her vaskes babyklær med vanlige klær, på vanlig program (1 time). 3 timer høres voldsomt lenge ut...
Lys rosa går med hvitt, også andre lyse pastell-farger. Rødt tar jeg sammen med mørk vask, og passer da på at alt er mørkt så det ikke blir rødt på f.eks lyst mønster o.l.
:) Måtte prøve meg frem når frøkna kom for et par år siden og har bommet en del! Syns derfor spm ditt er helt "innenfor"! ;)

Helt lyse klær sammen med hvitt og rosa/rødt sammen med mørke klær. Er alltid obs på nye mørke plagg når jeg vasker på den måten, eller prøver hvertfall å være det :p innimellom tenker jeg ikke over det før jeg ser det har farget av på noe under vask :/

Her har vi så mye farga barnetøy at jeg har tre sorteringer: hvitt, mørkt og lyse farger. Fort at det røde og rosa, eller gule eller grønne, blir "grumsete" når det vaskes sammen med mørke jeans etc. ;)

Eg sorterer svart,hvitt,rosa/rød,blå. Ull og 60. Vi er 5 stk og fyller fort opp alle korgene :p har 2 jenter så blir litt rosa :p vi vasker baby tøy sammen med vårt. Men vis mannen har møkkete arbeidsklær går dei for seg. Vaska babytøy alene når eg kun hadde 1 barn. Ca 1 år. Og i starten med Nr 2. Men med Nr 3 så var det kun første vasken babyklær var for seg :p etter fødsel går alt sammla :p

Jeg sorterer mørkt, lyst, rød/rosa, helt hvitt, og noen ganger knallgrønn/mørk grønn :)

Jeg vasker de rosa klærne sammen med andre lyse (ikke hvite) farger, som f.eks grå. Født går med mørke farger :)

Eg sorterer svart,hvitt,rosa/rød,blå. Ull og 60. Vi er 5 stk og fyller fort opp alle korgene :p har 2 jenter så blir litt rosa :p vi vasker baby tøy sammen med vårt. Men vis mannen har møkkete arbeidsklær går dei for seg. Vaska babytøy alene når eg kun hadde 1 barn. Ca 1 år. Og i starten med Nr 2. Men med Nr 3 så var det kun første vasken babyklær var for seg :p etter fødsel går alt sammla :p
Vi er også 5, men de store er 5 og 7 år og har sluttet å grise seg til. Vi er kommet dit at jeg ber de hive klær på vask fordi de har brukt de mange dager... Tror de har 3 skift i uka max, men gjerne mindre om jeg ikke følger med eller de ikke hører etter (de "husker" ikke alltid å hive favoritt kosedressen til vask). Ingen arbeidsklær på mannen heller.

Vi er også 5, men de store er 5 og 7 år og har sluttet å grise seg til. Vi er kommet dit at jeg ber de hive klær på vask fordi de har brukt de mange dager... Tror de har 3 skift i uka max, men gjerne mindre om jeg ikke følger med eller de ikke hører etter (de "husker" ikke alltid å hive favoritt kosedressen til vask). Ingen arbeidsklær på mannen heller.
Storebror her er og 5, men får fint beskjed om å kaste brukte klær på vask hver dag. Men han skitner seg kanskje litt mer ut enn din 5 åring. Syns hvertfall det er ekkelt om han skal gå i skitne klær på dag 2 :p

Storebror her er og 5, men får fint beskjed om å kaste brukte klær på vask hver dag. Men han skitner seg kanskje litt mer ut enn din 5 åring. Syns hvertfall det er ekkelt om han skal gå i skitne klær på dag 2 :p
Det er vel en definisjon sak, jeg synes det er helt ok å bruke en genser/bukse 2 og 3 dager om den ikke har flekker ol.
Klær med matflekker eller sand/leire el. går i vask på kvelden.

Her har vi så mye farga barnetøy at jeg har tre sorteringer: hvitt, mørkt og lyse farger. Fort at det røde og rosa, eller gule eller grønne, blir "grumsete" når det vaskes sammen med mørke jeans etc. ;)
Likt som her det! Må dele inn farget i lyse og mørke farger, og syns det funker fint :)

Det er vel en definisjon sak, jeg synes det er helt ok å bruke en genser/bukse 2 og 3 dager om den ikke har flekker ol.
Klær med matflekker eller sand/leire el. går i vask på kvelden.
Tror sjeldent min kan gå en hel dag uten å få flekker på klærne for å si det enkelt. Han er en skikkelig bajas og skitmagnet xP

Back
Topp