Vasking av parkett, hva er best??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hva er best på parkett for å få det rent??[:)]

dytt

Jeg bruker ajax normalt sett, men av og til bruker jeg eddik i vannet for å få gulvene ekstra blanke...

ORIGINAL: MammaMia98

Jeg bruker ajax normalt sett, men av og til bruker jeg eddik i vannet for å få gulvene ekstra blanke...

kan man bruke salmiakk også noen ganger?

Bruker salmiakk eller grønnsåpe jeg, men hva som er best og ikke har jeg ikke peiling på.

Noen som har tips for å få vekk fettete potespor fra hunder? De er der selv om jeg har vasket... [8|]

ORIGINAL: BølleBella

Noen som har tips for å få vekk fettete potespor fra hunder? De er der selv om jeg har vasket... [8|]

vasker du med salmiakk? det skal visst være bra mot fett

ORIGINAL: Qualitas

vasker du med salmiakk? det skal visst være bra mot fett

Ja, bruker bittelitt salmiakk, og da bruker jeg ikke noe annet. Men de er der fordetom [:@] Pluss at noen ganger så ser jeg hvor moppen har sveipet! [8|]
Skjer med det lissom? [&:][&:]

Tror jeg skal ansette noen til å vaske golvene mine hver dag [:D]

Mi søster bruker grønnsåpe med litt salmiak i.
Jeg bruker Enjo mopp.

En liten dråpe Zalo er alt som skal til. Ikke bruk grønnsåpe, iallfall. Og, minst mulig vann!

Vi har laminatgulv, men hos oss fungerer Ajax sin såpe for laminat og tregulv veldig godt til å fjerne fotspor[:)]

Gulvene mine har aldri vært så fine som etter at jeg sluttet med såpe i vannet. Nå bruker jeg kun vann. Måtte vasker over en del ganger før jeg så forskjellen, for spesielt grønnsåpe legger seg som en hinne på gulvet. Hadde i litt grønnsåpe i forfjor jul, siden det lukter så godt, men måtte bare vaske over, for gulvene så mer skitten ut enn før jeg vasket[&:]

ORIGINAL: baby.no

en skal ikke bruke Grønnsåpe på lakkerte overflater,der skal en bruke syntetiske produkter,grønnsåpen vil ligge seg som en hinne og det vil ikke bli ordentlig rent...
Grønnsåpe er et naturprodukt og skal bare brukes på ubehandlede overflater,eller overflater der porene ikke er tettet igjen[:)]

(har jobbet med å selge gulv,om du ikke tror meg...Google it!)[:D]

Endelig noen som har skjønt det! [:D] (hilsen mannen min, som eier og driver gulvbutikk)

Jeg vasker bare med vann. Bruker Enjo sine produkter.;) Det beste for både parkett og innemiljø..

Jeg bruker skikkelig varmt vann med grønnsåpe og salmiakk, blir helt gullende rent hvertfall.

Vet at man ikke skal bruke grønnsåpe. At det beste er å bare bruke vann. Men jeg føler ikke det blir noe rent med bare vann, så jeg bruker Ajax for Lakkerte tregulv. Vet ikke om det er bra for parketten ,men jeg føler det blir rent i hvertfall[8D]
Men sliter med at det fort kommer flekker på det, irriterende.

Har fått beskjed om å bruke microfibermopp og minst mulig vann overhode.
Så vasker sjeldent, men da med engangsmopper eller microfibermopp og no ajax eller no sånt.

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: Pijah

ORIGINAL: baby.no
en skal ikke bruke Grønnsåpe på lakkerte overflater,der skal en bruke syntetiske produkter,grønnsåpen vil ligge seg som en hinne og det vil ikke bli ordentlig rent...
Grønnsåpe er et naturprodukt og skal bare brukes på ubehandlede overflater,eller overflater der porene ikke er tettet igjen[:)]

(har jobbet med å selge gulv,om du ikke tror meg...Google it!)[:D]

Endelig noen som har skjønt det! [:D] (hilsen mannen min, som eier og driver gulvbutikk)

Spør mannen din hva man skal bruke på laminat og parkett da. [:D]

Helst ingenting, men hvis man skal bruke såpe så er det beste en liten dråpe Zalo. Hilsen datteren til en profesjonell vaskekjerring[;)] Helt er det tørt på tørt, og vått på vått. Min mor bruker sjelden vann, hun støvsuger først, vasker over med en fuktig mopp, og tørker med en tørrmopp. Når hun kommer på besøk hos oss har hun med seg en pose med egne mopper og microfiberkluter[8D]

Back
Topp