Vasking av nytt tøy?

FrøkenGravida

Blir kjent med forumet

Jeg lurer på om det er nøvendig å vaske nytt babytøy som man nettopp har kjøpt i butikken. Venninna mi sa det var lurt ettersom tøyet har et eller annet stoff som babyen kan få utslett osv av?

Isåfall, hva skal man vaske det med? Vaskepulver og tøymykner? Skal man bruke tøymykner i det hele tatt?

Jeg vasker tøyet som er nytt, men er ikke så nøye på det nå lenger ettersom u begynner å bli så stor. Men de nye babyklærene vasker jeg. Jeg bruker blenda sensetiv, og er vell lite vits å bruke tøymykner på det da i og med at det er det vell parfyme i.. Men jeg har gjort det noen ganger likevel.
Sant som du sier med det med utslett og slikt, men jeg tenker å på det at det er liksom så mange som har vært bortpå å tatt og kjent på og liksom liggi i butikken kanskje på gulvet og alt slikt å jeg da.. Kanskje litt sykt men :) hehe...

Vasker alle nye klær ja, det kan være overfarge i det, og mange har jo tatt på det osv....

Jeg bruker Blenda sensitiv i både vaskemiddel og tøymykner; null parfyme :)

vasker alt nytt tøy før det brukes på barna, vasker med neutral vaskemiddel og litt neutral tøymykner. 

Jeg syntes også det var litt vanskelig å vite hva slags vaskemiddel man skal bruke.. Og om man kan bruke tøymykner. Jeg bruker nautral vaskemiddel og nautral tøymykner.. Alt er uten parfyme og anbefalt av Norges Astma og allergiforbund. Brukte det fra før av siden jeg har både astma, eksem og allergi.

Har også hørt at blenda er bra! :)
Fikk en prøve på blenda vaskemiddel i en sånn gratis babypakke jeg fikk posten for litt siden.
Men man skal alltid vaske nytt tøy.. uansett om det er til baby,barn, ungdom eller voksne..:)

Elisabeth1 skrev:
Jeg syntes også det var litt vanskelig å vite hva slags vaskemiddel man skal bruke.. Og om man kan bruke tøymykner. Jeg bruker nautral vaskemiddel og nautral tøymykner.. Alt er uten parfyme og anbefalt av Norges Astma og allergiforbund. Brukte det fra før av siden jeg har både astma, eksem og allergi.

Har også hørt at blenda er bra! :)
Fikk en prøve på blenda vaskemiddel i en sånn gratis babypakke jeg fikk posten for litt siden.
Men man skal alltid vaske nytt tøy.. uansett om det er til baby,barn, ungdom eller voksne..:)

lyt innrømma at eg syndar mot denne ganske ofte når det gjeld meg sjølv, men alle nye kle bør vaskast

jepp, jeg vasker alltid tøy som skal være inn mot huden (ikke jakker og parkdresser og slikt, må jeg innrømme)... det sitter igjen fargestoffer og slikt fra produksjonen, og folk går jo og tar på tøy også i butikkene,... :P leste forresten et sted at de reneste klærne, er de slitte arvete klærne.. :)

flott tips :)

Back
Topp