Vasking av nytt tøy

Martes

Elsker forumet
Før Amelia ble født vasket jeg alt tøyet hennes 2 ganger, i 60 grader og strøk det etterpå før bruk. Nå vasker jeg det som tåler 60 grader på 60 og resten på 40 grader, kun 1 gang.
Hva gjør dere? [8|]

Vasker etter anvisning på tøyet, men vasker alltid klærne som skal sitte tett på huden før bruk- det har jeg alltid gjort!

Jeg vasker på 40 grader.

ORIGINAL: H i l l a

Vasker etter anvisning på tøyet, men vasker alltid klærne som skal sitte tett på huden før bruk- det har jeg alltid gjort!

Sånn her og[:)]

ORIGINAL: Kathy80

Jeg vasker på 40 grader.

her også, men har hun bæsja over på strømpebuksene eller bodyene, vasker jeg det på 60, for det blir ikke rent på 40 grader...

Jeg ser an hvor møkkete det er. Trenger det bare en lett vask synes jeg det er unødvendig med 60 grader av hensyn til miljøet. Vasker t.o.m. på 30 grader om det f.eks bare er gensere. Av nytt tøy vasker jeg også det som skal mot kroppen før bruk, men da på 30 grader siden det ikke er møkkete.

Er dårlig på stryking gitt.... [8|]

Før vaska jeg alle klærne til snuppa på 60 grader, da hun gulpa veldig mye. Nå har jeg begynt å vaske de på 40 grader. Hun gulper ikke lengre, å jeg synes det sleit så sinnsykt på klærne med 60 grader...

Jeg vasker alt som er nytt, bortsett fra uteklær o.l som ikke skal inntil huden.

Stryker ikke noe annet enn sengetøyet hennes... [:D]

jeg drev å vasket alltid det tøyet som er innerst på kroppen før,men ikke nå lenger...

Vasker nytt tøy 2 ganger på 40 grader, ellers etter vaskeanvisning og 60 grader dersom det er bæsja på [:)]

Vasker ikke nytt tøy lengre... Og ellers følger jeg vaskeanvisningen...hvis ikke det er veldig møkkete eller bæsja på [;)]

vasker alt på 60 grader.....

Vasker alltid nye klær før bruk.
men vasker ikke 2 ganger... [:)]

Vasker det meste på 60 grader (så fremt det står anvist på tøyet[;)]).
Husker jeg strøk alle vaskekluter og klærne før Aurora kom til verden, men det ble brått slutt på det gitt...ORKER JO IKKE DET NÅ[:-] hoho

Undertøy, håndklær og babyklær som tåler det går på 60 grader. Våre klær går på 30/40 grader - avhengig av vaskeanvisningen. Prøver å bare kjøpe babyklær som tåler 60 grader siden det bare er det som føles rent nok når det er bæsj osv.

Dersom det kommer bæsj på noe som ikke kan vaskes på 60 grader (ull f.eks.) så vasker vi bort så godt vi kan med vaskemiddel i vasken, lar det sitte på litt ekstra vaskemiddel på flekken, og så går det på 40 grader.

ORIGINAL: H i l l a

ORIGINAL: impulsiv

Vasker som det står på lappen på klærne. Vasker alle nye klær før bruk, men synes det holder med en gang:-)

Sign. Tidligere vasket vi kun nye klær som skulle være i kontakt med huden, men pga eksemen ble vi anbefalt å vaske alt... Så da gjør vi det[;)]

Back
Topp