Vasking av klær osv

Sooool

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Sitter nå og skal sortere for å vaske opp klær, håndduker og sengetøy til arvingen, men jeg blir litt usikker. Hvordan sorterer dere? Kan man vaske klær sammen med sengetøy og håndduker? Hvilken temperatur skal jeg vaske på, og hvilket vaskemiddel skal jeg bruke? Bør jeg tørke det i tørketrommel eller på stativ? Alt er så smått, så det er jo plass til masse i maskina. Vil helst unngå å sette på unødvendig mange maskiner. Har så å si tom skittentøyskurv, så ingen andre klær å vaske sammen med (har faktisk klart å runde skittentøyskurven for andre gang her i livet )

Vasker alt på kortprogram, det viktigste er å få skylt og luftet ut kjemikalier fra produksjon og frakt på nye klær/tekstiler. Gjenstander som ikke kan vaskes bør luftes godt :) vasker sammen med våre ting med parfymefritt vaskemiddel :)

Har ikke trommel så alt går på stativ her, funker fint :)

Vasker hvitt for seg, ull for seg, resten sammen. Håndklær og sengetøy har jeg vasket sammen fordi vi hadde mye, går sikkert fint å vaske det sammen med klærne også :)

Bruker nøytralt vaskemiddel og eddik (evt nøytralt, parfymefritt skyllemiddel), vasker på 30/40 grader.

Bruker ikke trommel på babyklærne da det blir raskere stygt og noe kan krympe mye.

Sorterer i hvitt, lyse farger og mørke farger. Det aller meste går i 40 grader, med mindre d må vaskes på 30. Ellers tromler jeg alt av babyklær som tåler trommel. Det er så kort brukstid på de minste str uansett og minimal slitasje på klærne når de er baby at klærne fint tåler trommel. Bruker nøytralt/uparfymert vaskemiddel/skyllemiddel.

Vasker hvitt for seg, ull for seg, resten sammen. Håndklær og sengetøy har jeg vasket sammen fordi vi hadde mye, går sikkert fint å vaske det sammen med klærne også :)

Bruker nøytralt vaskemiddel og eddik (evt nøytralt, parfymefritt skyllemiddel), vasker på 30/40 grader.

Bruker ikke trommel på babyklærne da det blir raskere stygt og noe kan krympe mye.
Hvor mye eddik har du i skyllekammeret?

Jeg vasker alle baby greier sammen, 40 grader dagligvask. Sensitiv vaskepulver og sensitiv tøymykner uten lukt. Så henger jeg det på stativ ute :)
Alt unntatt ull da, det vasker jeg med milo på 30 grader.
Jeg sorterer ikke i farger siden alle våre klær er arvet så de er vasket før, så jeg vet at de ikke farger av :)

Vasker hvit ull for seg og farget ull for seg med nøstebarn såpe på 30 grader og vasker hvite bomullsplagg, kluter, sengeklær etc for seg og det samme med farget for seg med neutral :) Vi har ikke tørketrommel så tørker på stativ :)

Vasker hvitt og farget for seg selv med neutral vaskemiddel. Handuker og kluter har eg i tørketrommel men ikke resten da jeg er redd for at de skal krympe :)

Vasker alt på kortprogram, det viktigste er å få skylt og luftet ut kjemikalier fra produksjon og frakt på nye klær/tekstiler. Gjenstander som ikke kan vaskes bør luftes godt :) vasker sammen med våre ting med parfymefritt vaskemiddel :)

Har ikke trommel så alt går på stativ her, funker fint :)

Jeg gjør det samme som deg, bare at jeg kaster alt i tørketrommel. Prøver å unngå ullklær da selvsagt.

Back
Topp