Vasking av "flekker"...

Nemis

Blir kjent med forumet
Har lurt på en ting etter at jeg ble gravid, tenker visst mye mer over ting nå...
Når en har sex så hender det jo innimellom at det kommer litt sædflekker eller rester på klærne..
Er det virkelig sånn at dette blir borte på en vanlig 40graders vask (tenker på skjorter og bukse og sånn)?? Fikk ett lite anfall av paranoia i går kveld, og fant ut at jeg måtte vaske alle skjortene opp igjen, just in case....

he he... jeg  vil da tro det.. har aldri merket noen flekker som har syns her i ettertid i hvertfall.. men det kommer kanskje an på hva slags stoff det er. sengetøy og undertøy vaskes jo som regel på 60 grader og da MÅ det vel i hvertfall gå vekk?
skulle du likevel finne noe har jeg et tips:
mamma tar en bøtte/balje med vann og en god neve blenda i. så legger hun det som har flekker oppi og lar det stå over natta, noen ganger lenger om det skulle være nødvendig. det tar visst vekk alle flekker. hun er verdensmester på flekker, og den metoden funker her og. -bare husk forskjellen på hvitt og farget tøy, så ikke du får bleket klærne i samme slengen..

Hehe, tusen takk for tips.. Har aldri sett noen flekker jeg heller;-) Men fikk det bare plutselig for meg i går, at det kunne ikke bli rent på 40 grader...

ORIGINAL: Nemis

Hehe, tusen takk for tips.. Har aldri sett noen flekker jeg heller;-) Men fikk det bare plutselig for meg i går, at det kunne ikke bli rent på 40 grader...

[:D][:D][:D]en får mye rart for seg etter en får barn[&:]

Jeg tror nok det at du vil få vaska bort 'morroflekken' ved vanlig tøyvask[:)]

Back
Topp