Vasking av flasker

Markk

Blir kjent med forumet
Jeg lurte på en ting. Er det riktig og skylle flaskene i kaldt vann etter man har kokt de i kjele for å få de kalde? Eller er dette feil? Skal man bare ta ut alle delene og la de tørke uten kaldt vann?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da storebror brukte flaske noen mnd bare lufttørka de. Tørker fortere om det er varmt vann på de.
Men aner ikke om det er noe med bakterier eller ikke, har ikke hørt noe om det.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Jeg hadde ikke gjort det med vannet her( som har blitt så ille nå at vi ikke drikker det lengre). Vi kjøpte nok flasker til at de kunne lufttørke. Nå er hu så stor at vi bruker oppvaskmaskinen. Men vi har hatt tilsammen 11 flasker å bytte på med.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Okei. Takk for svar.
Jeg har gjort det siden lillegutt begynte med flaske, og han er nå 5 mnd. Ble brått sinnsykt usikker igår på om det var riktig, for jeg tenkte da at hele vitsen med å koke de var borte.. Men siden det har gått bra så, så regner jeg med det ikke er noe farlig:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi lot de lufttørke uten å skylle de.. skal helst ikke bruke ukokt kranvann før de er et år sånn uansett :)

♡ mamma' til Emilie og lille julegaven vår ♡
 
Bruker alltid kokt vann oppi flaskene når de er ferdige, men som sagt skyller jeg de i kaldt vann først, og det er jo sikkert ikke riktig.. Menmen, godt man lærer av feil!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp