Vasking av babyklær

Oktoberjenta

Elsker forumet
Når begynner man med å vaske baby klær egentlig? Jeg er i uke 31 nå, og har allerede tatt frem det som må vaskes. har bare ikke fått vasket de enda:) men lurer på om jeg skal ta å begynne.

og hvordan er det dere sorterer fargene. Tar dere helt hvite for seg eller kan det gå sammen med lyse rosa og andre lyse farger som jeg ikke tror vil smitte av? ikke så kjekt å klare å få misfargede baby tøy allerede når de ikke er blitt brukt en gang.
Siden klærene ikke er skitne tenker jeg å vaske på enten 30 eller 40 grader, holder det? Eller bør man vaske på 60 grader på de klærene som tåler det?

Nå i staten vasker jeg farger som er like, altså, blått med blått, rødt med rødt, hvitt med hvitt osv. Av erfaring smitter fargene på helt nye klær over, iallefall ganske så ofte, så jeg vasker bare like farger helt i starten. Jeg har vasket litt og litt de siste ukene. Siden jeg ikke har kjøpt oppbevaring til minis klær ( :p ) har jeg laget til en hylle i skapet mitt, hehe. Men når den er på plass, så blir det vasking av klær for full hals :)

Klærne er ikke skitne, så jeg vasker de på 30-40 grader nå.

Jeg har vasket alt jeg har fått og kjøpt. Det brukte har jeg kjørt på 60 grader, ellers har jeg kjørt det meste på 30/40 grader.
Delte det i mørke og lyse klær, kokvask og vanlig vask..

pleier å skille klærne i mørke farger, lyse farger og helt hvitt jeg stort sett. jeg tror ikke jeg begynner å vaske tøyet før i september jeg; stresser visst i minste laget denne gangen hehe
har ingenting klart ennå bortsett fra å ha sortert tøyet etter storebror og noe annet brukt tøy+ at vi har de store tingene i hus etter storebror (men ikke funnet det fram ennå hehe

da skal jeg gjør som dere. Mørkt for seg, lyst for seg og hvitt for seg:) greit å få begynt å vaske noe og få litt orden og system i det. Jeg er veldig kontroll freak så syns dette er så gøy

Jeg vasker som jeg gjør til vanlig, lyst med lyst, hvitt med hvitt, sterke farger for seg osv.. Men trenger ikke så varmt, 30/40 grader holder :) Vaskepuver er jo lurt å bruke noe allergivennlig og mildt, babyens hud er gjerne ømfintlig. Sikkert det samme om det er pulver eller flytende, er ikke det en smakssak?

Jeg har allerede vasket opp masse klær og kluter og håndklær. Litt fordi det er litt moro og ;) Håndklær, kluter og sengetøy har jeg vasket på 60 grader. Klær har jeg vasket på 40 grader. :)

Har vasket alt av klær. Mørkt for seg, lyst for seg, hvitt for seg og ull for seg selvsagt. Bruker Neutral til alt av klær (tåler ikke annet selv heller) og parfymefri Milo til ull. Har vasket på 30/40 grader nå siden de ikke er brukt, blir nok av gulpeflekker og hyppige vask når lille kommer, så trenger ikke begynne å slite på klærne før han er født :P
Håndklær og sengetøy har jeg forsåvidt vasket på 60 grader, min erfaring er at det ofte er flere løse fiber på slike tekstiler så da er det greit å gi dem en skikkeling vask og så en omgang i tørketrommelen etterpå :)

Alt klart! For jeg har arvet klær fra str. 50 - 86 fra lillesøs! Så hun har vasket alt og kom med det på døra! Snakk om luksus!!! :P Det lille jeg har kjøpt ved siden av har jeg vasket sammen med det andre vi har :) Vi bruker bare blenda, da veslegutt er litt i overkant ømfintlig :)

Begynt å legge av det jeg vil ha med på sykehuset i en egen pose, så må vel finne frem en bag o.l. etterhvert for å legge det ned der :)

Ja, neutral eller blenda damer? kjøpte neutral her, men på reklamen skryter jo blenda av at de er bedre enn neutral.
Jeg er ferdig vasket, alt ligger i kommoden til tuppa. Vasker etterhvert som jeg får nå. :)
Og hvordan vasker dere lammeskinnet deres? Med Milo - er ikke det parfyme?

HAr vasket det meste vi har fått tak i til nå! Har delt inn i hvitt/lyst, mørkt og rødt.. og håndvasket det som må håndvaskes osv.. Har brukt neutral til vanlige klær, og milo uten parfyme til ullklærne :-)

Satt akkurat å tenkte på tid jeg skulle begynne å vaske, så denne tråden passet meg ypperlig:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Her er alt vasket og klart i str 50-62 :) Vasker med Blenda da vi bruker dette til vanlig og :)

Akkurat startet med vaskingen, hadde egentlig tenkt å vente, men så ble jeg ufrivillig sykemeldt og da er det greit å fylle dagene med noe. Her er alle klærne etter storebror så de farger ikke av mer, så sortert etter hvitt for seg og farget for seg. Vasker etter hva de tåler av grader. Bruker flytende blanda og milo uten parfyme til ull og ikke noe skyllemiddel.

Har vasket litt av de vi har fra før,men siden vi ikke vet kjønn har jeg ikke tatt så masse. Hr kjøpt litt i nøytralt,til den aller første tiden så får vi heller spe på litt når vi har funnet ut om det er gutt eller jente ;) av både brukt og nytt.

Har vasket det på 40 gr.og brukt blanda forøvrig.

Back
Topp