Vasking av babydyner

Malen

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Julilykke 2023
Vi har arvet to dyner, en dundyne og en syntetisk. Vil gjerne vaske dem før de taes i bruk, men helst uten å ødelegge dem :hilarious: ville dere vasket dem sammen eller hver for seg? Trenger man tennisballer i tørketrommelen på babydundyner? Tørketromler man syntetiske dyner?
 
Følg vaskeanvisningen på dyna :)

Sniker...syntetisk dyne kan du ta i maskin og trommel. Jeg har en fra IKEA som jeg har vasket på 60.

Dundyne bør vaskes og tromles på egnet program, med spesialvaskemiddel og vaskeballer. Jeg har kjøpt det på princess.
 
Følg vaskeanvisningen på dyna :)
På dundyna stod det ikke noe om tromling, og kun at den bør renses, så ble så usikker :wideyed:
Sniker...syntetisk dyne kan du ta i maskin og trommel. Jeg har en fra IKEA som jeg har vasket på 60.

Dundyne bør vaskes og tromles på egnet program, med spesialvaskemiddel og vaskeballer. Jeg har kjøpt det på princess.
Supert, takk, da kjøper jeg baller og prøver på det :happy:
 
Jeg hadde vasket dem sammen på vanlig 60 graders program. Og tørke dem sammen i trommel med tennisballer.

Jeg har vasket mange mange puter og dyner på denne måten problemfritt. Både dun og syntetisk
 
Jeg ville tatt dem hver for seg, rett og slett for at det ikke skal bli for trangt i maskinene:)
 
Jeg har både vasket og tromlet dyndyner, uten tennisballer :hilarious: gikk helt fint:)

Men sist jeg vasket en dunpute, gikk det hull på den :facepalm: vasket den sammen med noe sengetøy og det var fjær/dun over alt:bag: en kjempejobb å få vekk igjen fra sengetøyet. Så eneste tipset jeg har er å ikke putte andre ting sammen med dundyner/puter:bag:
 
Sniker. :)
Hvordan er det med nye dyner - bør de vaskes?
 
Sniker. :)
Hvordan er det med nye dyner - bør de vaskes?

jeg bruker bare å lufte helt nye dyner og puter. Det funker fint. Beste er å lufte det når det er -10° eller kaldere. Da syns jeg at resultatet blir best. Å
 
jeg bruker bare å lufte helt nye dyner og puter. Det funker fint. Beste er å lufte det når det er -10° eller kaldere. Da syns jeg at resultatet blir best. Å
Får ikke den tempen før august. :D
 
Back
Topp