Vasking av ammekluter osv?

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Koker dere kluter med melkerester på? Eller 60 grader? Og hva med hånkler med litt tiss og bæsj? :p

90/95 grader.. I hvertfall i begynnelsen.. Blir nok litt slappere etterhvert kjenner jeg meg selv rett... ;-)

Vaskekluter og amme/gulpekluter og underlag på stellebordet med avføring på går på 95 grader .

Prøver 90 grader og håper det tåler det jeg da. ;) Sengeklær får gå på 60 tenker jeg. :)

Oi, hehe. Jeg har alltid bare vasket sånn på 60 jeg :p ikke tenkt over det..!

Tar det på 90 grader sammen med andre håndkler og sengetøy.

60. Koker ikke brystpumpe og flasker etter hvert bidige bruk heller. Er mer nøye på å vaske hendene. Kommer det bajs på klær vasker jeg det for seg på 60.

Er det noe vits i å koke kluter med melkerester da? Jeg har ikke tenkt på det hvertfall :p vasker klærne på 40, og på 60 hvis det er bajseflekker..

Jeg vasker kluter, håndklær og sengetøy på 60 grader, så kjører jeg en vask innimellom på kokvask for å unngå bakterier (?) i maskinen.. Ellers blir vel det aller meste reint på 60 grader :-p Klær går på 40.

Har dere noen tips til vask av ullklær med bæsj på? Har ikke turt å vaske på noe annet enn på ullprogram og da gikk ikke flekken bort :/ Går det an å ha noe på flekken? Går det med vanish?

Har dere noen tips til vask av ullklær med bæsj på? Har ikke turt å vaske på noe annet enn på ullprogram og da gikk ikke flekken bort :/ Går det an å ha noe på flekken? Går det med vanish?
Hadde akuratt samme problem som deg. Tok på Vanish og lot det ligge litt før jeg vasket en gang til på ullprogram. Flekken er nesten helt borte, men dessverre kan man se antydning til den.

Hadde kanskje fått det helt bort om jeg hadde lagt det i vann med en gang. Men det var midt på natten og da ble ikke det gjort.

Back
Topp