Vasketips

Marikii

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Er det noen som har noen lure triks for å få bort bæsjen fra ullklær?
(Mener selvfølgelig fargen, selve bæsjen klarer jeg å få bort [8D])

Er så(dritt)lei av at alle de hvite/lyse ullbodyene og ullstrøpebuksene blir stygge når det blir oversvømmelse i bleia...har litt problemer med at ho ofte sitter i stolen sin og gjør sitt fornødne, da funker ikke bestandig bleia like godt.

Hvis vi ikke får det bort med en gang når flekken er våt, sprayer jeg litt Vanish spray på, men er ikke sikker på om det er så bra for ulla da :S Men her er det bare flekker nede ved "truse" kanten, så gidder ikke å bry meg om jeg ødelegger ulla akkurat der ;)

Jeg har kjøpt gallesåpe som skal testes ut. Ei venninne som anbefalte det.

Har ikke turt å spraye på flekkfjærner siden det står at det ikke skal brukes på ull, men nå er det så mye stygt at det kanskje er like greit...
Når ho sitter og driter havner jo alt oppe på ryggen noen ganger [:'(]

ORIGINAL: solisolden

Jeg har kjøpt gallesåpe som skal testes ut. Ei venninne som anbefalte det.

Det har jeg aldri hørt om [8|] Hvor har du kjøpt det?

Jeg har også blitt anbefalt gallesåpe - man får det på butikker som ååh.. *jernteppe* Nøstebarn! het det ja.. og sikkert andre lignende butikker.. Også har de det visstnok på Clas Ohlson!

Ellers har jeg også hørt at du kan bare legge det i kokende vann over lengre tid, men ikke røre det før vannet er blitt kaldt! For ulla blir ikke ødelagt av å ligge stille i kokende vann, er bevegelse + varmt vann som krymper [:)]

jeg bruker sitronsåpe (er det det den heter tru?) et såpestykke laget spesiellt for ull, funker GULL [:D]

Mange gode råd her, vi får teste det ut så skal jeg si fra hva som funker [;)]

Sjå her...om ikkje du finn tips om akkurat det du lurer på, er det berre til å skrive eit innlegg, så får du heilt sikkert svar :) http://www.facebook.com/nostebarn?ref=ts

Back
Topp