Vaskerom

Mor2barn

Forumet er livet
Sommerfuglene
Hei

Eg får bedre plass på vaskerom og ønsker meg benk til å brette tøy på, i tillegg til kurver til oppbevaring av diverse.

Kunne dykk delt bilde av vaskerommet? Ikkje bilder av bad med vaskemaskin. Eg har eit helt vaskerom.

Mitt ser ikke noe fint ut, men det er ganske praktisk. Kjøpte hus i januar og kan tenke meg å fikse på det, men mest kosmetisk. Det er en gammel kjøkkeninnredning med stor slagvask, hull under den, en skuffeeseksjon og en dør med hyller og plass til vaskemaskinen og tørketrommel. Alt dette under en lang benkeplate. Har også 2 doble overskap på deler av veggen. På andre veggen er det ingenting, så skittentøyskurvene står på gulvet. Kunne tenkt meg høyskap med store kurver så tøey kunne sorteres klart til vask(så kunne flere vaska, haha). Har også plass til strykebrett der, som jeg gjerne skulle hatt skjult når det ikke brukes.

Vil ikke legge ut bilde men kan si hvordan det er :)
Har en hel vegg der de er høyskap og benkeplate. Er 2 høyskap som står 10cm fra sideveggen og benkeplate(250 cm ca) med vask og plass til vaskemaskin og tørketrommel under. Grunnen til avstand til vegg er fordi jeg har oppbevaring til strykebrett og tørkestativ der. Har også en trådkurv der jeg sorterer klær under benken + en stor skittentøyskurv til 60 vask. Over benkeplaten så har vi montert åpne hyller der vi har kurver. Har stelleplassen på vaskerommet så der er det for øyeblikket masse bleier og diverse til stelleplassen.
På resten av vaskerommet (ca 11 kvm) er det bare en varmtvannspreder. Da jeg liker å ha god gulvplass uten mye rot. Har montert to tørkestativ i taket som kan senkes ned for å henge på tøy. En over benkeplaten (vasken) så vi får utbyttet plassen optimalt, mens den andre henger på andre siden. Har så god plass at hvis vi noe må tørkes liggende kan vi sette opp tørkestativ på gulvet uten at det egentlig er i veien

Gode tips. Alt er betong, så ingenting kan festes eller henges i vegger og tak.

Back
Topp