Vasker man leker før babyen får de?

surrehodet

Elsker forumet
Har kjøpt noen sånne tøyrangler, kosedyr og tøybøker skal de vaskes før bruk?

Og etterhvert plastikkleker vaskes de med såpe før de brukes?

hadde vasket tøyrangler kosedyrene og tøybøkene ettersom at små tassene har en fin evne til å "smake" på ALT når h*n leker med de...

og plastlekene med såpe ja.. men hadde SKYLLT GODT av de...

det gjorde vi ikke med Knerten sine i alle fall. Har ikke falt meg inn, egentlig... Han fikk bokpakke fra bokklubben med tøybøker, da tok jeg ikke beslag for å vaske, han fikk dem... Jeg vasker heller leker etter bruk, altså ved behov... ikke mye vaskede leker her... men vasker vel litt før lillesøster arver, siden det har lagt så lenge...

nei, jeg vasket ikke noe leker med emma, og kommer ikke til å vaske denne gangen heller[:)]

nei, det gjør jeg ikke.. jeg ville vasket gamle leker med gulp på - men uten synlige flekker hadde jeg ikke gidda..

Kan ikke huske at det er så mye spising på leker før de er 3-4 mndr gamle og da begynner jo en del å gi de 'fast føde' så..

jeg ville ha gjort det og vasker alt som er nytt i huset, enten det er til oss eller til jento i magen, alt i dag blir lagret med mye støv og annet middel på som ikke er bra for oss. Så her blir det som kan vaskes i maskin vasket og resten skylt for hånd. Mange leker inneholder farlige midler og det er ikke lenge siden 80% av leker som ble solgt i norske lekebutikker innehold giftige stoffer, siden de ikke var vasket fra fabrikk.

Så om jeg var dere ville jeg ha skylt og vasket.

har aldri vasket noe... asså, visst det er ting andre under har brukt så vasker jeg av de,men... vasker ikke nye ting...
*mulig jeg er endårlig mor nå, men... hallo.. de må da tåle litt...*

Godt å se at de fleste er ganske avslappet når det gjelder dette.. [:)] Da er jeg ikke helt på jordet!

Hakke vaska en eneste ny leke.

Back
Topp