Vasker dere ned hus\hjem før lille kommer?

sandra 22

Gift med forumet
Jeg er jo vokst opp med att når det skal komme en baby i hus,så skal huset være rent og pent..Jeg har 2 småsøsken som mamma\pappa fikk litt seint,så jeg har hjulpet til masse hjemme.
Alltid var det husvask\nedvask som måtte til før mamma kom hjem med babyen:)

Skal dere gjøre noe sånt?
Jeg har ikke så mye energi om dagen så ser meg ikke syn til og drive med nedvask av hele huset,det er faktisk helt umulig for meg og få til.
Å med en mann som bare rister på hode når jeg sier det og mener det er helt hull i hode og vaske ned hele huset før lille kommer:)
Vi malte jo alle rom før jeg ble gravid så det er jo ikke møkkete her,men merker jeg har blitt påvirket av mamma:)haha
Føler nå som våren er på vei att det trengs en real vask og rydding.
vasker jo alle gulv og tørker støv 1 gang i uken,men føler uansett att det ikke er nok:) Kansje leie meg en vaske-dame?:)

Er alt man tenker på også nå siste stunden av svangerskapet:)
Går for mye hjemme og tenker:)
 
Har tenkt tanken, men tviler på at jeg orker. Har nok med å gjør i stand er Baby Shower til ei venninne og gjøre alt klar til hun lille kommer her.
Hvis jeg har tid og krefter etter dette så vil jeg nok prioritere å fryse ned middager slik at vi slipper å tenke på dette når vi kommer hjem etter fødselen ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her ansatte vi vaskehjelp for 1 mnd siden. Med bekkenløsning og oppussing/bygging både ute og inne streiket denne husmoren. Huset er ferdig nedvasket i alle etasjer og får ny vaskerunde hver 14. Dag. Da kan jeg bruke min energi på klesvask, rydding og forefallent arbeid. En god investering for både helse og samliv..! <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da jeg fikk bekkenløsning fikk jeg vaskehjelp 1 gang i uken, så er ganske reint her. Det jeg skal gjøre er å vaske sofatrekkene slik jeg pleier hver vår, og så må gardinene en runde i maskinen etter en vinter med mye fyring. Ellers tenkte jeg å vaske vinduene ute når det nærmere seg termin, kanskje det kan sette i gang noe


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kommer til å vaske alle vinduer og generell husvask et par uker før termin.
:smiley-chores020
Litt hagearbeid kommer også til å bli tatt.
Få plantet i potetene som tåler å stå ute og få ryddet opp generelt .

Jeg liker å ha det rent og ryddig og trives best slik.
Jeg er i finfin form, og kommer til å gjøre alt selv :):smiley-chores007
 
Litt grundigere vask er nok på sin plass, og kanskje gubben får vaske vinduene også. Her fungerer jeg så mye bedre i hverdagen hvis jeg ikke gjør de tingene som irriterer bekkenet, og der står støvsuging /vask av gul og vask av vinduer høyt på lista! Ellers klarer jeg jo ikke holde meg unna barnerommet å tørke støv og rydde og sånn da :D

Har et ønske om å ha vasket unna all klesvasken som har en tendens til å hope seg opp, sånn at det ikke er backlog allerede før liten kommer! Blir nok absolutt nok klesvask (spesielt siden jeg fabulerer litt om tøybleier her...)
 
Jeg har ikke klart å vaske så mye på en stund pga bekkenløsning så har heldigvis en kjempe snill mamma som har selv tilbudt seg å vaske hver 2 uke fram til fødselen. Ser ikke grunn til å nedvaske leiligheten akkurat for er generelt ganske rent her men å ha det rent før han kommer det må jeg få til:)
 
Jeg kommer til å vaske alle vinduer og generell husvask et par uker før termin.
:smiley-chores020
Litt hagearbeid kommer også til å bli tatt.
Få plantet i potetene som tåler å stå ute og få ryddet opp generelt .

Jeg liker å ha det rent og ryddig og trives best slik.
Jeg er i finfin form, og kommer til å gjøre alt selv :):smiley-chores007

Samme her. Stort sett strøkent her i nytt hus da :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi flytter inn i nyvaska hus neste helg<3 bortsett fra det, tar jeg vel rydde/støvsuge/vaske gulv greia:) mye annet som skal på plass først!!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tviler. Vaska ned hele barnerommet før vi begynte å forberede. Har vært mye rart ut og inn der, så er sikkert gjennomstøvet igjen, men tror det blir med en støvsuging.

Resten av huset får nok en helt vanlig omgang
 
Etter att jeg skrev innlegget ble vinduer pusset,kjøkkenet vasket,ommøblerte noen skap der,begge gangene tatt..nå ligger jeg rett ut og har litt vondt...uff men må man så må man...føler meg mye bedre til sinns også nå:)
 
jeg har alltid fått sånne stå på dager før begge kom, og merker jeg har det vist jeg føler meg bedere noen timer på dagen, så blir nedvask her ja, men tar tak og vegg mopp osv, vindunene må og tas :p men jeg har listen i hodet hva jeg gjør først osv, så gjør litt hver dag i tilegg til vanlig husarbeid, har 2 barn hjemme og som tar opp mye energi. men man må jo ha det rent :D
 
Vi blir nok til å ta litt vårrengjøring mens vi venter. Skal ta soverommet vårt skikkelig før vi monterer opp sprinkelseng, vaske vinduer og litt sånn. Men er ikke noe jeg stresser med å få gjort :)
 
Blir nokk litt vasking ja, har en fjern drøm å få sortert i kjøkkenskap og div, føler det er sånn tiltak. Samme med våres kleskap :/ burde absolutt sortert og kastet litt, er av den typen som ikke klarer mye rot å dilldall, vil helst ha minst mulig ting, men det er rart hvor ting samler seg opp!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vi har nettopp flyttet i ny leilighet som da er nedvasket. Ellers så har vi det ganske så ryddig og rent her hjemme hele tiden. Vasker jevnlig tøy, så kurven er heller aldri full. Vi skal bytte vinduer i Mai, så slipper vel vask av vinduer :p
 
Jeg gjør ikke stor annet enn å vaske jeg :p Men det er en sånn gravid greie je har..Må vaske da. Spess med klor! Blir litt kokko :)
 
jeg har alltid fått sånne stå på dager før begge kom, og merker jeg har det vist jeg føler meg bedere noen timer på dagen, så blir nedvask her ja, men tar tak og vegg mopp osv, vindunene må og tas :p men jeg har listen i hodet hva jeg gjør først osv, så gjør litt hver dag i tilegg til vanlig husarbeid, har 2 barn hjemme og som tar opp mye energi. men man må jo ha det rent :D


gjøre litt hver dag har jeg gjort også, men har litt sånne tanker att alle møbler skulle vært ute på luft mens hele huset ble vasket i fra tak,vegger til gulv:)

ja kan tenke meg att med 2 barn hjemme så går det nok mye energi der ja;)
Tenker vi alle har det rent,men bare vi damer som vil ha det plettfritt hele tiden:)
Med barn i hus så er det jo leker osv som ligger litt over alt ser jeg,hvertfall hos oss..Jeg rydder og vasker,småen kommer hjem fra bhg og vil leke litt over alt:)sånn er det.
 
Ja, jeg tenker å få vasket en del før babyen kommer ja. Må bli etter påske da for vi har huset fullt av folk hele påskeuka.

Kommer ikke til å gå amok en dag eller noe, men heller ta litt dag for dag. Vinduer en dag, flytte fram møbler en dag osv osv.
 
Back
Topp