vasker dere klærne

aljoba

Glad i forumet
til knøtta på 60 gr nå?  jeg gjør d, alt av hans klær. har gjort d hele tia. mn er d egentli nødvendig? 

pleier bare å vaske på 40 jeg... står jo at det er det klærne "tåler".. redd for at de skal krympe jeg hehe, men tåler sikkert 60 også [:D]

det som kan vaskes på 60 vasker jeg på det, bruker å se på lappen inni klærene jeg[:)]

Så fremst de ikke er spesielt skitten går de på 40 grader. Synes de blir så fort blasse og lodden om man vasker på 60 hver gang.

Vasker egentlig ingenting på 60 her i huset. Det blir enten 40 eller 90...

Vasker kun på 40 grader! 

Klær går på 40 grader til vanlig her i huset, 60 grader om det er bæsjeflekker eller tilsvarende.

ORIGINAL: Ragnhild79

Klær går på 40 grader til vanlig her i huset, 60 grader om det er bæsjeflekker eller tilsvarende.

samme her[:D]

40 grader her[:D]

Jeg holder meg til 40 grader, ting blir jo ikke sååå skittent.

Klærne hans vasker eg stort sett på 40 grader, noen få plagg 60 grader innimellom. Håndklær og sengetøy 60 grader og vaskekluter(bæsjekluter) 90 grader.

Tøyet hans blir vasket med oss i de gradene det står på vaskelappen som regel[:)]

ORIGINAL: *julimamma*

pleier bare å vaske på 40 jeg... står jo at det er det klærne "tåler".. redd for at de skal krympe jeg hehe, men tåler sikkert 60 også [:D]

Likt her, men er mer for slitasjens skyld. Flekker fjerner jeg med vanish før vask.

prøver å vaske på så lave grader jeg kan for å spare miljøet litt. men klutene må på kokvask med ekstra skylling og forvask

det meste av alle våre klær vaskes på 60, noe på 40

det som kan vaskes på 60, vasker jeg på 60...

var ei som sa til meg det at hvis man ikke vasker tøyet etter anvisning, så kan farger etc "gli ut", feks ved striper etc...
dette gjaldt spesielt helt nytt sengetøy, fargene satt seg ikke skikkelig om man feks bare hadde en hurtigvask. men regner med det kan overføres til klær og..

har aldri vaska klærne på 60grader jeg[8|]

vasker det som kan på 60 grader. Ellers blir det 40, men det er heller lite. Hender nok jeg hiver noen 40-klær på en 60-vask også[8D]

Back
Topp